kamusial Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Cześć, poszukuję oponki która w miarę szybko, bezpiecznie i w miarę komfortowo dowiezie mnie na codzień do roboty (26km) - śmigam Marinem Nicasio - taki szoso-gravel. Trasa to w 30% las/szutry/czasem piach, 70% asfalt. Obecnie śmigam na Schwalbe Spicer 30c, na asfalcie super, ale w terenie strach pojechać szybciej z uwagi na przyczepność i ryzyko przywalenia w np. w konar. + mocno trzęsie. Max wcisnę w ramę 42c, ale chyba optimum aby nie zwiększać oporów na szosie będzie coś w okolicach 35-38c. Cena max do 100pln/sztuka. Patrząc na bieżnik bardzo podobają mi się opony w stylu semi-slick, ale bez 'kostek' - taki ciut szerszy Spicer który nie zabije mnie jak wjadę na pełnym gazie we fragment gorszego terenu. Znalazłem na przykład: Panaracer GravelKing (bez SK): Challenge Strada Bianca Plus (niestety tylko 33 mm): Czy kojarzycie jakiś model podobny do nich w cenie max 100pln, który pojedzie po lesie/szutrach dając cokolwiek pewności prowadzenia? Alternatywnie z katalogu Conti w rozmiarze 32 tez trochę tego jest: Z tych które widziałem i jeszcze rozważam: Schwalbe G-One Allround Performance 35c/40c , są po 100pln- tutaj boję się, że asfalt je szybko zje i są bardziej w teren Conti Double Fighter III 75pln - wszystko fajnie, ale ważą 800g sztuka. No i bieżnik mógłby być bardziej gładki. Schwalbe Hurricane - bieżnik trochę mnie nie przekonuje, jedyny rozmiar to 40c Specialized Trigger Sport, challenge gravel grinder, Continental Speed Ride 42c Raczej odrzucam: Continental Cyclcross Speed (35c) 100pln - ponoć krótki żywot i niska odporność na przebicia przez małe kamyki, albo ciernie Continental Speed King CX 90pln - niestety Continental wycofał wersje inne niż 32c z katalogu, a nie chcę opony do której nie będę mógł wrócić Vittoria Terreno Dry - poza budżetem Schawlbe X-One Speed Performance - max 33c a chciałbym ciut więcej. Wyszły teraz wersje G-One speed > 33c, ale w droższej wersji Evolution No i inne typu Smart Sam, Land Cruiser czy podobne typu Race King z kostkami odpadają. dzięki za pomoc Edytowane 17 Czerwca 2018 przez kamusial Odnośnik do komentarza
Marcin Kwita Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Ja bym wybrał Gravel Kinga. Ta opona ma taki troche spłaszczony profil po bokach i lepiej trzyma na zakrętach, a bieżnik w jodełkę daje radę w terenie. Lepiej dopłacić troszkę i mieć naprawdę dobre gumy. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Wszystkie opony w okolicy 400 gramów będą mniej odporne na przebicia i asfalt, nie tylko te od Continental. Są na fizycznej granicy odchudzania gumy i tyle. Jeśli chcesz coś mega trwałego, to kup kilogramowe Schwalbe Marathon. Jeśli chcesz oponę wyczynową, to załóż od razu, że 1) szybciej się zużyje i 2) zrobisz jej tubeless przeciw przebiciom. Mówienie o podobno wycofywanych modelach jest dziwne. Wszyscy ciągle coś zmieniają i nie ma żadnej gwarancji, że za rok znajdziesz to samo w tej samej cenie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się