bajtuss Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Witam. Mój pierwszy temat na forum i mam nadzieje że w dobrym dziale i zgodnie z regulaminem ;] Przechodząc do sedna: Kupiłem okazjonalnie rower Kross Earth 2.0 z 2012r jako że w miarę tanio wyszedł biorąc pod uwagę osprzęt i zastosowanie jako dojazd do pracy, żeby ominąć korki i do tego wypady w góry to z samego zakupu byłem zadowolony. Jednak później wyszło kilka problemów jak tylny wahacz dobijający do przerzutki przedniej przez co musiałem się pozbyć z korby tarczy 24t i zostały 32t i 42t. Pomijając kilka mniejszych problemów wszystko działa jak należy, jednak chciał bym rozwiązać problem napędu raz na zawsze ;] i oto jak wygląda mój pomysł. Wymiana tarczy korby na narrow wide 36-38t i pozbycie się przedniej przerzutki. Co do tyłu to myślałem o kasecie 10s 11-46 i padło by na SunRace bo chyba za bardzo wyboru tutaj nie ma. Problemem była by chyba tylko przerzutka XTR M985 bo chyba max 36t obsługuje. I chciał bym tutaj w tym miejscu prosić o pomoc i poradę jak to spasować czy to ma sens?? Czy może jakiś inny pomysł jeszcze??? Dodam że nie jestem zawodnikiem ale sobie na rowerze radzę. Więc nie celuje w jakieś typowo zawodnicze rozwiązania ani nic z tych rzeczy bo w zawodach nie startuje aczkolwiek uwielbiam oglądać hehehe Dodam link do specyfikacji roweru: https://www.kross.pl/pl/2012/mtb-full-suspension/earth-2-0 Dzięki za pomoc i rady ;]
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Ja zmieniłem napęd w soil 1 na Sunrace 10s 11/46 na pomoc przyszła przerzutka shimano m7000 pięknie dział, mam ją z 4 miesiące i jestem zadowolony z pracyZmiana biegów bardzo szybka i pracyzyjna. Co do kasety Sunrace 11/46 śmiało daję radę ja mam z przodu zębate NW owalna 32/34t na tym przełożeniu całkiem dzielnie radzi sobie na podjazdach, jedna dodam że trzeba mieć siłę w naciska i na pedały. Plus tego taki ze po wejściu na stary rower i przełożeniu 3x9 każdy podjazd do zrobienia.
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 13 godzin temu, bajtuss napisał: Problemem była by chyba tylko przerzutka XTR M985 bo chyba max 36t obsługuje. Seryjnie obsłuży max 36T, a po wymianie wieszaka/łącznika 42T. Szukaj Goatlink na allegro...
bajtuss Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 7 godzin temu, SpiderMAN napisał: Seryjnie obsłuży max 36T, a po wymianie wieszaka/łącznika 42T. Szukaj Goatlink na allegro... A jak to jest bo na allegro pisze że nie podejdzie do przerzutek sprzed 2013 rower jest 2012 to może być problem
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Chodzi o szerokość mocowania, musisz zmierzyć swój seryjny łącznik... Pomyliłem się deczko, ten co Ci wkleiłem da Ci bezproblemową obsługę 42T tylko. Chodź to moje XT RD-M786 ma bez tego łącznika, śruba B wkręcona na maksa i działa elegancko... Co do większych kaset, ja bym zakupił ten do przerzutek 11s jeszcze dłuższy od tego, kwestia wymiarów do zmierzenia. http://pogobikes.pl/blog/pogo-blog/goat-link-11-na-ratunek-kaset-shimano-1146 Generalnie popatrz na YT, bo jest masa filmów z róznymi zestawieniami przerzutek z takimi kasetami... Można jakiś pogląd mieć po ich obejrzeniu.
bajtuss Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2018 Tak sobie myślałem i mam pytanie czy można by było w moim przypadku zmienić napęd z docelowego 1x10 na 1x11??? Piasta na to pozwoli???
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2018 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Tak sobie myślałem i mam pytanie czy można by było w moim przypadku zmienić napęd z docelowego 1x10 na 1x11??? Piasta na to pozwoli???Z tego co orientuje się ją raczej można bez problemu zmienić na 1x11
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się