Fight120 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Witam, od pewnego czasu posiadam zamontowany w swoim rowerze napęd sram gx eagle i od samego początku mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić. W momencie, kiedy śruba baryłkowa jest odpowiednio ustawiona i wszystkie biegi wchodzą idealnie to łańcuch ociera o kasetę na 9 i 8 biegu, a wystarczy że linka zostanie troszkę napięta i oczywiście problem ocierania znika, ale pojawia się kolejny problem w postaci tragicznego wrzucania biegów. Łańcuch jest skrócony prawidłowo czyli dokładnie tak jak zalecają w instrukcji, ale myśląc że coś zrobiłem źle kupiłem kolejny łańcuch i sprawdzałem go na różnych długościach i efekt zawsze był taki sam. Korba jest z offsetem 6mm, bo rower nie posiada piast w systemie boost, a z największej zębatki przy kręceniu korbą w tył zawsze spada łańcuch. Oczywiście używałem B-gap toola i wszystko jest ustawione idealnie. Linka siedzi w teflonowych pancerzach shimano. Jeśli ktoś wie co może być nie tak to proszę o pomoc. Z góry dziękuje Jakub. Odnośnik do komentarza
CyclingChief Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 (edytowane) Od pewnego czasu powiadasz? Rzuciłeś okiem na stan pancerzy i czy linka jest w dobrym stanie? Może spróbuj dać kropelkę oliwki do łańcucha do środka pancerza tylnej przerzutki i poprzeciągaj linkę. Napęd kupowałeś nowy czy używany? Daj jeszcze znać, czy prawidłowo według zaleceń producenta ustawiłeś odległość wózka przerzutki od kasety? Problem powinien pojawiać się na innych przełożeniach, jednakże warto na to zwrócić uwagę i wykluczyć kolejną opcję. Edytowane 11 Czerwca 2018 przez CyclingChief Dodanie fotki SRAM Gap Tool Odnośnik do komentarza
Fight120 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 Napęd kupiłem nowy i mam go około 5 miesięcy i pancerze też były nowe dlatego mnie dziwi ta cała sytuacja, bo robiłem wszystko według zaleceń srama i oczywiście korzystałem z tego plastikowego ustrojstwa i wszystko jest ustawione tam pod linijkę. Mam podejrzenia co do pancerzy i już są w drodze do mnie pancerze i linki shimano xtr więc wezmę się za wymianę i sprawdzę czy coś się zmieniło, bo nie daje mi to spokoju. Da się jeździć, ale niestety nie jest tak jak być powinno. Myślałem wielokrotnie że może jednak ustawiłem źle odległość wózka przerzutki od kasety, ale za każdym razem, kiedy przeglądałem instrukcje, filmy na youtubie to zawsze wszystko wskazuje na to że jest na swoim miejscu. Spróbuje jeszcze z oliwką zanim dotrą pancerze. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza
tomeks69@op.pl Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 (edytowane) Mam GX i używam intensywnie. Musi być ustawiony bardzo dokładnie inaczej będzie źle działał. Absolutnie nie powinien łańcuch spadać z 50 kręcąc do tyłu. ( jest źle ustawiony). Linki i pancerze muszą również być bardzo zadbane. Zapomniałem dodać - sprawdź czy kółeczka w wózku nie są wyrobione i nie mają za dużego luzu bocznego. Edytowane 30 Czerwca 2018 przez tomeks69@op.pl Odnośnik do komentarza
Fight120 Opublikowano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Problem udało mi się rozwiązać i może w przyszłości jak ktoś będzie miał podobny problem to skorzysta z tego wątku. Przyczyną wszystkich problemów był prawdopodobnie fabrycznie skrzywiony wózek przerzutki, bo napęd jak już pisałem kupiłem nowy. Wózek przy górnym kółeczku można napisać, że był trochę wbity do środka i trzeba było użyć naprawdę sporo siły do wyprostowania go. Teraz napęd chodzi idealnie i jest naprawdę świetny, ale takie coś przy napędzie za takie pieniądze nie powinno mieć miejsca. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza
Korus Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 W dniu 10.09.2018 o 19:20, Fight120 napisał: Problem udało mi się rozwiązać i może w przyszłości jak ktoś będzie miał podobny problem to skorzysta z tego wątku. Przyczyną wszystkich problemów był prawdopodobnie fabrycznie skrzywiony wózek przerzutki, bo napęd jak już pisałem kupiłem nowy. Wózek przy górnym kółeczku można napisać, że był trochę wbity do środka i trzeba było użyć naprawdę sporo siły do wyprostowania go. Teraz napęd chodzi idealnie i jest naprawdę świetny, ale takie coś przy napędzie za takie pieniądze nie powinno mieć miejsca. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. W jaki sposob doszedles do tego, ze wizek jest krzywy? Jak to poznac? Odnośnik do komentarza
