Skocz do zawartości

Czy warto zmieniać wyposażenie?


Anahan89

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jestem Dawid a to mój pierwszy post tutaj.

 

Jakiś czas temu zakupiłem sobie rower Kross Hexagon X1 model z 2017 roku. Planowałem tylko wypady dom praca praca dom, sporadycznie teren w ramach weekendu. Pojawił się jednak problem bo chyba złapałem bakcyla, i teraz każda wolną chwilę staram się spędzać na rowerze ( przy okazji chce schudnąć xD ). Rower ma 3 tyg i zrobione ponad 700 km - nie wiem czy to dużo czy mało, dla mnie sporo. I teraz pojawia się pytanie, czy warto doinwestować w zamianę kilku rzeczy w rowerze?

Po tych kilkuset kilometrach odczuwam potrzebę wymianę przezutek, na lepsze a mam Shimano tourney, do tego nowe manetki (mam takie jakby w rączce kierownicy Ala motor co bardzo jest dla mnie niewygodne), w terenie same się zmieniają może kwestia naciągnięcia linki, nie wiem, czytałem że one ogólnie są słabe. Dodatkowo chciałbym nowe hamulce- zamienić v break na tarczowe, jeżdżę praktycznie w każdych warunkach i zauważyłem znaczną różnicę jak jest mokro, one słabiej łapią, parę razy bym wyrżnął. Myślę też o zmianie korby bo mi już ramię z pedałem się raz odkręciło musiałem na serwis jechać. I teraz pytanko czy warto doinwestować w zmiany? Wiem że rower ogólnie nie jest z najwyższej półki, ale też nie chcę odrazu kupować lepszego. Proszę o opinie czy

Warto zupgradeowac ten model czy jednak zostawić po staremu i zbierać na coś lepszego.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, SpiderMAN napisał:
Moim zdaniem nie warto.
Do wymiany byłoby wszystko, włącznie z kołami, które są nie na kasetę a wolnobieg...
Szkoda kasy...

Nie do końca się znam, ale czemu koła do wymiany?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza

Tak czytałem, tylko nie rozumiem skad potrzeba wymiany wolnobiegu na kasetę? Ma to związek ze zmianą przezutek czy montażem hamulca tarczowego?

Odpowiedziałem Ci na to już we wcześniejszym poście....
Poczytaj jakie są różnice między wolnobiegiem (takowy masz) a kasetą...
https://www.trasymasy.pl/czy-rozni-sie-kaseta-wolnobieg/
 


Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Nic Ci z lepszej przerzutki przy pozostawieniu wolnobiegu i tej manetki, którą masz...

Na jakość zmiany biegów ma kluczowy wpływ manetka, oraz kaseta i łańcuch, o jakości pancerz i linki nie wspomnę.

Nijak można porównać jakość zmiany biegów na wolnobiegu za 40zł a na kasecie choćby tej tańszej za 120zł.

Zmian przerzutki samej w tym wypadku, to tylko poprawienie sobie samopoczucia, bo na pewno nie będzie to upgrade, który cokolwiek poprawi.

 

 

Odnośnik do komentarza

Hmmm, a gdyby narazie wstrzymać się z tymi przezutkami to co myślisz o samej wymianie hamulców na te tarczowe?

Ogólnie jestem w stanie doinwestować w rower do max. 600-800 zł. Może bym się zmieścił w budżecie

Nic Ci z lepszej przerzutki przy pozostawieniu wolnobiegu i tej manetki, którą masz...
Na jakość zmiany biegów ma kluczowy wpływ manetka, oraz kaseta i łańcuch, o jakości pancerz i linki nie wspomnę.
Nijak można porównać jakość zmiany biegów na wolnobiegu za 40zł a na kasecie choćby tej tańszej za 120zł.
Zmian przerzutki samej w tym wypadku, to tylko poprawienie sobie samopoczucia, bo na pewno nie będzie to upgrade, który cokolwiek poprawi.
 
