Rebeliant86

B'Twin Rockrider 560S - tani full na początek.

Rekomendowane odpowiedzi

Rebeliant86

Chciałbym Wam przedstawić i powiedzieć parę słów na temat mojego aktualnego roweru, a jest nim w sumie trochę kontrowersyjny rower, bo według wielu kupno nowego full-a za 3500 złotych to nieporozumienie. Przedstawiam Wam wytwór marki B'Twin model Rockrider 560S na kołach 27,5". Rower ma ramę zrobioną z aluminium 6061, hydroformowaną, cieniowaną z taperowaną główką i czymś, co producent nazywa CGF Pro, a oznacza to komfortową geometrię ramy (z ang. Comfort Geometry Frame) i szczerze powiedziawszy nie sposób się z tym nie zgodzić, przesiadłem się z RR 8.1 i faktycznie tutaj geometria dużo bardziej mi odpowiada. Przedni amortyzator to powietrzny Rock Shox model Silver 30 o skoku 120mm ze sprężyną solo-air, tylny damper to również powietrzny X-Fusion o2 Pro L. Co ciekawe oba amortyzatory posiadają blokadę i blokuje je się z jednej manetki jednocześnie. Manetka ta to wytwór B'Twina o nazwie Combo-Lock, trzeba się do niej przyzwyczaić, bo na początku może irytować (to coś w rodzaju GripShift). Za napęd odpowiada grupa Deore 2x10. Hamulce to tarczowe hydrauliki brandowane przez B'Twin-a a wyprodukowane przez Tektro. W dokładniejsze dane techniczne się wdawać nie będę, bo jest tego od groma w necie. 

Teraz do sedna - parę słów o samym rowerze. Jeśli szukasz roweru do zjazdów czy miejskich szaleństw, skoków zjazdów po schodach itp. to wybij go sobie z głowy to nie sprzęt do tego. Rama na single pivot z osiami QR zaprojektowana jest moim zdaniem do turystycznego XC a nie do DH. Ja do takich celów używam ten rower i bardzo jestem z niego zadowolony. Brak sztywnych osi daje się we znaki w zakrętach, tylny hamulec lubi dzwonić. Rozwiązałem to po części stosując osie DT Swiss RWS i myślę o wymianie samej tarczy na Deore na pająku aluminiowym. To co jeszcze zrobiłem względem fabrycznego roweru to wymiana opon. Oryginalne Hutchinson Taipan to trochę przerost ambicji dla tego roweru. Wstawiłem Continentale Race-King i jest super - bardziej uniwersalnie. 

Rowerem jak dotąd zrobiłem 400km i uważam, że to był świetny zakup. Mogę śmiało go polecić osobom które nie planują startów w maratonach, ale lubią czasem sobie zjechać w lesie z górki. 

btwin560s.thumb.jpg.c9bbcdaff751c8a8f742b5c41f334e1f.jpg

 

  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patryg4
Chciałbym Wam przedstawić i powiedzieć parę słów na temat mojego aktualnego roweru, a jest nim w sumie trochę kontrowersyjny rower, bo według wielu kupno nowego full-a za 3500 złotych to nieporozumienie. Przedstawiam Wam wytwór marki B'Twin model Rockrider 560S na kołach 27,5". Rower ma ramę zrobioną z aluminium 6061, hydroformowaną, cieniowaną z taperowaną główką i czymś, co producent nazywa CGF Pro, a oznacza to komfortową geometrię ramy (z ang. Comfort Geometry Frame) i szczerze powiedziawszy nie sposób się z tym nie zgodzić, przesiadłem się z RR 8.1 i faktycznie tutaj geometria dużo bardziej mi odpowiada. Przedni amortyzator to powietrzny Rock Shox model Silver 30 o skoku 120mm ze sprężyną solo-air, tylny damper to również powietrzny X-Fusion o2 Pro L. Co ciekawe oba amortyzatory posiadają blokadę i blokuje je się z jednej manetki jednocześnie. Manetka ta to wytwór B'Twina o nazwie Combo-Lock, trzeba się do niej przyzwyczaić, bo na początku może irytować (to coś w rodzaju GripShift). Za napęd odpowiada grupa Deore 2x10. Hamulce to tarczowe hydrauliki brandowane przez B'Twin-a a wyprodukowane przez Tektro. W dokładniejsze dane techniczne się wdawać nie będę, bo jest tego od groma w necie. 
Teraz do sedna - parę słów o samym rowerze. Jeśli szukasz roweru do zjazdów czy miejskich szaleństw, skoków zjazdów po schodach itp. to wybij go sobie z głowy to nie sprzęt do tego. Rama na single pivot z osiami QR zaprojektowana jest moim zdaniem do turystycznego XC a nie do DH. Ja do takich celów używam ten rower i bardzo jestem z niego zadowolony. Brak sztywnych osi daje się we znaki w zakrętach, tylny hamulec lubi dzwonić. Rozwiązałem to po części stosując osie DT Swiss RWS i myślę o wymianie samej tarczy na Deore na pająku aluminiowym. To co jeszcze zrobiłem względem fabrycznego roweru to wymiana opon. Oryginalne Hutchinson Taipan to trochę przerost ambicji dla tego roweru. Wstawiłem Continentale Race-King i jest super - bardziej uniwersalnie. 
Rowerem jak dotąd zrobiłem 400km i uważam, że to był świetny zakup. Mogę śmiało go polecić osobom które nie planują startów w maratonach, ale lubią czasem sobie zjechać w lesie z górki. 
btwin560s.thumb.jpg.c9bbcdaff751c8a8f742b5c41f334e1f.jpg
 