Cobrakrak Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Witam posiadam ten sam napęd który po przejechaniu 200km coś się popsuł. A konkretnie łańcuch spada z ostatniej zębatki przy kręcenia do tyłu i byłem w dwóch serwisach i w każdym powiedzieli że tak ma być. A ja zauważyłem że łańcuch spada zawsze na tym samym ząbki największej zębatki I z stąd moje pytanie czy możliwe jest że coś się stało z zębem czy można to jakoś podszlifować proszę o jakąś radę A i od razu zaznaczam że wuzek jest prosty linki nowe a napęd ustawiony książkowo Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Tutaj właśnie się nie zgodzę bo mam też sram egal i przy kręcenie do tyłu wszytko jest ok nic nie spada nic nie przeskakuje, to mowie ze że ma spadać to można między książki wsadzić Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Może w ząbek uderzył kamień i coś go skrzywił albo hak się lekko skrzywił, bo jak wiadomo Eagle wymagają idealnie prostego haka przerzutki Odnośnik do komentarza
Cobrakrak Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Witam właśnie rozwiązałem swój problem z zębatką serwis jeden się poddał drugi powiedział że tak ma być a wystarczyło wziąć kombinerki i delikatnie wyprostować jeden ząbek i wszystko chodzi perfekcyjnie. Muszę powiedzieć że te napędy eagle są super ale są bardzo kapryśne i trzeba na nie bardzo uważać i nie sugerować się tym jakie czasami bzdury na serwisach wciskają pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
kulten Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 Od niespełna miesiąca borykałem się z podobnym problemem aż do dziś. Koledzy w innym wątku radzili prostować hak. Na wszelki wypadek kupiłem nowy hak i już miałem się brać za zakup przyrzadu do prostowania ale jeszcze raz postanowiłem się przyjrzeć przerzutce. Wniosek? Krzywa mimo, że cały rower jest nowy i żadnej gleby jak dotąd nie było. Więc na chama (sporo siły musiałem w to włożyć) zacząłem ją prostować i jaki efekt? Wreszcie jest prosta a biegi chodzą jak marzenie. . Reasumując przyjrzyjcie się czy przerzutka jest pionowo względem koła przy założeniu, że hak jest prosty. Odnośnik do komentarza
PiotrekGT Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 A co ma ustawienie przerzutki do krecenia do tyłu? Przecież tutaj jedyną rolę odgrywa linia łańcucha. Odnośnik do komentarza
malkontent Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Ja skrzywiłem przerzutkę, jak mi się kamyczek zablokował pomiędzy zębatką prowadzącą łańcuch a wózkiem przerzutki. Efekt - możliwość wrzucenia poza blat 50 i nieprecyzyjna zmiana. Na 1600 km mam już trzecią przerzutkę Eagle. Powoli rodzi mi się w łowie myśl czy nie zrobić downgrade i może nie wrócić do 2x10 ale może wybrać wyższą grupę i 2x11 Odnośnik do komentarza
PiotrekGT Opublikowano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 Albo kupić nowe XT Odnośnik do komentarza
Łukasz1985 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Posiadam 2 rowery z napędem GX. W obu jest ten sam problem i nie mogę sobie z tym poradzić. W obu przypadkach jest to piąta zębatka od dołu. Dlatego teorie z kamykiem czy krzywym hakiem nie wydają mi się realne. Tym bardziej, że 1 z rowerów ma miesiąc. musi to być jakaś przypadłość eagla. Jak by ktoś miał na to sposób będę wdzięczny bo jest to bardzo irytujące. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 To jest przypadłość tego napędu Odnośnik do komentarza
Megsonn Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 (edytowane) Podłącze się od pewnego czasu mam problem z Eaglem. Przerzutki góra dol chodzą dobrze za to na jedynym blacie łańcuch jak by "źle się układa" przez co "strzela" ale nie przeskakuje. Łańcuch sprawdzony 50% wyciągnięcia. Kupiłem nowy na nowym ta sama sytuacja. Jakaś sugestia? Rower jest nowy, ma może najechane z 1000 km. Edytowane 30 Lipca 2020 przez Megsonn Odnośnik do komentarza
shishad Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 (edytowane) Witam. Wine za strzelania napędu na 5 zębatce od dołu ponosi jeden z zębów od 4 zębatki. W momencie gdy kaseta zabiera łańcuch na piątym przełożeniu i ogniwo łańcucha trafia na ten ząb dochodzi do sytuacji w której łańcuch nie wchodzi do końca gdyż o niego haczy, dopiero gdy zostanie mocniej napięty po ćwierć obrotu kasety w charakterystyczny sposób strzela układając sie na zębach FOTKA Sprawdzałem to na 3kasetach i łańcuchach (3rozne rowery). Edytowane 7 Września 2020 przez shishad Odnośnik do komentarza
Adrian_Cross Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Przy okazji napędu GX chciałbym uwrażliwić na SPINKĘ w ŁAŃCUCHU . Wiem, że wyjdę na amatora, ale po szejkowaniu łańcucha zapinałem łańcuch na dole i popełniłem kretyński wielbłąd zapinając spinke strzełką "do przodu". Efekt był taki, że łańcuch cały czas chciał przeskakiwać i po prostu dostawałem szału. Dopiero gdzieś wyczytałem, że to jednak ma kolosalne znaczenie w tym napędzie. W efekcie po zmianie wszystko wróciło do normy - jedynie mam wszystko totalnie rozregulowane, bo na siłę próbowałem ustawiać łąńcuch baryłką i śrubą do regulacji. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się