Skocz do zawartości

Problem z napędem sram gx eagle


Fight120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu posiadam zamontowany w swoim rowerze napęd sram gx eagle i od samego początku mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić.

    W momencie, kiedy śruba baryłkowa jest odpowiednio ustawiona i wszystkie biegi wchodzą idealnie to łańcuch ociera o kasetę na 9 i 8 biegu, a wystarczy że linka zostanie troszkę napięta i oczywiście problem ocierania znika, ale pojawia się kolejny problem w postaci tragicznego wrzucania biegów. Łańcuch jest skrócony prawidłowo czyli dokładnie tak jak zalecają w instrukcji, ale myśląc że coś zrobiłem źle kupiłem kolejny łańcuch i sprawdzałem go na różnych długościach i efekt zawsze był taki sam. Korba jest z offsetem 6mm, bo rower nie posiada piast w systemie boost, a z największej zębatki przy kręceniu korbą w tył zawsze spada łańcuch. Oczywiście używałem B-gap toola i wszystko jest ustawione idealnie. Linka siedzi w teflonowych pancerzach shimano. 

Jeśli ktoś wie co może być nie tak to proszę o pomoc.

Z góry dziękuje Jakub. 

Odnośnik do komentarza

Od pewnego czasu powiadasz? Rzuciłeś okiem na stan pancerzy i czy linka jest w dobrym stanie? Może spróbuj dać kropelkę oliwki do łańcucha do środka pancerza tylnej przerzutki i poprzeciągaj linkę.

Napęd kupowałeś nowy czy używany?

Daj jeszcze znać, czy prawidłowo według zaleceń producenta ustawiłeś odległość wózka przerzutki od kasety? Problem powinien pojawiać się na innych przełożeniach, jednakże warto na to zwrócić uwagę i wykluczyć kolejną opcję.

TL2351.jpg

Edytowane przez CyclingChief
Dodanie fotki SRAM Gap Tool
Odnośnik do komentarza

Napęd kupiłem nowy i mam go około 5 miesięcy i pancerze też były nowe dlatego mnie dziwi ta cała sytuacja, bo robiłem wszystko według zaleceń srama i oczywiście korzystałem z tego plastikowego ustrojstwa i wszystko jest ustawione tam pod linijkę. Mam podejrzenia co do pancerzy i już są  w drodze do mnie pancerze i linki shimano xtr więc wezmę się za wymianę i sprawdzę czy coś się zmieniło, bo nie daje mi to spokoju. Da się jeździć, ale niestety nie jest tak jak być powinno. Myślałem wielokrotnie że może jednak ustawiłem źle odległość wózka przerzutki od kasety, ale za każdym razem, kiedy przeglądałem instrukcje, filmy na youtubie to zawsze wszystko wskazuje na to że jest na swoim miejscu. Spróbuje jeszcze z oliwką zanim dotrą pancerze.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Mam GX i używam intensywnie. Musi być ustawiony bardzo dokładnie inaczej będzie źle działał. Absolutnie nie powinien łańcuch spadać z 50 kręcąc do tyłu. ( jest źle ustawiony). Linki i pancerze muszą również być  bardzo zadbane. 

Zapomniałem dodać - sprawdź czy kółeczka w wózku nie są wyrobione i nie mają za dużego luzu bocznego. 

 

Edytowane przez tomeks69@op.pl
Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Problem udało mi się rozwiązać i może w przyszłości jak ktoś będzie miał podobny problem to skorzysta z tego wątku. Przyczyną wszystkich problemów był prawdopodobnie fabrycznie skrzywiony wózek przerzutki, bo napęd jak już pisałem kupiłem nowy. Wózek przy górnym kółeczku można napisać, że był trochę wbity do środka i trzeba było użyć naprawdę sporo siły do wyprostowania go. Teraz napęd chodzi idealnie i jest naprawdę świetny, ale takie coś przy napędzie za takie pieniądze nie powinno mieć miejsca. 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...
W dniu 10.09.2018 o 19:20, Fight120 napisał:

Problem udało mi się rozwiązać i może w przyszłości jak ktoś będzie miał podobny problem to skorzysta z tego wątku. Przyczyną wszystkich problemów był prawdopodobnie fabrycznie skrzywiony wózek przerzutki, bo napęd jak już pisałem kupiłem nowy. Wózek przy górnym kółeczku można napisać, że był trochę wbity do środka i trzeba było użyć naprawdę sporo siły do wyprostowania go. Teraz napęd chodzi idealnie i jest naprawdę świetny, ale takie coś przy napędzie za takie pieniądze nie powinno mieć miejsca. 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. 

W jaki sposob doszedles do tego, ze wizek jest krzywy? Jak to poznac?

