manfred Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 (edytowane) Cześć, posiadam obecnie rower crossowy Evado 2.0. Jest na podstawowej specyfikacji (z tyłu nawet wolnobieg), będzie wymagał wymiany napędu. Kupiłem go jakiś czas temu za bardzo małe pieniądze i sam remont napędu też nie będzie dużo kosztował (cena wolnobiegu, taniej korby i łańcucha). W sumie nie miałem okazji jeszcze na nim więcej pojeździć, parę razy tylko, bo napęd jest w kiepskim stanie. Jeździ się ok, na pewno szybciej niż na MTB, którego sprzedałem rok temu. Kusi mnie jednak zmiana na Tribana 100. Oglądałem go już kilka razy i przymierzałem. Zastanawiam się tylko czy uzyskam w tym rowerze to czego szukam, a więc: -trochę szybszego rozpędzania się -łatwiejszego utrzymywania wyższych prędkości Ogólnie szybszej jazdy bez wchodzenia w prawdziwą szosę, która na mieście wytrzęsie mnie za bardzo. Poza tym chciałbym spróbować kierownicy typu baranek tanim kosztem. Po zużyciu napędu mogę upgradować w stronę jakiegoś Clarisa, skoro i tu i tu muszę inwestować w napęd to już obojętne mi czy to będzie w crossie czy w Tribanie. Jedyne czego się obawiam to to, że zaczną cierpieć nadgarstki i łokcie przy stalowym widelcu. W crossie jest jaki jest, ale działa ładnie. Może ktoś ma porównanie/punkt odniesienia względem takich typów rowerów. Edytowane 18 Lipca 2018 przez manfred Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 IMHO nie bardzo... Odnośnik do komentarza
SzpiceR Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 W dniu 18.07.2018 o 08:38, manfred napisał: Ogólnie szybszej jazdy bez wchodzenia w prawdziwą szosę, która na mieście wytrzęsie mnie za bardzo. Obawiam się, że triban 100, choćby ze względu na widelec wytrzęsie jeszcze bardziej Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Widelec w T100 jest stalowy. Jeżdżę tym po mieście i wertepach i nic mi nie dolega, nie odczuwam też żadnego braku komfortu. Prawdę mówiąc, nie widzę specjalnej różnicy in minus w stosunku do widelców karbonowych. Stal ogólnie uchodzi za materiał który nieźle amortyzuje. Co do szybkości - myślę że T100 z łatwością zostawi tego Krossa Evado w tyle. Triban jest dużo lżejszy, ma cieńsze opony i lepszą aerodynamikę. Odnośnik do komentarza
manfred Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 3 godziny temu, SpiderMAN napisał: IMHO nie bardzo... Dlaczego? Nie warto? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Słaby osprzęt, tak ogólnie... Odnośnik do komentarza
Karol Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 W dniu 18.07.2018 o 08:38, manfred napisał: Kusi mnie jednak zmiana na Tribana 100. To mocno budżetowy rower, w sumie nawet fajny jako nowy za takie pieniądze - przy podejściu - kupić i jeździć czysto użytkowo (jakieś dojazdy), nic nie upgradować, bo zwyczajnie szkoda kasy. Przy ograniczonym budżecie poszedłbym w nieco inną stronę - używanego Tribana 520, których widuję sporo na portalu ogłoszeniowym, często w stanie prawie nowym w granicach 1400-1500 zł - pewnie od ludzi, którzy kierując się impulsem w sklepie kupili szosę i po kilku jazdach stwierdzili, że to jednak nie dla nich. A Triban 520 to już normalna szosa potrafiąca dać sporo frajdy z jazdy. Odnośnik do komentarza
