TomekLodz1973 Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 (edytowane) Rower Giant Fathom 2 a w nim oryginalnie jest Mechanizm korbowy FSA Comet CK-7158NST, 38/24 z. i Suport FSA BB-CFM92, Press Fit. Muszę to zmienić na … cokolwiek żeby z tyłu móc założyć SLX x11. To znaczy podobno jest problem z korbą Deore czy SLX do tego suportu FSA Press Fit. Czy to prawda, czy może jednak nowa korba będzie pasowała ??? Edytowane 6 Lipca 2018 przez TomekLodz1973 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 Średnica osi 24mm, takiej korby potrzebujesz... Tyle w temacie... Druga opcja to przerobienie tej FSA na 1x z zębatką Narrow Wide... To też nie powinno stanowić problemu, ja tak zrobiłem z podobną korbą tyle, że 3 rzędową w Stance 2 Odnośnik do komentarza
kogucik Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 W dniu 6.07.2018 o 19:47, SpiderMAN napisał: Druga opcja to przerobienie tej FSA na 1x z zębatką Narrow Wide... To też nie powinno stanowić problemu, ja tak zrobiłem z podobną korbą tyle, że 3 rzędową w Stance 2 Możesz coś więcej o tym napisać? Posiadam korbę m521 48/36/26 i chcę wymienić cały napęd. Korci mnie właśnie 1x10 (tyle obsłuży moja piasta). Jak sprawuje się zębatka Narrow Wide? Rozumiem, że przez przerobienie zdemontowałeś wszystkie tarcze i założyłeś NW. Stosowałeś jakieś podkładki, czy coś? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Godzinę temu, kogucik napisał: Jak sprawuje się zębatka Narrow Wide? Rozumiem, że przez przerobienie zdemontowałeś wszystkie tarcze i założyłeś NW. Stosowałeś jakieś podkładki, czy coś? Wszytko zależy od firmy i precyzji wykonania. Jeśli zębatka NW jest zrobiona porządnie to będzie trzymać łańcuch i nie będzie problemów. Czasem łańcuch potrafi spać, gdy np. napęd jest zabłocony i łańcuch nie ma szans na wklejenie się w zęby, ale do tego można kupić niewielką prowadnicę i zamontować w miejsce przedniej przerzutki. Co do samego montażu to należy zadbać, aby linia łańcucha była prawidłowa. Zwykle zębatki pod system 1x mają już offset, którego przeznaczeniem jest utrzymanie właściwej linii łańcucha. Jeśli bywa z tym problem to zawsze można pomóc sobie podkładkami pod śruby mocujące zębatkę (o ile nie jest w systemie direct mount). Odnośnik do komentarza
kogucik Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 14 godzin temu, Franz Mauer napisał: zwykle zębatki pod system 1x mają już offset Polecasz coś konkretnego ale w rozsądnej cenie? Podkładki to można kupić osobno (wydawało mi się, że tylko z suportem są dołączane)? A jaką kasetę dobrać do 1x9 lub 1x10. Dodam, że w obecnej konfiguracji nigdy nie wrzuciłem najlżejszego biegu kasety. Teren płaski z jedną górką, ale to i 20 letni góral komunijny na balonach dawał sobie radę. Rower to koncept typowego wszędołaza - do pracy, na zakupy, na wycieczkę. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Chodzi mi o ewentualne podkładki między tarczę a ramiona korby, a Ty raczej na myśli masz podkladki pod suport. Zwykle dostarczane są z suportem. Jeśli to ma być wszędołaz to wziąłbym pod uwagę kasete 11-36 i tarcze korby 30-32 zęby. Wszystko zależy od mocy nogi i kadencji z jaką lubisz jeździć. Z zębatką w przodzie zawsze można pokombinować. Jeśli zdecydowałbyś się na wymianę korby to szukałbym z napopularniejszym rozstawem śrub pająka np. 104 BCD. Do tych korb jest duży wybór niedrogich zębatek, nawet z Chin. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się