slazakmtb Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Witam, Jakiś czas temu kupiłem rower z RockShox Recon Gold RL. Mam wrażenie, że po zablokowaniu amortyzatora z manetki - amortyzator prawie wcale się nie blokuje (no, może minimalnie). Najbardziej wyczuwalne jest to podczas postoju, gdy siłowo uginam amortyzator. Co może być przyczyną? Załączam dwa zdjęcia blokady (pozycja linki): Odnośnik do komentarza
Rebeliant86 Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Masz za słabo naciągnięta linkę. To znaczy ruch blokowania jest za mały. Jak masz w pozycji odblokowanej to linka nie jest luźna?Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
slazakmtb Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Dzieki @Rebeliant86 Próbowałem już podciągać ale miałem wrażenie, że jest bardzo mocno naciągnięta. Dodam, że przy zablokowanym amortyzatorze i siłowym uginaniu - słychać charakterystyczne "syczenie" (powietrze). Przy odblokowanym, ten dźwięk jest praktycznie niesłyszalny. Odnośnik do komentarza
Rebeliant86 Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Zablokowany też powinien się lekko ugiąć, ale tak wyczuwalnie mniej od nie zablokowanego. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
firefoks Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 (edytowane) Widać na zdjęciach,że linka za luźna, tzn. za mało obraca blokadę. Edytowane 5 Lipca 2018 przez firefoks Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Kiedy był robiony serwis? Być może za mało oleju jest dlatego nie blokuje się do końca. Należy pamiętać, że amortyzator zwykle ma niewielki luz roboczy i nie da się go całkowicie na sztywno zablokować. Ten syk to jest wyrównanie ciśnienia w komorach i jest to normalne. Odnośnik do komentarza
slazakmtb Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 @Franz Mauer Amortyzator jest nowy - jeżdzę na nim chyba z 1 miesiąc. @firefoks Przeciez manetka posiada stały skok (0 - 1). Przez to blokada (niebieski pokrętło) zawsze przesuwa się o taka samą ilość stopni. Przed chwilą zmieniłem pozycję startową "odblokowanego" amora - tzn. zmieniłem pozycję startową tego niebieskiego pokrętła. Zobaczcie nie zdjęcia nowe. Jest lepiej - choć nie wiem czy to dobry ruch z mojej strony Odnośnik do komentarza
Rebeliant86 Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 U mnie robi podobny ruch. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 To tym bardziej przydałby się serwis zerowy, bo zwykle producenci oszczędzają na oleju i leją go zwyczajnie za mało. Miałem tak w nowej Rebie, a teraz w Fox. Czasem gdy amor zbyt długo leżakuje w magazynie to olej może utracić właściwości. Choć jest to teoria moja i niektórych serwisant ów to jednak nie potwierdzona laboratoryjne 😉 Masz manetke pushlock czy pushlock? Odnośnik do komentarza
slazakmtb Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 @Franz Mauer Mam OneLocka Zmieniłem punkt początkowy, w którym linka zaczyna kręcić pokrętłem. Działa. Ale nie wiem czy to dobra praktyka. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 (edytowane) Też bym obstawial "zapowietrzony" i oszczędnie zalany tłumik. Zalać świeżym olejem i problem zniknie bez dwóch zdań. Edytowane 6 Lipca 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
slazakmtb Opublikowano 6 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 Mam jeszcze jedno pytanie, bo nie wiem, czy dobrze to rozumiem. Załóżmy, że niebieski okrąg to niebieskie potrętło w amorze. Ma ono swój zakres, w którym można go przekręcać (zielony okrąg). Nie jest to pełne 360stopni ale jakieś 290stopni. Rozumiem, że przy maksymalnym przekręceniu amor jest najsztywniejszy? I teraz, jeśli moja manetska PushLock ma stały zakres działania, więc zawsze obraca kółeczkiem o stałą ilość stopni? (kolory pomarańczowy i czerwony) Jaki jest sens w takiej manetce, która obsługuje tylko część zakresu blokady amortyzatora? Zaznaczenie kolorem czerwonym i pomarańczowym to zakresy przed i po mojej zmianie (opisywanej powyżej). I teraz pytanie najważniejsze: Jeśli zmieniłem punkt startowy (pasek pomarańczowy) to czy teraz mój amor nie jest ciągle lekko zablokowany? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 Z tego co wiem to każda manetka ma określony zakres ciągu linki. Stąd często manetki innych producentów są niekompatybilne między sobą. Nawet ten sam producent określa która manetka jest kompatybilna z danym amorem. Jak pamiętam Pushlock i Poplock nie są zamienne, ale Pushlock z Onelock już tak. Z konstrukcji tłumika wynikać może, że nie jest potrzebny obrót 360 stopni, a znacznie mniej, aby amor był zablokowany. Sądzę, że kombinowanie że zmiana punktu startowego nie ma sensu, a może jedynie wpłynąć na nieprawidłowa pracę blokady. Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 W dniu 5.07.2018 o 23:02, Franz Mauer napisał: Masz manetke pushlock czy pushlock? A jaka jest różnica? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 No tak 😉 Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Przeciętny zakres ciągu linku na tłumiku od RS to między 80 a 85 stopni, czyli nie całe 1/4 obrotu. To już kiedyś zauważyłem że manetki pushloc: czy onelock Mają bardzo mały ciąg linki przez co amortyzator się w pełni nie zamyka, nawet najprostsza manetka poploc: Ma chyba o 5-10 stopni większy ciąg przez co zamyka amortyzator prawie do końca. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie tego: By można wyregulować zamknięcie już tak jak powinno bez jakiś naciągnięć linki przy tłumiku. Proste i skuteczne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się