Ciekawy rower. Ile waży? Jak sprawuje się damper?.

Wysłane z mojego G3121 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

Rower waży 14kg, damper nie ma regulacji tłumienia, ale producent twierdzi, że został wyregulowany optymalnie pod ten rower i w sumie faktycznie nie brakuje mi tej regulacji. Dostosowałem tylko SAG i działa. Jest bardzo komfortowo na płaskich ścieżkach z korzeniami czy kamieniami a na zjazdach rower prowadzi się pewnie.

Miej tylko na uwadze, że mówi to amator :-) nie jeździłem na żadnym innym full-u.

Rewelacją jest blokowanie amortyzatora i dampera jednoczesnie jedna manetka. Na podjazdach idzie jak hardtail.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patryg4

To bardzo w porządku. Waży tyle co mój hardtail :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
Godzinę temu, patryg4 napisał:

To bardzo w porządku. Waży tyle co mój hardtail :D

Coś przesadziłeś... Tyle to mój w rozmiarze L nie ważył :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
patryg4
Coś przesadziłeś... Tyle to mój w rozmiarze L nie ważył
No może 13 kg. Ale i tak 14 jak na taniego fulla to nie najgorzej.

Wysłane z mojego G3121 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hemel

Cześć!

Mam do Ciebie pare pytań, jako że jesteś użytkownikiem tego roweru i postanowiłeś go szerzej opisac:)

Co masz na myśli mówiąc

W dniu 1.07.2018 o 20:58, Rebeliant86 napisał:

Brak sztywnych osi daje się we znaki w zakrętach, tylny hamulec lubi dzwonić.

Tylny hamulec o coś trze/ haczy podczas zakrętów?

Mówiąc o przeznaczeniu roweru ( turystyczne XC)- czy wg. Ciebie nadaje się on na single tracki? Oczywiście zjazdy nie jechane bardzo agresywnie.

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

Brak sztywności objawia się dzwonieniem tarczy, w niczym to nie przeszkadza jeśli chodzi o jazdę, i wiele rowerów tak ma. Mój stary hardtail też tak miewał.

Co do XC to znam osobę która tym rowerem trenowała 3-4 metrowe dropy i żyje zarówno ona jak i rower, więc i single myślę w miarę rozsądku pociągnie. :-)

 

Ale jeśli szykował bym się na single typowo to chyba wolałbym kupić model xc100, kosztuje co prawda 4999 ale można przecież złapać raty i aż tak różnicy nie odczuć. XC100 jest już typowym rowerem na single.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hemel

Dzięki za odpowiedź! Właściwie to na singlach jezdziłbym tylko gdzieś wyjeżdżając, więc 3-4 razy w roku; w okolicy nie mam żadnych tras. Także jako rower w 80% do lasu, polnych dróg (kamienie, czasami korzeń) powinien zdać egzamin:)

Dzięki jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

W takim razie śmiało mogę go polecić. Na takie zastosowanie sprawdzi się świetnie. Jedna rada na początek po zakupie. Ustaw SAG nie patrząc na tabelki które są na amorze i damperze. Ja potrzebowałem znacznie niższych ciśnień. Jak ustawiłem zgodnie z tabelkami to zawieszenie pracowało kiepsko. Potem to ustawilem na SAG 25% znacznie niższymi wartościami ciśnienia niż w tabelkach i teraz jest bajka. Rower łyka wszystkie nierówności i trzyma się tras leśnych jak przyklejony.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

ten Rock Shox 30 to wersja gold?

Bo XC30 to to chyba nie jest...

30tka i XC30tka to dwa różne choć podobne amorki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

To jest Rock Shox 30 silver 120mm, czyli trochę gorsza wersja golda, ale lepszy od Xc30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
6 minut temu, Rebeliant86 napisał:

To jest Rock Shox 30 silver 120mm, czyli trochę gorsza wersja golda, ale lepszy od Xc30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
 

U mnie siedzi Rock Shox 30 Gold 120mm (rura tapered).

Jak na razie powiem Ci, że jestem zadowolony.

Rower troszkę w dupę w Anglii dostał, został mi pressfit i stery do wymiany.

