Skocz do zawartości

Zmiana napędu lub upgrade Kross Earth


bajtuss

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mój pierwszy temat na forum i mam nadzieje że w dobrym dziale i zgodnie z regulaminem ;]

Przechodząc do sedna:

Kupiłem okazjonalnie rower Kross Earth 2.0 z 2012r   jako że w miarę tanio wyszedł biorąc pod uwagę osprzęt i zastosowanie jako dojazd do pracy, żeby ominąć korki i do tego wypady w góry to z samego zakupu byłem zadowolony. Jednak później wyszło kilka problemów jak tylny wahacz dobijający do przerzutki przedniej przez co musiałem się pozbyć z korby tarczy 24t i zostały 32t i 42t. Pomijając kilka mniejszych problemów wszystko działa jak należy, jednak chciał bym rozwiązać problem napędu raz na zawsze ;] i oto jak wygląda mój pomysł.

Wymiana tarczy korby na narrow wide 36-38t i pozbycie się przedniej przerzutki. Co do tyłu to myślałem o kasecie 10s 11-46 i padło by na SunRace bo chyba za bardzo wyboru tutaj nie ma.

Problemem była by chyba tylko przerzutka XTR M985 bo chyba max 36t obsługuje.

I chciał bym tutaj w tym miejscu prosić o pomoc i poradę jak to spasować czy to ma sens??

Czy może jakiś inny pomysł jeszcze???

Dodam że nie jestem zawodnikiem ale sobie na rowerze radzę. Więc nie celuje w jakieś typowo zawodnicze rozwiązania ani nic z tych rzeczy bo w zawodach nie startuje aczkolwiek uwielbiam oglądać hehehe

Dodam link do specyfikacji roweru:

https://www.kross.pl/pl/2012/mtb-full-suspension/earth-2-0

 

Dzięki za pomoc i rady ;]

Opublikowano

Ja zmieniłem napęd w soil 1 na Sunrace 10s 11/46 na pomoc przyszła przerzutka shimano m7000 pięknie dział, mam ją z 4 miesiące i jestem zadowolony z pracy
Zmiana biegów bardzo szybka i pracyzyjna.
Co do kasety Sunrace 11/46 śmiało daję radę ja mam z przodu zębate NW owalna 32/34t na tym przełożeniu całkiem dzielnie radzi sobie na podjazdach, jedna dodam że trzeba mieć siłę w naciska i na pedały. Plus tego taki ze po wejściu na stary rower i przełożeniu 3x9 każdy podjazd do zrobienia.

Opublikowano
13 godzin temu, bajtuss napisał:

Problemem była by chyba tylko przerzutka XTR M985 bo chyba max 36t obsługuje.

Seryjnie obsłuży max 36T, a po wymianie wieszaka/łącznika 42T.

Szukaj Goatlink na allegro... ;)

WT-GoatLinkII-01_1024x1024.jpg?v=1469232

Opublikowano
7 godzin temu, SpiderMAN napisał:

Seryjnie obsłuży max 36T, a po wymianie wieszaka/łącznika 42T.

Szukaj Goatlink na allegro... ;)

WT-GoatLinkII-01_1024x1024.jpg?v=1469232

A jak to jest bo na allegro pisze że nie podejdzie do przerzutek sprzed 2013 rower jest 2012 to może być problem 

Opublikowano

Chodzi o szerokość mocowania, musisz zmierzyć swój seryjny łącznik...

Pomyliłem się deczko, ten co Ci wkleiłem da Ci bezproblemową obsługę 42T tylko.

Chodź to moje XT RD-M786 ma bez tego łącznika, śruba B wkręcona na maksa i działa elegancko...

 

Co do większych kaset, ja bym zakupił ten do przerzutek 11s jeszcze dłuższy od tego, kwestia wymiarów do zmierzenia.

http://pogobikes.pl/blog/pogo-blog/goat-link-11-na-ratunek-kaset-shimano-1146

Generalnie popatrz na YT, bo jest masa filmów z róznymi zestawieniami przerzutek z takimi kasetami...

Można jakiś pogląd mieć po ich obejrzeniu.

Opublikowano

Tak sobie myślałem i mam pytanie czy można by było w moim przypadku zmienić napęd  z docelowego 1x10 na 1x11??? Piasta na to pozwoli???

Opublikowano
Tak sobie myślałem i mam pytanie czy można by było w moim przypadku zmienić napęd  z docelowego 1x10 na 1x11??? Piasta na to pozwoli???
Z tego co orientuje się ją raczej można bez problemu zmienić na 1x11

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...