Skocz do zawartości

RockShox Recon Gold RL - brak możliwości zablokowania amortyzatora.


slazakmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu kupiłem rower z RockShox Recon Gold RL. Mam wrażenie, że po zablokowaniu amortyzatora z manetki - amortyzator prawie wcale się nie blokuje (no, może minimalnie). Najbardziej wyczuwalne jest to podczas postoju, gdy siłowo uginam amortyzator. Co może być przyczyną?

Załączam dwa zdjęcia blokady (pozycja linki):

 

IMG_3123.JPG IMG_3122.JPG

Odnośnik do komentarza

Masz za słabo naciągnięta linkę. To znaczy ruch blokowania jest za mały. Jak masz w pozycji odblokowanej to linka nie jest luźna?

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Dzieki @Rebeliant86 Próbowałem już podciągać ale miałem wrażenie, że jest bardzo mocno naciągnięta.

Dodam, że przy zablokowanym amortyzatorze i siłowym uginaniu - słychać charakterystyczne "syczenie" (powietrze). Przy odblokowanym, ten dźwięk jest praktycznie niesłyszalny.

Odnośnik do komentarza

Kiedy był robiony serwis? Być może za mało oleju jest dlatego nie blokuje się do końca. Należy pamiętać, że amortyzator zwykle ma niewielki luz roboczy i nie da się go całkowicie na sztywno zablokować. 

Ten syk to jest wyrównanie ciśnienia w komorach i jest to normalne. 

Odnośnik do komentarza

@Franz Mauer Amortyzator jest nowy - jeżdzę na nim chyba z 1 miesiąc.

@firefoks Przeciez manetka posiada stały skok (0 - 1). Przez to blokada (niebieski pokrętło) zawsze przesuwa się o taka samą ilość stopni. Przed chwilą zmieniłem pozycję startową "odblokowanego" amora - tzn. zmieniłem pozycję startową tego niebieskiego pokrętła. Zobaczcie nie zdjęcia nowe. Jest lepiej - choć nie wiem czy to dobry ruch z mojej strony :)

 

IMG_3125.JPG IMG_3124.JPG
Odnośnik do komentarza

To tym bardziej przydałby się serwis zerowy, bo zwykle producenci oszczędzają na oleju i leją go zwyczajnie za mało. Miałem tak w nowej Rebie, a teraz w Fox. Czasem gdy amor zbyt długo leżakuje w magazynie to olej może utracić właściwości. Choć jest to teoria moja i niektórych serwisant ów to jednak nie potwierdzona laboratoryjne 😉

Masz manetke pushlock czy pushlock? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Mam jeszcze jedno pytanie, bo nie wiem, czy dobrze to rozumiem.

eks.thumb.jpg.9972c4638a09ed7299cb4279ebed72d0.jpg

Załóżmy, że niebieski okrąg to niebieskie potrętło w amorze. Ma ono swój zakres, w którym można go przekręcać (zielony okrąg). Nie jest to pełne 360stopni ale jakieś 290stopni. Rozumiem, że przy maksymalnym przekręceniu amor jest najsztywniejszy?

I teraz, jeśli moja manetska PushLock ma stały zakres działania, więc zawsze obraca kółeczkiem o stałą ilość stopni? (kolory pomarańczowy i czerwony) Jaki jest sens w takiej manetce, która obsługuje tylko część zakresu blokady amortyzatora?

Zaznaczenie kolorem czerwonym i pomarańczowym to zakresy przed i po mojej zmianie (opisywanej powyżej). I teraz pytanie najważniejsze: Jeśli zmieniłem punkt startowy (pasek pomarańczowy) to czy teraz mój amor nie jest ciągle lekko zablokowany?

Odnośnik do komentarza

Z tego co wiem to każda manetka ma określony zakres ciągu linki. Stąd często manetki innych producentów są niekompatybilne między sobą. Nawet ten sam producent określa która manetka jest kompatybilna z danym amorem. Jak pamiętam Pushlock i Poplock nie są zamienne, ale Pushlock z Onelock już tak. Z konstrukcji tłumika wynikać może, że nie jest potrzebny obrót 360 stopni, a znacznie mniej, aby amor był zablokowany. Sądzę, że kombinowanie że zmiana punktu startowego nie ma sensu, a może jedynie wpłynąć na nieprawidłowa pracę blokady. 

Odnośnik do komentarza
  • 5 miesięcy temu...

Przeciętny zakres ciągu linku na tłumiku od RS to między 80 a 85 stopni, czyli nie całe 1/4 obrotu. To już kiedyś zauważyłem że manetki pushloc:

 

0_0_productGfx_7c3a61f5fff1925004a625546czy onelock manetka-blokady-amortyzatora-one-lock-lo

Mają bardzo mały ciąg linki przez co amortyzator się w pełni nie zamyka, nawet najprostsza manetka poploc:

 

2012-poploc-large-en.jpg?itok=YkiS5CIo

Ma chyba o 5-10 stopni większy ciąg przez co zamyka amortyzator prawie do końca. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie tego: 

a904c7b746da87a0c24f641b6a73

By można wyregulować zamknięcie już tak jak powinno bez jakiś naciągnięć linki przy tłumiku. Proste i skuteczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...