cypreess Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Cześć, próbuje wyregulować pod siebie jakoś zupełnie nowego amora którego niedawno zakupiłem z rowerem. Pierwsza rzecz której nie rozumiem to Canyon do swojego modelu podaje że Reba RL ma travel 110mm (https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-0.html) natomiast na stronie producenta nie ma takiego wariantu (https://www.sram.com/rockshox/products/reba-rl-1) są tylko 100m lub 120mm??? Ważę 85 kg więc napompowałem zgodnie z tabelką na amorze 120 psi i ku mojemu zdziwieniu amor jest bardzo twardy co przejawia się zarówno w kosmicznie małym SAGu <5% (załaczam zdjecie) - gdzie jak rozumiem powinien mieć około 25%, jak i bardzo małym zakresie pracy amora podczas zjazdu - na oko 45% a oczekiwał bym że będize pracował na takim lżejszym zjeździe przynajmniej w zakresie 80%. PS. Przekręciłem wcześniej to pokrętło tłumienia wstępnego w stronę "króliczka" na maxa. Pytanie czy mam w takim razie spuszczać cisnienie, aż amor zacznie pracować tak jak chce i zupełnie olać książkowe wartości czy coś jest nie tak?
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Te wartości podane w tabelce są na wyrost. Spuszczaj ciśnienie tak długo, aż uzyskasz pożądany sag i ciesz się jazdą
ponczi Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Jeśli to nowy amor, nie ma co sie dziwić, że jest problem z twardością. Gdy zakupiłem swojego Manitou, to był praktycznie kamień, przy ciśnieniu z tabelki. po dotarciu ładnie się ugina i jest napompowany, jak podawał producent. Początkowo warto ustalić ciśnienie wg własnej obserwacji. Za jakiś czas można sprawdzić jak będzie na "książkowym" poziomie.
cypreess Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2018 Wszystko jasne - bardzo dziękuje 🙂
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 (edytowane) Ile masz skoku wystarczy zmierzyć zwykłą miarką od uszczelki do korony. Tabelka tabelką a życie życiem. Ustaw tak żeby było dobrze nie sugerując się podanymi wartościami. Pojeździj trochę i rzecz jasna rower na przegląd zerowy warto przy okazji amora przejrzeć. Nowe amory mają to do siebie, że często zalane są "dla zakonserwowania" nie dla normalnego użytkowania. Nie mam pojęcia czy Canyon sprawdza płyny przed montażem czy montuje jak leci. Edytowane 28 Czerwca 2018 przez Gość
cypreess Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2018 OK wyszło mi że ustawienie PSI na 50 dopiero dało taką miękkość jaką bym się spodziewał po amorze. SAG na poziomie 21-22% na razie wiec zobacze co i jak i bede obserwował. Zapytam też w takim razie w obsludze klienta Canyon i zobacze co odpisza.
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 50 to jakoś mało sie wydaje. A jak masz zablokowany i odblokowany amortyzator to jest duża róznica w jego pracy?
cypreess Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2018 6 minut temu, Kruup napisał: 50 to jakoś mało sie wydaje. A jak masz zablokowany i odblokowany amortyzator to jest duża róznica w jego pracy? Tak ogromna - teraz na 50 jak sie opre calym cialem na kierownicy moge go spokojnie gleboko ugiąć, a jak przyblokuje go to mogę ledwo kilka procent ruszyć. Godzinę temu, PrzeLuka napisał: Ile masz skoku wystarczy zmierzyć zwykłą miarką od uszczelki do korony. No to ciekawe - jest 110mm co do milimetra 😉 Czyli pewnie robią spejcalnie dla Canyona jakiś wariant amortyzatora do tej geometrii.
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 37 minut temu, cypreess napisał: Tak ogromna - teraz na 50 jak sie opre calym cialem na kierownicy moge go spokojnie gleboko ugiąć, a jak przyblokuje go to mogę ledwo kilka procent ruszyć. No to ciekawe - jest 110mm co do milimetra 😉 Czyli pewnie robią spejcalnie dla Canyona jakiś wariant amortyzatora do tej geometrii. No ja w 30tce Gold też nie mam 120mm skoku pełnych... Mogę dokładnie zmierzyć dzisiaj.
cypreess Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2018 EDIT: No dobra blad poczatkujacego, takie sprawdzanie SAGa (na stojaco oparty o sciane z lekkim dobijaniem nog) jak robilem to pic na wode. W pracy podczas jazdy amor zupelnie sie inaczej uklada, przy 50psi to jest wogole kompletnie miekki ze od razu schodzi na 80% zakresu.
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 13 minut temu, cypreess napisał: No dobra blad poczatkujacego, takie sprawdzanie SAGa (na stojaco oparty o sciane z lekkim dobijaniem nog) jak robilem to pic na wode. W pracy podczas jazdy amor zupelnie sie inaczej uklada, przy 50psi to jest wogole kompletnie miekki ze od razu schodzi na 80% zakresu. No właśnie coś dziwne mi się to wydawało że aż tak mało musiałeś napompować. Już zaczynałem sie zastanawiać czy może pompka, nie ma uszkodzonego manometru. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się