anowak84 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Witam! Mam stożkowe koło 26 cali firmy Men Join (noname😂) wraz z wolnobiegiem shimano (najtańszym), zainspirowany filmem SzjBajka postanowiłem wyczyścić i nasmarować piastę oraz wolnobieg gdyż w chwili obecnej zamiast swobodnie się kręcić to laguje, a piasek aż chrzęści. I tu moje pytanie jak rozebrać tę piastę celem nasmarowania? Próbuję zrobić kontrę to kręci mi się ośka 😂 Dodaję fotki w załączniku. Poproszę o wytłumaczenie na podstawie tych zdjęć. Z góry Dzięki za pomoc! Pozdrawiam! 😀 Odnośnik do komentarza
KsD Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 (edytowane) Aby było Tobie wygodnie wyczyścić i nasmarować musisz się zaopatrzyć w taką nasadkę https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-do-wolnobiegu-bike-hand-yc-121a-pd10931/?v_Id=7247(aby pozbyć się wolnobiegu) Lub udać się do kogoś kto taką ma. Co do samej piasty jedną nakrętkę(kontre) przytrzymać kluczem i drugim odkręcić. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez KsD Odnośnik do komentarza
anowak84 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Wczoraj kupiłem taką nasadkę, ale myślałem, ze to można rozkręcić po rozebraniu piasty 😓. Teraz już wiem po co ta dziurka Jutro będę próbował. Dzięki za uświadomienie. Odnośnik do komentarza
Rorschach Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 (edytowane) Potrzebne części -klucz 17 -klucz 15 -klucz wielowpustowy do kasety/wolnobiegu -[opcjonalnie] bacik do kasety, aczkolwiek da sie bez niego odkrecic, bedzie to mocna meczarnia. Jak masz stary lancuch, to owin nim kasete, a przez końcowe dwa ogniwa poprowadź gwóźdź i przybij do deski, dzieki czemu bedzie zablokowany. Przyda się też imadło, aby na koniec dobrze skontrować i ustawić konusy piasty. Ja zawsze łapie za sześciokątną śrubę kontrującą imadłem z jednej strony, a z drugiej próbuje dokręcać konusa i kontrować. Na przyszłość lepiej kupować od razu rower na łożyskach maszynowych, takie zwykłe kulkowe to przeżytek i tylko kupa czasu, smaru i brudu aby je serwisować. A tak to tylko zamawiasz walec o u tokarza o średnicy 1mm mniejszej od łożysk, używasz młotka i lekko pukasz w takie łożysko wbijając je. Stare wybijasz osią piasty. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez Rorschach Odnośnik do komentarza
KsD Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Ja zawsze biorę nasadkę od wolnobiegu wkładałem w imadło nakładam koło, i jeden ruch i odkręcone Tylko żeby kierunków odkręcania nie pomylić. Odnośnik do komentarza
Rorschach Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 KsD, to jest mega pomysł, że tez na to nie wpadłem Odnośnik do komentarza
anowak84 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Zrobione! Udało mi się rozebrać piastę. Wymieniłem, łożyska maszynowe z chinoli na troszkę wyższa półkę. Jednak podczas montażu nabiłem 2, a zapomniałem o ośce 😂 przez co jedno łożysko musiałem wybić i troszkę je uszkodziłem (ucierpiały 3 kulki i guma), kulki zostawiłem, a gumę przełożyłem ze starego łożyska. Na szczęście chodzi ładnie. Ośkę i śruby dokładnie wyczyściłem. Rozebrałem też i wyczyściłem wolnobieg oraz zębatki. Dałem tyle smaru łt43, że nie słychać charakterystycznego cykania. 😀 Wyczyściłem też tylną przerzutkę (bez rozbierania), oraz wyczyściłem i nasmarowałem łańcuch (motul 5w40) po czym wytarłem do sucha. Różnica jest ogromna Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się