ortogonalny Opublikowano 1 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 (edytowane) Moja czarna pantera po ostatecznych upgrejdach: siodełko: z firmowo montowanego Bontrager Montrose Comp na model wyższy Montrose Elite przyczyna upgrejdu: firmowe było ... za miękkie, nie lubię "kanap" - inaczej zainwestowałbym w 20 letnie Volvo - koszt wszak podobny Przy okazji zaoszczędzone kilka gram, przy zachowaniu tego samego kształtu, który mi odpowiada. koła: z firmowych Bontrager Aeolus Comp TLR na DT Swiss PR1400 Oxic przyczyna upgrejdu: Aeolusy są klocowate niezmiernie (na wadze kół udało mi się zaoszczędzić 60 dkg masy rotującej - dane rzeczywiste, własnoręcznie ważone), nie są do tego zbyt sztywne, a poza tym te "karbonowe" kołnierze działały jak żagiel raczej. Przy okazji poprawiłem ogromnie skuteczność hamowania, w szczególności w trudniejszych warunkach pogodowych. Hamowanie przy Oxicach jest czystą przyjemnością zarówno modulacja, jak i skuteczność są o wiele lepsze, niż w obręczach alu (przynajmniej tych montowanych w moich Aeolusach) Efekt finalny: Rower na aluminiowej, sztywnej ramie z wieczystą gwarancją, z wysoce wytrzymałymi kołami, idealnymi do podjazdów i na każde warunki pogodowe o wysokiej sztywności, waga całkowita roweru bardzo zbliżona do Emondy SL6, zdecydowanie poniżej 8kg Edytowane 1 Lipca 2018 przez ortogonalny poprawki w tekście Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 W dniu 1.07.2018 o 12:01, ortogonalny napisał: przyczyna upgrejdu: firmowe było ... za miękkie Też się przymierzam do zaszczepienia w swojej szosie siodła Bontrager Montrose Elite, właśnie ze względu na twardość. Duża jest różnica w stosunku do Comp? Odczuwalna znacznie? Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Wyścióka jest praktycznie taka sama. Podobnie jak poszycie. Różnice jest w materiale z którego wykonane są szyny: tytan vs CroMo. Podobnie zresztą jak w seriach siodełek speca czy fizika. Odnośnik do komentarza
ortogonalny Opublikowano 3 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Jest zauważalnie twardsze. I trochę lżejsze. Nie ważyłem a nigdzie nie znalazłem wagi wersji Comp, ale da się wyczuć w dłoniach różnicę. Różnica jest również w spodzie siodełka. W wersji comp jest jakieś tworzywo sztuczne, w wersji Elite piszą o karbonie. I to, IMHO, powoduje różnicę w twardości. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 6 godzin temu, Łabędź napisał: Też się przymierzam do zaszczepienia w swojej szosie siodła Bontrager Montrose Elite, właśnie ze względu na twardość. Następnego kup sobie Gianta. W TCX dostałem deskę obłożoną sztuczną skórą. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 (edytowane) Elite ważyłem i waga wskazała 227g .Nie jest to może jakieś mega lekkie ale też nie ma ''lipy'' :-) oczywiście przy szerokości 138mm Edytowane 3 Lipca 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
ortogonalny Opublikowano 3 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Elite ważyłem i waga wskazała 227g .Nie jest to może jakieś mega lekkie ale też nie ma ''lipy'' :-) oczywiście przy szerokości 138mmTrzeba by jeszcze zwazyc compa. Zreszta wg mnie tych pare gramow w praktyce nie ma znaczenia, wazniejsza jest poprawa sztywnosci, a ta jest bardzo zauwazalna.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Comp w zależności o szerokości waży od 290 do 310 g. W elite skorupa nie jest z carbonu. Jest to tworzywo sztuczne wzmacniane carbonowymi włóknami. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się