 


Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Hmmm, a gdyby narazie wstrzymać się z tymi przezutkami to co myślisz o samej wymianie hamulców na te tarczowe?

Ogólnie jestem w stanie doinwestować w rower do max. 600-800 zł. Może bym się zmieścił w budżecie


Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Chyba jednak nie czytasz że zrozumieniem...
Nie założysz hamulców tarczowych do tych kół...
A kół pod wolnobieg do tarczowych hamulców nie ma.
Tutaj upgrade wymusza upgrade...
Dlatego napisałem, że dokładanie jakiejkolwiek kasy do tego roweru to bez sens...
Lepiej go sprzedać, dołożyć te 800zł i kupić używany porządny rower na wyższym osprzęcie.
Niestety taka jest brutalna prawda.
Przysłowia o ukręcaniu bata z g.... znasz?
To tutaj tak niestety to wygląda...
Co byś nie chciał zrobić to tej kasie się nie zmieścisz i tyle.

Wysłane z mojego Neffos X1 Max przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Moim zdaniem nie warto.
Do wymiany byłoby wszystko, włącznie z kołami, które są nie na kasetę a wolnobieg...
Szkoda kasy...
To napisałeś. Nie wynika z tego jasno czemu wymiana tej kasety. Teraz już rozumiem, po ostatniej twojej odpowiedzi, pytanie tylko czy jeśli zaryzykowałbym jednak zmiany, to czy mój wspomniany budżet udźwignie te nowości?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Anahan89 napisał:

To napisałeś. Nie wynika z tego jasno czemu wymiana tej kasety. Teraz już rozumiem, po ostatniej twojej odpowiedzi, pytanie tylko czy jeśli zaryzykowałbym jednak zmiany, to czy mój wspomniany budżet udźwignie te nowości?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Nie udźwignie...

Za 800zł nie kupisz napędu i kół oraz hamulców tarczowych...

Odnośnik do komentarza

Hamulce tarczowe używane może jeszcze znajdzie nie jakieś super świetne ale na pewno będą hamować Avid Db3 kupi za 150 - 200 zł z tarczami koła nie wiem może gdyby udało mu się poszukać,
Generalnie lepiej chłopakowi podać co by musiał mieć by dokonać modyfikacji niech poszuka sam zobaczy ile to wyjdzie

Odnośnik do komentarza

Nawet gdybyś miał kilka razy większy budżet, nie wymienisz ciężkiej ramy ani nie zmienisz jej starych technologii. Zamiast pytać "co wymienić", uzgodnij sam ze sobą, co Ci naprawdę nie pasuje w tym rowerze. I wtedy sprawdź ceny. Najlepiej zabierz rower do sklepu rowerowego (nie marketu, a sklepu z serwisem), bo chyba nam nie wierzysz.

Odnośnik do komentarza

Wiesz @piter614 co z tego...

Budżet za mały by wymienić całość, a i sens takiej wymiany oceniam podobnie do @Andrzej Sawicki

Jeśli wymiana napędu ma być z sensem i odczuwalna, to podzielam zdanie @SzajBajk-a, minimum Deore M6000.

Ale tutaj potrzebne jest też dość przyzwoite koło pod tarcze, przydałoby się zmienić uginacz na amortyzator stosownie do reszty osprzętu... a to kolejne okolice 800zł...

Tylko, że jaki ma sens taki amor, lepsze koła i Deore M6000 w ramie MTB Comfort ważącej ponad 2.2kg.

Moim zdaniem żaden.

 

Andrzej ma 100% racji, określ się czego potrzebujesz faktycznie, określ się po czym jeździsz, bo może nie potrzebujesz wcale roweru mtb... choć tego Krossa mtb nazwać nie można... kiedyś funkcjonowało określenie ATB, all terrain bike, ale też jest mocno naciągane tutaj...

Skoro ma taki mały nalot km to może warto go pogonić tak szybko jak się da i zmienić rower dokładając te 800-1000zł i kupić nie wiem może crossówkę na 28" kole na hydraulice i napędzie z kasetą...