manfred Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Karol napisał: To mocno budżetowy rower, w sumie nawet fajny jako nowy za takie pieniądze - przy podejściu - kupić i jeździć czysto użytkowo (jakieś dojazdy), nic nie upgradować, bo zwyczajnie szkoda kasy. Przy ograniczonym budżecie poszedłbym w nieco inną stronę - używanego Tribana 520, których widuję sporo na portalu ogłoszeniowym, często w stanie prawie nowym w granicach 1400-1500 zł - pewnie od ludzi, którzy kierując się impulsem w sklepie kupili szosę i po kilku jazdach stwierdzili, że to jednak nie dla nich. A Triban 520 to już normalna szosa potrafiąca dać sporo frajdy z jazdy. Wszystko prawda, z tym, że mi chodzi nie o szosę, a właśnie coś ala gravel (wiadomo, że to bieda-wersja). Wiem, że w Tribanie 520 chyba też się da założyć opony 32c i to byłby pierwszy krok jaki bym wykonał, więc nie wiem czy jest sens. Rama podobno ta sama. Moja jazda to głównie codzienna po mieście (w granicach 15km) i np w weekend trasa 50-60km. Zawsze mogę kupić używanego Clarisa (korba) + zwykłą manetkę. Edytowane 20 Lipca 2018 przez manfred Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 2 godziny temu, Karol napisał: To mocno budżetowy rower, w sumie nawet fajny jako nowy za takie pieniądze - przy podejściu - kupić i jeździć czysto użytkowo (jakieś dojazdy), nic nie upgradować, bo zwyczajnie szkoda kasy No ja tak właśnie do tego podchodzę. Z małym zastrzeżeniem - u mnie T100 zastępuje dodatkowo szosę w wypadkach, kiedy ją szkoda wyciągać - np. w taką pogodę jak w ostatnich dniach, jeździłem wyłącznie na Tribanie. Odnośnik do komentarza
Karol Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 32 minuty temu, manfred napisał: Wiem, że w Tribanie 520 chyba też się da założyć opony 32c Można spokojnie założyć 35c. 33 minuty temu, manfred napisał: Rama podobno ta sama Oj nie - tę samą ramę mają Tribany 520 i 540 i to jest zdecydowanie fajniejsza rama niż w niższych modelach. 34 minuty temu, manfred napisał: Zawsze mogę kupić używanego Clarisa (korba) + zwykłą manetkę Jasne, że można, ale IMHO pakowanie kasy w T 100 to ślepa uliczka. Niedawno pomagałem kupić rower koledze - kupiłem dla niego T 520 za 1400 zł, stan prawie idealny, napęd oryginalny bez śladów zużycia, jeszcze z gwarancją z Deca. Co prawda na starszej sorze, ale to i tak prawie interes życia ;-). Podobne oferty widuję na OLXie. Odnośnik do komentarza
manfred Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) 22 minuty temu, Karol napisał: Jasne, że można, ale IMHO pakowanie kasy w T 100 to ślepa uliczka. Niedawno pomagałem kupić rower koledze - kupiłem dla niego T 520 za 1400 zł, stan prawie idealny, napęd oryginalny bez śladów zużycia, jeszcze z gwarancją z Deca. Co prawda na starszej sorze, ale to i tak prawie interes życia ;-). Podobne oferty widuję na OLXie. No to rozejrzę się jeszcze w takim razie za 520-tką. Bałem się, że geometria będzie agresywniejsza ( co u mnie absolutnie odpada). Skoro wejdą opony 32c to już będzie nieźle. Kwestia czy nie szkoda też na miasto 520-tki. Edytowane 20 Lipca 2018 przez manfred Odnośnik do komentarza
Karol Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Geometria 520 jest wygodna, jak się ma do 100 to nie wiem. Najlepiej przymierz się do rowerów w sklepie i zrób kilka okrążeń na dziale jeździeckim. Odnośnik do komentarza
manfred Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Ok. To już chyba ostatnie pytanie. Czy brak wymiennego haka przerzutki w Tribanie 100/500 to jest jakiś realny problem? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Ok. To już chyba ostatnie pytanie. Czy brak wymiennego haka przerzutki w Tribanie 100/500 to jest jakiś realny problem?Czemuż to w dwóch miejscach pytasz o to samo... Tam już odpowiedź padła...Wysłane z mojego Neffos X1 Max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
manfred Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 @SpiderMAN mam słaby internet w pracy, wydawało mi się, że posta nie dodało (cała strona mi się przestaje wczytywać). Dodałem ponownie, ale już tam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się