Skocz do zawartości

Przesiadka z 3x9 na 1x9


RowerowyŚwir

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam obecnie Cube Analog 27.5 https://www.cube.eu/en/2017/hardtail/analog/cube-analog-bluenflashorange-2017/. Niestety mam cały czas problem z przednią przerzutką (Shimano FD-M4000, Downswing, 31,8) , ponieważ cały czas się rozregulowuje. Dlatego zastanawiam się na zmianą napędu z 3x9 na 1x9. Pytanie jest takie czy mogę wymienić tylko przednią korbę z zębatką czy musiał bym jeszcze wymieniać całą tylną kasetę łańcuch itd. Jeżeli dało by się to zrobić wymieniając tylko przód to co byście polecali?

Opublikowano

Jeśli zgodnie z tą specyfikacją posiadasz korbę FD-M3000 Acery to ma ona wymienne tarcze. Skoro są wymienne to można je zdemontować czyli pozbyć się małej zębatki i dużej zostawiając środkową. Demontujesz wtedy przednią, niepotrzebną przerzutkę, linkę i manetkę i masz 1x9.

Pytanie czy wtedy tryb środkowy 30T będzie Ciebie zadowalać czy musiałbyś zmienić na np 32T ... 34T. To powinno wyjść w praniu po jeździe testowej.

Czy z kolei łańcuch nie będzie spadać na dziurach tego nie powiem, niech podpowiedzą mądrzejsi, którzy taką zmianę robili.

Opublikowano

Działać będzie tak sobie, M4000 w trudnym terenie może nie utrzymać łańcucha na korbie...

Opublikowano (edytowane)

Raz to bardzo ograniczysz sobie napęd a dwa bez zębatki NW (narrow wide) będzie działać to słabo. Tylko to wymagało by wymiany ale problem pojawia się przy BCD (rozstaw śrub blatów) Twojej korby. Nie mam pojęcia czy robią zębatki NW na BCD 96 mm. Na BCD 102 mm znajdziesz bez problemu. 

Edit:

Robią NW na 96 mm

Edytowane przez Gość
Opublikowano
3 minuty temu, PrzeLuka napisał:

Raz to bardzo ograniczysz sobie napęd a dwa bez zębatki NW (narrow wide) będzie działać to słabo. Tylko to wymagało by wymiany ale problem pojawia się przy BCD (rozstaw śrub blatów) Twojej korby. Nie mam pojęcia czy robią zębatki NW na BCD 96 mm. Na BCD 102 mm znajdziesz bez problemu. 

Ja dorwałem blat SRAMa od korby XO1, BCD94, trochę rzeźby pilnikiem i udało się go dopasować...

Ceny blatów SRAM są na Olx dość niskie, idzie 32T wyrwać za 50zł, ja mój dostałem za free.

Opublikowano
50 minut temu, ahaja napisał:

Czy z kolei łańcuch nie będzie spadać na dziurach tego nie powiem, niech podpowiedzą mądrzejsi, którzy taką zmianę robili.

A gdybym zastosował napinacz , było by to możliwe?

Opublikowano
Teraz, RowerowyŚwir napisał:

A gdybym zastosował napinacz , było by to możliwe?

Nic Ci to nie da za bardzo...

Prościej będzie zmienić punkt mocowania sprężyny wózka w posiadanej Alivio, by mocniej napinała.

Da się to zrobić bez jakiegoś wielkiego problemu.

Opublikowano

Super , dziękuje wszystkim za pomoc. ☺️

Opublikowano

1x9? Stary musisz mieć kopyto 😉😁

Opublikowano

A czy tak poza tym to jest jakiś kłopot by pojechać tam gdzie kupiłeś by w ramach np gwarancji ustawili to by działało?

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, ahaja napisał:

A czy tak poza tym to jest jakiś kłopot by pojechać tam gdzie kupiłeś by w ramach np gwarancji ustawili to by działało?

Niestety rower zamawiałem przez internet i już raz ze zdenerwowania wysłałem im rower po czym został on standardowo wyregulowany i przysłany ponownie . Po nie całych 400km problem pojawił się znów.

 

11 godzin temu, ahaja napisał:

A czy tak poza tym to jest jakiś kłopot by pojechać tam gdzie kupiłeś by w ramach np gwarancji ustawili to by działało?

Zastanawiam się teraz może po prostu nad wymianą przedniej przerzutki bo koszt jest nie wielki.

Edytowane przez RowerowyŚwir
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, RowerowyŚwir napisał:

Zastanawiam się teraz może po prostu nad wymianą przedniej przerzutki bo koszt jest nie wielki.

Dokładnie, przy modzie na napędy 1xX na allegro czy olx można wyrwać przedniego XT-ka za 50zł.

35 minut temu, RowerowyŚwir napisał:

Niestety rower zamawiałem przez internet i już raz ze zdenerwowania wysłałem im rower po czym został on standardowo wyregulowany i przysłany ponownie . Po nie całych 400km problem pojawił się znów.

U mnie w lokalnym serwisie za regulację przerzutek biorą 10 zł i trwa to 5 min. Nie chciałoby mi się pakować roweru i wysyłać, pewnie więcej zapłaciłeś za wysyłkę niż za regulację.

Edytowane przez Nurek_
Opublikowano

Też bym tak zrobił. Musisz dobrać przerzutkę do stopniowania korby - wg spec masz 40x30x22.

Czyli 3rz. , max blat 40-42T, pojemność całkowita 18T (między średnim a dużym trybem 10T różnicy).

Powinna również mieć mocowanie do rury jaką masz u siebie (31,8mm) -  z tym często łatwiej bo nowe są sprzedawane z adapterami. I najlepiej z uniwersalnym ciągiem (góra i dół) linki.

Nie możesz wsadzić byle jakiej.

Opublikowano
W dniu 10.06.2018 o 10:54, Nurek_ napisał:

Dokładnie, przy modzie na napędy 1xX na allegro czy olx można wyrwać przedniego XT-ka za 50zł.

U mnie w lokalnym serwisie za regulację przerzutek biorą 10 zł i trwa to 5 min. Nie chciałoby mi się pakować roweru i wysyłać, pewnie więcej zapłaciłeś za wysyłkę niż za regulację.

Jak najbardziej regulowałem na samym początku w serwisie u siebie w mieście ale po kilkudziesięciu-kilkuset kilometrach problem wracał , dlatego ostatecznie wysłałem rower.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...