Na wyprzedażach trafi się już cos na mixie Alivio/Altus w okolicach 2000zł.

 

1 godzinę temu, Anahan89 napisał:

Warto zupgradeowac ten model czy jednak zostawić po staremu i zbierać na coś lepszego.

Odpowiadam po raz n-ty na to pytanie...

TAK, warto!

Odnośnik do komentarza

Nigdzie nie napisałem że nie wierzę...pytałem o rade, ew.mozliwosci. nie miałem zielonego pojęcia że wymiana jednego to też ingerencja w drugie. Teraz wiem że możliwe że pospieszyłem się z zakupem roweru, ale nie mailem zielonego pojęcia że się wkręcę w jazdę, a nie jeździłem wcześniej z 15 lat. No nic może poszukam lepszych v breakow żeby w deszczu coś dawały. I powoli zacznę odkładać na nowy rower

Nawet gdybyś miał kilka razy większy budżet, nie wymienisz ciężkiej ramy ani nie zmienisz jej starych technologii. Zamiast pytać "co wymienić", uzgodnij sam ze sobą, co Ci naprawdę nie pasuje w tym rowerze. I wtedy sprawdź ceny. Najlepiej zabierz rower do sklepu rowerowego (nie marketu, a sklepu z serwisem), bo chyba nam nie wierzysz.


Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Do v-brake spróbuj najpierw dobrać lepsze klocki... na mokre warunki... są takie...

Co do roweru samego. Niestety sporo osób do nas trafia z tego typu problemem.

Mleko się rozlało.

Jeździj, zbieraj, ale w ten nie inwestuj. Jak kupisz coś co Ci będzie odpowiadało i może zarazisz się maratonami na przykład... to ten będzie mógł robić za treningówkę/zimówkę, której żal nie będzie...

Odnośnik do komentarza

Dokładnie lub nawet zostawić go aby w zimę śmigać bo nowego będzie szkoda ja tak mam
Co do hamulców tarczowych przedstawię ci tylko koszt w miarę dobrych hamulców dziś dotarły do mnie shimano zee wraz z klockami z radiatorami koszt 800 zł

Odnośnik do komentarza
Do v-brake spróbuj najpierw dobrać lepsze klocki... na mokre warunki... są takie...

Co do roweru samego. Niestety sporo osób do nas trafia z tego typu problemem.

Mleko się rozlało.

Jeździj, zbieraj, ale w ten nie inwestuj. Jak kupisz coś co Ci będzie odpowiadało i może zarazisz się maratonami na przykład... to ten będzie mógł robić za treningówkę/zimówkę, której żal nie będzie...

Mam klocki nowe, już wymieniałem. Poprosiłem o dobre dostałem takie w cenie około 18 zł za komplet, podobno okej takie trójkolorowe. Niby trochę lepiej jest podczas hamowania ale to nie to jednak.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
kompletne Zee? razem z klockami to i tak nieźle. U mnie ze starych hebli zostały klamki i tarcze - przewody saint, zaciski zee, klocki EBC do tego płyn i wyszło ok 1kzł. 
 
Tak komplet bez tarcz oczywiście
Teraz są promocje po sklepach i zawsze jakiś upust można dostać
Odnośnik do komentarza

Shiemanowskie revoshifty są kiepskie.

Z obrotowych warto kupić MRX Comp.

Albo z klikaczy Shimano ST-EF510. To zintegrowane manetki z klamkami hamulcowymi co również powinno poprawić pracę hampli w stosunku do tych co masz alhong'a.

 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Anahan89 napisał:

Mam klocki nowe, już wymieniałem. Poprosiłem o dobre dostałem takie w cenie około 18 zł za komplet, podobno okej takie trójkolorowe. Niby trochę lepiej jest podczas hamowania ale to nie to jednak.

