jarekjarek Napisano 19 Czerwiec 2018 Udostępnij Napisano 19 Czerwiec 2018 Czołem wieczorową porą. Szybkie pytanie. Ostatnio usłyszałem drażniące trzaski z okolic napędu. Początkowo myślałem, że to pedał PD-M520 ma trafioną piastę, ale w trakcie oglądania całości zauważyłem że korba w supporcie FSA/BB6000 rusza się w poziomie (w kierunku korb). Zestaw przesuwa się o jakieś 1-2mm. Domyślam się, że to nie jest normalne i czeka mnie serwis, czy może tak może być? Przy okazji sprawdziłem przymiarem łańcuch. Wpada na 0,75 więc łańcuch raczej idzie się zmieniać, ale co z tym supportem, korbą? Pozdrawiam, J Odnośnik do komentarza
Nurek_ Napisano 20 Czerwiec 2018 Udostępnij Napisano 20 Czerwiec 2018 Tak byc nie powinno, ale niekoniecznie czeka cię jakiś wielki serwis. Może po prostu korba jest niedokręcona albo źle skręcona. Jak masz klucze, to znajdź jakiś poradnik wymiany supportu na youtubie, będziesz wiedział jak to rozkręcić i skręcić i do dzieła. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 20 Czerwiec 2018 Udostępnij Napisano 20 Czerwiec 2018 Za mało podkładek użyłeś przy montażu suportu, stąd luz... Odnośnik do komentarza
jarekjarek Napisano 20 Czerwiec 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwiec 2018 5 minut temu, Nurek_ napisał: Tak byc nie powinno, ale niekoniecznie czeka cię jakiś wielki serwis. Może po prostu korba jest niedokręcona albo źle skręcona. Jak masz klucze, to znajdź jakiś poradnik wymiany supportu na youtubie, będziesz wiedział jak to rozkręcić i skręcić i do dzieła. 20 minut jazdy i podjadę do serwisu, niech rzucą okiem :D. 3 minuty temu, SpiderMAN napisał: Za mało podkładek użyłeś przy montażu suportu, stąd luz... W marcu rower był rozkładany i składany przez serwis. A z luzem to nie było by tak, że od początku był by zauważalny? No i to charczenie. Podejrzewam, że łożysko mogło się skończyć. Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 20 Czerwiec Udostępnij Napisano 20 Czerwiec Miał ktoś może problem z korbą FSA w X-pulserze 6.9 z 2021 roku mianowicie zrobił się 2 milimetrowy luz w osi łożyska coś jak na filmiku poniżej: Niestety serwis w sklepach media expertu istnieje tylko z nazwy. Byłem w Świdnicy gdzie go kupiłem to gościu ma tylko podstawowy zestaw imbusow. Na infolinii w ogóle nie ogarniają jak wysłałem im reklamację na maila to wskazali jeden sklep w Poznaniu jako jedyny serwis gdzie na miejscu okazało się że wcale tak nie jest i goście nigdy nie przeprowazdali takiej "operacji" jak odkręcanie korby od roweru... Wszystkie rowery wysyłają natomiast na serwis centralny do Łodzi który jest de facto zewnętrzną firmą... W takiej sytuacji pożyczyłem z firmy klucz dynamometryczny i odkręciłem ramiona i ponownie dokręciłem z wymaganym momentem 41Nm ale nic to nie dało i nie zlikwidowało to tego luzu. Na początku myślałem że jeszcze trzeba podlożyć podkładki pod te miski łożysk ale w okolicznym serwisie powiedzieli że jak są 3 jak u mnie to jest max, generalnie byli zdziwieni że coś takiego się stało i mówili że wiele ludzi do nich przychodzi z rowerami z media bo serwis nie istnieje... Na szybko doradzili żeby spróbować podłożyć po ramię korby podkładkę falistą. Zrobił tak ktoś i się to sprawdziło lub może zastosował jakięeś inne rozwiązanie problemu? Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 20 Czerwiec Udostępnij Napisano 20 Czerwiec (edytowane) A nie można już lewego ramienia korby bardziej skręcić z osią? Skończył się wielowpust? Jazda z czymś takim doprowadzi do zniszczenia korby i momentalnie zamorduje też suport. Jeśli już zaklinać rzeczywistość podkładkami to pod miski suportu. Ramiona muszą przylegać do plastikowych adapterów w miskach. Edytowane 20 Czerwiec przez vdcmike Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 20 Czerwiec Udostępnij Napisano 20 Czerwiec (edytowane) Hmmm...masz zamontowaną podkładkę falistą ? Ogólnie w korbach FSA luz likwiduje się poprzez plastikowe podkładki ( bardzo cieniutkie) które zakłada się na oś korby i podkładkę falistą. Sam mechanizm korby nie posiada mechanizmu likwidowania luzu w przeciwieństwie do korb SRAMa czy Shimano. Edytowane 20 Czerwiec przez Nemrod Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 20 Czerwiec Udostępnij Napisano 20 Czerwiec 5 godzin temu, Nemrod napisał: Hmmm...masz zamontowaną podkładkę falistą ? Ogólnie w korbach FSA luz likwiduje się poprzez plastikowe podkładki ( bardzo cieniutkie) które zakłada się na oś korby i podkładkę falistą. Sam mechanizm korby nie posiada mechanizmu likwidowania luzu w przeciwieństwie do korb SRAMa czy Shimano. Nie mam a mozesz kolego zapodać linka do takich podkładek? Dziwie się troche bo po pierwsze skąd się wział ten luz i jak już jest to że się go likwiduje kolejnymi podkładkami. Teraz jak zdemontowałem korbę to zauważyłem że luz wynika prawdopodobnie z faktu że ramie korby z lewej (bez zębatek) się cześciowo zsuneło z tego wielowypustu i dziwne że jak dokręcam nakrętke z wymaganym momentem (41Nm) ona go nie wepchnie do końca jak na drugim ramieniu korby... Nie da się tego jakoś skorygować np włożyć na jakąś pasującą tuleję i dobić młotkiem? A i z tej strony gdzie jest ten luz to za chiny już nie mogę odkręcić ramienia z tego wielowypustu, probówałem z max momentem jaki mam czyli 50Nm... Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec https://allegro.pl/oferta/podkladka-falista-fsa-megaexo-24mm-1-szt-11877437446 Wielopust wejdzie w ramie tyle ile śruba da radę go podciągnąć. Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec A coś pisałeś jeszcze o cienkich podkładkach to stosuje się je zamiennie z tą falistą czy dodatkowo? Kojarzysz aukcje z takowymi bo ja zamowilem jak te nizej ale sa za duze: https://allegro.pl/oferta/podkladki-fsa-dystansowe-suportu-bb30-pf30-11348432011 4 godziny temu, Nemrod napisał: Wielopust wejdzie w ramie tyle ile śruba da radę go podciągnąć. No właśnie z drugiej strony (od zębatek) jak przykrecam śrubę to wciąga ramię na wielowypust i widać jeszcze troche dalej na wał za nim czyli tam nie ma luzu ale już z tej strony to nie działa - może to być uszkodzone? tak jak pisałem nie mogę tego ani dokręcić ani w ogole zdjąć ramienia z wieluwypustu... Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec Te podkładki są pod oś 30mm. Ty z tego co widze masz 24,mm. Hmm...z prawej( napędowej) ramie raczej powinno być zintegrowane z osią. Chyba, że masz jakąś nietypową korbę. Przydało by się zdjęcie. Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec Nie ma mnie teraz w domu ale zdjęcie masz wyżej to jest FSA Comet i właśnie nakrętki się odkręcają z obu stron z tym że od napędowej pod odkreceniu mogę zdjąć ramię ale nakrętka zostaje w nim a z drugiej tej problematycznej nakrętka mi się wykręca z ramienia ale i tak nie mogę go zdjąć z wielowypustu. Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec Przeglądając zdjęcia wygląda jakby lewe ramie było zintegrowane bo na żadnym z nowym typem korby nie jest ściągnięte. Jeżeli nie ma na nim luzów to skręcił bym je tak jak ma być i zastosował podkładkę falistą. Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec W sumie masz racje ale znalazłem jedno z całkowicie rozebraną korbą jak niżej i tak musi być bo po co by była nakrętka z tej strony: https://www.fillaritori.com/topic/180309-fsa comet 175mm-crankset-32t-sprocket vantaa/#comment-352439 2 godziny temu, Nemrod napisał: Jeżeli nie ma na nim luzów to skręcił bym je tak jak ma być i zastosował podkładkę falistą. A co masz na myśli z tymi luzami czy coś "lata" tak? Bo teraz porónując moje zdjęcia z tymi w necie widać niestety że ramię zsunęło się z wielowypustu widać to w otworze pod nakrętką jak i na powierzchni wału ta strefa planowana jest te 2mm dalej jak na korbie z neta na trawie... Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec (edytowane) Na stronie napędowej jest samościągacz. Z lewej w takim razie też powinien być ale go nie ma. To taka dodatkowa nakrętka z zewnętrznym gwintem. Jest wkręcania w ramie korby. Przy wykręcaniu śruby opiera się ona o nią i ściąga ramie z wielopustu. Ogólnie możesz spróbować wkręcić śrubę z nieco większym momentem i zobaczyć czy wciągnie oś w ramie korby. Edytowane 21 Czerwiec przez Nemrod Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec Właśnie już próbowałem dałem chyba 45Nm w stosunku do zalecanych 45 (50 mam maxa) ale nic nie dało i potem z tym 50 już było mega trudno ją odkręcić i pod spodem był już jakby taki wiór nie wiem chyba od nakrętki więc z 50Nm już się bałem to robić... W dniu 20.06.2022 o 15:37, Nemrod napisał: Sam mechanizm korby nie posiada mechanizmu likwidowania luzu w przeciwieństwie do korb SRAMa czy Shimano. A powiedz mi w Shimano jak to jest rozwiązane bo widziałem że tam ramie jest mocowane na obejmę na śruby i co ta nakrętka z boku kasuje luz? Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec (edytowane) Dokładnie tak jest. W Sramie jest plastikowa nakrętka (z kontrą) na osi. Edytowane 21 Czerwiec przez Nemrod Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 21 Czerwiec Udostępnij Napisano 21 Czerwiec 35 minut temu, Nemrod napisał: Na stronie napędowej jest samościągacz. Z lewej w takim razie też powinien być ale go nie ma. To taka dodatkowa nakrętka z zewnętrznym gwintem. Jest wkręcania w ramie korby. Przy wykręcaniu śruby opiera się ona o nią i ściąga ramie z wielopustu. A wracając no właśnie i w tym cały szkopuł gdyby to było także z lewej pewnie mogłym wciągnąć ramie spowrotem w pełni na wielowypust a tak nic się nie da zrobić. Chyba będę to reklamował do media że mają mi wymienić na korbę Shimano bo jak dla mnie to jest wada skoro się samo zsuwa z wielowypustu i nawet nie można tego skorygować. Bo ciekawe że ten sam model ale z tego roku (ja mam 2021) już ma korbę Shimano Deore FC-M4100... Odnośnik do komentarza
wioslo Napisano 3 Lipiec Udostępnij Napisano 3 Lipiec Czy koniecznie musi być ta podkładka falista? bowiem na razie zastosowałem podkładke hydrauliczną z twardej gumy którą akurat miałem i która idealnie podpsowała wymiarem. Zlikwidowało to luz i generalnie wszystko działa ok poza pojawiającymi się co któryś obrót trzaskami z tamtej okolicy... Tak teraz skojarzyłem że te trzaski był już wcześniej tylko wtedy myślałem że to od mostka kierownicy w którym to w mięzyczasie udało się to zliwidować. Pytanie skad te trzaski - łożyska szwankują? Czy może przez to że to ramię już wcześniej się luzowało na wielowypuście...? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się