Skocz do zawartości

Róznice w offsetach - sterowanie rowerem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. 

Moje pytanie do was brzmi tak  :

Czym rózni sie sterowanie roweru ,w którym mamy amortyzator z offsetem 44mm ,od sterowania roweru gdzie znajduje się amortyzator z offsetem 51mm ?

Dzięki za odpowiedzi.

 

stanislaw.kozuchowicz
Opublikowano (edytowane)

https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/

Z tej stronki:

„Drobny parametr pokazujący, jak duże znaczenie może mieć kilka milimetrów. Jest to odległość osi przedniej piasty od przedłużenia osi główki ramy.

Podobnie, jak kąt główki ramy i długość mostka, wpływa na „lekkość” kierowania.

Na logikę, im mniejsze wyprzedzenie, tym bardziej bezpośrednie prowadzenie, prawda? Nieprawda: większe wyprzedzenie powoduje, że punkt styku opony z podłożem jest w mniejszej odległości od przedłużenia osi główki ramy, przez co opór na kierownicy jest lżejszy (ta odległość to właśnie trail). Jednocześnie nie pogarsza to stabilności roweru.

Dlatego też producenci eksperymentują ze zwiększaniem wyprzedzenia/offsetu (zwłaszcza w 29er-ach), żeby zrównoważyć coraz bardziej płaskie główki ramy. Z drugiej strony: mniejsze wyprzedzenie/offset (czyli większy trail) jeszcze bardziej zwiększa stabilność prowadzenia w zakręcie, więc dla zaawansowanych riderów może być korzystne.”

Edytowane przez stanislaw.kozuchowicz
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nic dodać, nic ująć

Jakaż była wówczas moja radość, gdy odkryłem, że moja Reba RL 29 ma offset 46mm:-) To naprawdę działa.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Pewnie dostanę złoty kilof za odkopanie takiego kotleta, ale co się stanie lub nie stanie jeśli do ramy do której dedykowany jest widelec z offsetem 51mm wsadzę widelec z offsetem 47mm? Czy to ma szanse zagrać?

Opublikowano
12 godzin temu, Fimala napisał:

Pewnie dostanę złoty kilof

Proszę bardzo xD

comment_1W9LSTpcDe8VWSVzq9MQENQZ7nAOFLlg

Co do tematu,to już to było powyżej 

W dniu 2.07.2018 o 22:54, stanislaw.kozuchowicz napisał:

większe wyprzedzenie powoduje, że punkt styku opony z podłożem jest w mniejszej odległości od przedłużenia osi główki ramy, przez co opór na kierownicy jest lżejszy (ta odległość to właśnie trail). Jednocześnie nie pogarsza to stabilności roweru.

Dlatego też producenci eksperymentują ze zwiększaniem wyprzedzenia/offsetu (zwłaszcza w 29er-ach), żeby zrównoważyć coraz bardziej płaskie główki ramy. Z drugiej strony: mniejsze wyprzedzenie/offset (czyli większy trail) jeszcze bardziej zwiększa stabilność prowadzenia w zakręcie, więc dla zaawansowanych riderów może być korzystne.”

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...