A ustawiłeś je zgodnie ze sztuką? Jaką masz odległość klocka od obręczy? Im mniejsza, tym mocniejszy hamulec v-brake. Klocki przylegają po naciśnięciu hamulca w całości do obręczy czy coś wystaje? Dobrze jest też ustawić klocki tak, aby łapał najpierw przód - w tym celu trzeba podczas ustawiania i dokręcania podłożyć coś pod tył klocka (np. monetę 5gr lub kartę kredytową).

Odnośnik do komentarza
A ustawiłeś je zgodnie ze sztuką? Jaką masz odległość klocka od obręczy? Im mniejsza, tym mocniejszy hamulec v-brake. Klocki przylegają po naciśnięciu hamulca w całości do obręczy czy coś wystaje? Dobrze jest też ustawić klocki tak, aby łapał najpierw przód - w tym celu trzeba podczas ustawiania i dokręcania podłożyć coś pod tył klocka (np. monetę 5gr lub kartę kredytową).
Tak, ustawione są na pewno bardzo dobrze. Posiłkowałem się youtubem na suche dni są żyleta, chodzi mi głównie o deszcz.
Mam jeszcze pytanie odnośnie ew. Zmiany przezutek bez potrzeba zmiany koła na takie z kaseta czy coś. Są jakieś fajne przezutki pasujące do mojego wolnobiegu żeby mi w terenie nie swirowaly? Coś lepszego zamiast tego tourneya. Aha i rozumiem ze manetki można sobie wymienić czy muszą być idealnie dobrane pod dany model przezutek?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

wątpię żebyś znalazł inną przerzutkę - lepszą. Wolnobieg teraz ląduje w rekreacyjnych rowerach, gdzie przerzutkom nie stawia się jakiś wielkich wymagań, po prostu ta technologia nie jest już rozwijana a na pewno nie tak jak reszta. Jeśli chcesz uspokoić przerzutkę i łańcuch to trzeba szukać czegoś z shadow+ (w przypadku shimano) a to wiąże się z wymianą kompletnego napędu łącznie z piastą. 

Na szybko - możesz owinąć dolną rurę tylnego trójkąta neoprenem/dętką żeby łańcuch nie obijał lakieru, przy okazji nie ma takiego hałasu. Ja tak sobie poradziłem w x-calibrze - tam była chyba acera i na korzeniach w lesie łańcuch nie spadał z koronki ale obijał się strasznie. 

szczerze - nie kombinuj z tym rowerem bo nie ma sensu, z corsy porsche nie zrobisz choćbyś stanął na głowie 

Odnośnik do komentarza

Rower ma 3 tygodnie - podobno. Podjedź tam gdzie kupiłeś, opowiedz, że masz problemy z biegami i poproś o poprawienie/ustawienie/etc.

Tourney'ki mogą byś śmieszne, tanie itd, ale są raczej pancerne. Prędzej kłopot z linkami/pancerzami/prowadzeniem linek/ustawieniem - zresztą poruszasz się po YT to na pewno znajdziesz filmy o regulacji. Manetki z kolei odpowiadają za precyzję przełączania, tak więc jak chcesz zmian to te, które zaproponowałem będą na wyrost.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Anahan89 napisał:

Tak, ustawione są na pewno bardzo dobrze. Posiłkowałem się youtubem emoji6.png na suche dni są żyleta, chodzi mi głównie o deszcz.
Mam jeszcze pytanie odnośnie ew. Zmiany przezutek bez potrzeba zmiany koła na takie z kaseta czy coś. Są jakieś fajne przezutki pasujące do mojego wolnobiegu żeby mi w terenie nie swirowaly? Coś lepszego zamiast tego tourneya. Aha i rozumiem ze manetki można sobie wymienić czy muszą być idealnie dobrane pod dany model przezutek?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Co do przerzutek to jest pewna opcja, o której nikt nie wspominał tutaj. Możesz zakupić