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam posiadam ten sam napęd który po przejechaniu 200km coś się popsuł. A konkretnie łańcuch spada z ostatniej zębatki przy kręcenia do tyłu i byłem w dwóch serwisach i w każdym powiedzieli że tak ma być. A ja zauważyłem że łańcuch spada zawsze na tym samym ząbki największej zębatki

I z stąd moje pytanie czy możliwe jest że coś się stało z zębem czy można to jakoś podszlifować proszę o jakąś radę

A i od razu zaznaczam że wuzek jest prosty linki nowe a napęd ustawiony książkowo 

Odnośnik do komentarza

Tutaj właśnie się nie zgodzę bo mam też sram egal i przy kręcenie do tyłu wszytko jest ok nic nie spada nic nie przeskakuje, to mowie ze że ma spadać to można między książki wsadzić

Odnośnik do komentarza

Witam właśnie rozwiązałem swój problem z zębatką serwis jeden się poddał drugi powiedział że tak ma być a wystarczyło wziąć kombinerki i delikatnie wyprostować jeden ząbek i wszystko chodzi perfekcyjnie. Muszę powiedzieć że te napędy eagle są super ale są bardzo kapryśne i trzeba na nie bardzo uważać i nie sugerować się tym jakie czasami bzdury na serwisach wciskają pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Od niespełna miesiąca borykałem się z podobnym problemem aż do dziś. Koledzy w innym wątku radzili prostować hak. Na wszelki wypadek kupiłem nowy hak i już miałem się brać za zakup przyrzadu do prostowania ale jeszcze raz postanowiłem się przyjrzeć przerzutce. Wniosek? Krzywa mimo, że cały rower jest nowy i żadnej gleby jak dotąd nie było.

Więc na chama (sporo siły musiałem w to włożyć) zacząłem ją prostować i jaki efekt? Wreszcie jest prosta a biegi chodzą jak marzenie. :) .

Reasumując przyjrzyjcie się czy przerzutka jest pionowo względem koła przy założeniu, że hak jest prosty.

 

Odnośnik do komentarza

Ja skrzywiłem przerzutkę, jak mi się kamyczek zablokował pomiędzy zębatką prowadzącą łańcuch a wózkiem przerzutki.

Efekt - możliwość wrzucenia poza blat 50 i nieprecyzyjna zmiana.

Na 1600 km mam już trzecią przerzutkę Eagle. 

Powoli rodzi mi się w łowie myśl czy nie zrobić downgrade i może nie wrócić do 2x10 ale może wybrać wyższą grupę i 2x11

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Posiadam 2 rowery z napędem GX.  W obu jest ten sam problem i nie mogę sobie z tym poradzić. W obu przypadkach jest to piąta zębatka od dołu. Dlatego teorie z kamykiem czy krzywym hakiem  nie wydają mi się realne. Tym bardziej, że 1 z rowerów ma miesiąc. musi to być jakaś przypadłość eagla. Jak by ktoś miał na to sposób będę wdzięczny bo jest to bardzo irytujące.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Podłącze się od pewnego czasu mam problem z Eaglem. 

Przerzutki góra dol chodzą dobrze za to na jedynym blacie łańcuch jak by "źle się układa" przez co "strzela" ale nie przeskakuje. 

Łańcuch sprawdzony 50% wyciągnięcia.

Kupiłem nowy na nowym ta sama sytuacja. 

Jakaś sugestia?

Rower jest nowy, ma może najechane z 1000 km.

Edytowane przez Megsonn
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Wine za strzelania napędu na 5 zębatce od dołu ponosi jeden z zębów od 4 zębatki. W momencie gdy kaseta zabiera łańcuch na piątym przełożeniu i ogniwo łańcucha trafia na ten ząb dochodzi do sytuacji w której łańcuch nie wchodzi do końca gdyż o niego haczy, dopiero gdy zostanie mocniej napięty po ćwierć obrotu kasety w charakterystyczny sposób strzela układając sie na zębach FOTKA Sprawdzałem to na 3kasetach i łańcuchach (3rozne rowery).

Edytowane przez shishad
Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Przy okazji napędu GX chciałbym uwrażliwić na SPINKĘ w ŁAŃCUCHU :) . Wiem, że wyjdę na amatora, ale po szejkowaniu łańcucha zapinałem łańcuch na dole i popełniłem kretyński wielbłąd zapinając spinke strzełką "do przodu". Efekt był taki, że łańcuch cały czas chciał przeskakiwać i po prostu dostawałem szału. Dopiero gdzieś wyczytałem, że to jednak ma kolosalne znaczenie w tym napędzie. W efekcie po zmianie wszystko wróciło do normy  - jedynie mam wszystko totalnie rozregulowane, bo na siłę próbowałem ustawiać łąńcuch baryłką i śrubą do regulacji.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...