Napęd i hample mam swoje, teraz toto jeździ :D

Zdziwiony byłem mocno jak poszukałem filmików na Instagramie, to się w pale nie mieści, że ta Trailówka jest zdolna do takich lotów.

 

Jaki masz kąt główki ramy w Rockriderze? U mnie jest to katalogowe 68stopni.

Powiem Ci, że na zjazdach jest czad.

Rower o wiele więcej ma trakcji i zdecydowanie więcej wybacza.

Też masz takie odczucia po przesiadce na fulla?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

Dokładnie to jest 68,1 stopnia u mnie. Bardzo jestem zadowolony z tego zakupu. Trakcja jest mistrzowska, rower się trzyma jak przyklejony na leśnych ścieżkach z korzeniami i kamieniami. Dziś nawet sobie też na nim mały skok zaliczyłem ;) U mnie amor to też wersja tapered. Ogólnie to uważam, że im ten rower bardzo dobrze wyszedł jak za taką kwotę. Cieszę się, że nie wsadzili napędu 1x, chociaż wiem, że ma to być w przyszłości zrobione, bo na innych rynkach jest taki dostępny na SRAM-ie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sspeed

również mam ten rower od 2 mcy i zgadzam się z kolegą. po przesiadce z HT po 10 latach na FS czuje znaczną poprawę komfortu jazdy.

 

Widzę natomiast, że wymieniłeś opony...Why?

Edytowane przez sspeed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86




Widzę natomiast, że wymieniłeś opony...Why?


Mieszkam w Warszawie i większość jazd odbywam w okolicznych lasach po "wydeptanych" ścieżkach, do tego Taipan-y średnio się nadawały. Race Kingi są znacznie szybsze, mają mniejsze opory toczenia i bardzo dobrze sobie radzą nawet na asfaltowych ścieżkach którymi dojeżdżam do lasów. Lubię też sobie na kondycję zrobić interwały po bulwarach wiślanych a tam już tylko twarda nawierzchnia. Stąd ta decyzja. :-)

A dziś jeszcze dodatkowo mała porcja zdjęć roweru jak by ktoś chciał sobie pooglądać. ;-)

6281b1c0d4f891c594833e95cf6fc1c0.jpg1baa8a1af93a414263a54affdc3b0019.jpg1328893c75e87b535c0f176d678f72cb.jpgcc4122b46017016be9ef4242f6bace5a.jpg9ad37ff110ad02164bbc6889f8d7f315.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Generalnie w tej cenie spoko wygląda, powiem że komfort jazdy po przesiadce z hardtaila na pewno jest rewelacyjny.
Miłego orania leśnych ścieżek rowerowych

Edytowane przez SpiderMAN
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

A tych Hutchionów nie chcesz się pozbyć? :D

Wal na priv jak coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

Już się pozbyłem... Szkoda, że wcześniej się nie odezwałeś, tydzień temu je wysłałem gościowi za 60pln za parę. :-/

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Spoko, zobaczyłem w specyfikację, że to 2.2" ledwo, ja celuję w 2.3 -2.4"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rebeliant86

No dokładnie to były 2.25.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieq

Patrzę na specyfikację i za takie pieniądze to na prawdę kawał dobrego roweru. Jedyne co bym zmienił na starcie to hamulce.

Widelec jest powietrzny?

Edytowane przez cieq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
Godzinę temu, cieq napisał:

Patrzę na specyfikację i za takie pieniądze to na prawdę kawał dobrego roweru. Jedyne co bym zmienił na starcie to hamulce.

Widelec jest powietrzny?

spręzyna niestety. Sztywna odmiana tego roweru to jest wg mnie najlepsza maszynka na start która można kupić i nie grzebać tylko jeździć. Dobry rower.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
W dniu 5.7.2018 o 10:55, Rebeliant86 napisał:

XC100 jest już typowym rowerem na single.

Nie do końca rozumię to rozróźnienie. Oba rowery mają tą samą ilość skoku i nalezą do tej samej grupy rowerów XCM, czyli są to rowery maratonowe. XC100 jest bardziej dopracowaną wersją 560S. Nowa stylistyka i osprzęt, itd. Oba nadaja się na sigle track'i, choć na pewno o charakterystyce trasy bardziej XC niż np. Enduro. Sądzę jednak, że i lekkie enduro im by nie zaszkodziło pod warunkiem, że nie przekroczymy maksymalnych wartości wytrzymałości, które czasem określane sa przez producentów ram czy też rowerów. Nota bene dość fajnie przeznaczenie swoich rowerów opisuje firma Canyon, a i w instrukcji Scott'a znalazłem wzmianki jaki teren jest odpowiedni dla danego roweru/ramy :) 

 

 

Edytowane przez Franz Mauer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Peetrovsky

@cieq @zibi_j1 widelec jest powietrzny, Rockshox 30 silver 120mm.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.