- wolnobieg 8 rzędowy (http://allegro.pl/wolnobieg-sunrace-mfe60-8-rzedowy-13-32t-shimano-i7387392018.html#thumb/1) około 90 zł z przesyłką
- przerzutkę Shimano Altus przykładowao (http://allegro.pl/przerzutka-shimano-altus-7-8-9rz-rd-m370-sgs-promo-i7412912355.html) około 80 zł z przesyłką
- komplet manetek Shimano Altus 3x8 (http://allegro.pl/manetki-shimano-altus-sl-m310-3-x-8-rzedow-linki-i6087338436.html) około 90 zł z przesyłką
  lub klamkomanetki Shimano Altus 3x8 (http://allegro.pl/shimano-st-ef510-klamkomanetki-3x8-altus-acera-cz-i7262808926.html) około 90 zł z przesyłką
- komplet lepszych hamulców V-Brake np Deorki (http://allegro.pl/hamulce-v-brake-shimano-deore-br-t610-komplet-i7378283242.html) około 135 zł z przesyłką
- amortyzator Sr SountorXCM HLO (http://allegro.pl/amortyzator-as65-26-xcm-hlo-v-brak-dysk-ahead-4k-i7384883392.html#thumb/5) około 280 zł z przesyłką

Takie elementy moim zdaniem to sensowne jakie możesz wymienić. Zyskujesz więcej przełożeń o oczko wyżej jeśli chodzi o napęd. Dodatkowo pozbywasz się tych manetek przekręcanych (sam za nimi nie przepadam). Przy proponowanym przeze mnie napędzie zauważysz znaczną różnicę w działaniu. Co do manetek tu masz wybór chy chcesz same manetki czy klamkomanetki. Co do hamulców też zobaczysz, że Deorki a to co masz to niebo do ziemi. No i wymiana uginacza jaki masz na coś lepszego. Niestety brak możliwości zamontowania hamulca tarczowego blokuje użycie jakiegokolwiek nowego amorka powietrznego, niestety wymiana jedynie przedniego koła to też moim zdaniem zbyt duży wydatek .

Co prawda udało mi się na Allegro znaleźć koła razem z tarczami w cenie 260 zł (http://allegro.pl/kola-26-rodi-fw-disc-shimano-rm66-dbcl-8-9-10s-i7222059521.html), wówczas możnaby zamontować amortyzator powietrzny Sr Sountor XCR 32 za około 475 zł (http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-32-100-mm-powietrze-i7332329434.html), i pokusić się o kasetę 9 rzędową Shimano Altus około 70 zł (http://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg200-9-rzedow-11-34t-altus-i7185211132.html), zostaje przerzutka Shimano Altus za około 80 zł z przesyłką, klamkomanetki Shimano Altus 3x9 około 120 zł (http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-st-370-altus-3x9-czarne-i7398277765.html), zacisk hamulca mechanicznego tarczowego na przód Shimano Altus około 80 zł (http://allegro.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-altus-przod-i7380083666.html), zacisk hamulca tarczowego mechanicznego tył Shimano Altus za około 80 zł (http://allegro.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-altus-tyl-i7414619994.html) do tego doliczyć musisz koszt linek i pancerzy do hamulców licze, że około 30 zł.

Jak widzisz są dwie opcje

Pierwsza łagodniejsza czyli lepszy amorek i napęd 3x8 wychodzi gdzieś około 680 zł za elementy razem z amortyzatorem no i dolicz jeszcze robociznę no chyba, że będziesz wymieniać.

Druga opjca bardziej hardkorowa to koszt około 1200 zł dzieki temu masz napęd 3x9 amortyzator powietrzny, lepsze koła, ale czy warto sam zdecyduj.

Jeśli chodzi o ceny to możesz znaleźć taniej np. u jednego dostawcy i negocjować cenę ja szyukałem na szybko aby orientacyjnie pokazać Ci koszt. Jak widać jest szansa podniesienia lekko możliwości roweru chociaż to nadal będzie cięzki rower.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...