Skocz do zawartości

Wymiana v-brake'ów Tektro na Deore T610


bambo86

Rekomendowane odpowiedzi

 

Mam problem z wymianą jak w temacie

vbrake.thumb.jpg.51241c7238000d4bc023c2d303279424.jpg

Jak widać na zdjęciu stary hamulec tektro (po lewej) można głębiej nasadzić na piwot i wtedy ten mały bolec ładnie wejdzie w dziurkę na piwocie do blokowania sprężyny

W deorkach przelot wcześniej się zwęża.

Co mam zrobić?

Szukałem już na googlach i nie mogę nic znaleźć - podobno piwoty zawsze są takie same, tzn to zwężenie zaczyna się w tym samym miejscu (wiem, że są różne średnice m8 i m6 chyba)

Mam nadzieję, że da się mnie zrozumieć

Pomocy ;)

Edytowane przez bambo86
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, bambo86 napisał:

Szukałem już na googlach i nie mogę nic znaleźć - podobno piwoty zawsze są takie same, tzn to zwężenie zaczyna się w tym samym miejscu (wiem, że są różne średnice m8 i m6 chyba)

Mam nadzieję, że da się mnie zrozumieć 

Piwoty są zawsze takie same, może przeszkadzać, źle położony lakier, jakieś niedokładności wykonania, trzeba próbować, ja zawsze przed założeniem vbrake  czy innych hamulców korzystających z piwotów, brałem papier ścierny i piwot lekko odczyściłem, po wytarciu szmatką z opiłków, używałem smaru, nanosząc go na piwot z każdej strony.

Później zostaje zamontowanie szczęk, tutaj nic na siłę, powoli bez pośpiechu, musi wejść, dla wygody odkręciłbym klocki hamulcowe i manewruj...

 

Odnośnik do komentarza

 

39 minut temu, SpiderMAN napisał:

Piwoty są zawsze takie same, może przeszkadzać, źle położony lakier, jakieś niedokładności wykonania, trzeba próbować, ja zawsze przed założeniem vbrake  czy innych hamulców korzystających z piwotów, brałem papier ścierny i piwot lekko odczyściłem, po wytarciu szmatką z opiłków, używałem smaru, nanosząc go na piwot z każdej strony.

Później zostaje zamontowanie szczęk, tutaj nic na siłę, powoli bez pośpiechu, musi wejść, dla wygody odkręciłbym klocki hamulcowe i manewruj...

Piwoty są w porządku, oczyszczałem

piwot.thumb.jpg.a5503708ffeae1f07678b452d2219e53.jpg

Może nie było tego widać więc pokaże jeszcze raz

W Deore (po orawej) wcześniej się zwęża w środku

Na oko jest to jakieś 2-3 mm i o tyle płycej mogę nasadzić hamulec na piwot

tektro.thumb.jpg.a2cb13f9024ae682b82e0f0898d8f9b0.jpgdeore.thumb.jpg.a7bffcb6c28685a740459c18d37c7196.jpg

Po założeniu wygląda to tak:

1116865690_tektronapiwocieztyu.thumb.jpg.aad2374677a9b2b99d622053bd6814fd.jpg1964277502_deorenapiwocieztyu.thumb.jpg.2ae3864bc9f95925be262c2a6e54db3b.jpg

Tektro idealnie siedzi na piwocie, mają wspólną krawędź

Deore ma piwot "schowany w środku" i nie wydaje mi się, że tak ma być

I nie wydaje mi się również, że hamulec ma tak odstawać od ramy

1210784502_deorenapiwociezboku.thumb.jpg.788587452c98c8fc39a5335cb1811b54.jpg

 

Edytowane przez bambo86
Odnośnik do komentarza

 

6 minut temu, SpiderMAN napisał:

Dokręć śrubę i sprawdź, czy nie siądzie bardziej, to dwie zupełnie różne konstrukcje.

Nie da rady - przelot jest wykonany z jednolitego kawałka metalu, nic tam się nie przesuwa.

Dlatego myślałem na początku, że są różne rodzaje piwotów (z dłuższym lub krótszym pogrubieniem przy końcu)

No to jestem w kropce, a pewnie jest to jakiś banalny problem, znany każdemu mechanikowi.

Niestety mieszkam teraz we Francji, a mechanik w moim mieście ma wolny termin dopiero za 2 tygodnie i nie chce nic podpowiedzieć niemiluch ;)

 

Odnośnik do komentarza

A ten mały bolec wchodzi Ci w dziurę? Może on niedokładnie jest przycelowany i blokuje dalszy ruch ewentualnie któraś dziurka (są 3 z tego co pamiętam) jest zapchana syfem. Ustaw go może w tej samej pozycji, co w hamulcach Tektro (tam dziurka jest czysta, skoro wchodzi cały) i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Sziva napisał:

A ten mały bolec wchodzi Ci w dziurę? Może on niedokładnie jest przycelowany i blokuje dalszy ruch ewentualnie któraś dziurka (są 3 z tego co pamiętam) jest zapchana syfem. Ustaw go może w tej samej pozycji, co w hamulcach Tektro (tam dziurka jest czysta, skoro wchodzi cały) i sprawdź.

Tak - wchodzi :)

Nawet blokuje sprężynę odbijającą jak powinien.

Ale bałbym się tak wyjechać w teren bo ten mały bolec ledwo się zahacza w jednej z trzech dziurek.

Myślę, że przy jakichś wstrząsach mógłbym stracić możliwość hamowania, a wolę uniknąć takiego stresu ;)

Wszystko jest czyste, zero brudu.

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Sziva napisał:

A gdzie kupowałeś te hamulce? Może sprzedawca będzie coś wiedział.

No, zagadka.

Kupione na chainreaction

Hamulce Deore T610 do MTB

Mechanik mówi, że zna te hamulce i założy bez problemu

ale wolę sam to zrobić, lubię sobie pogrzebać - powymieniałem już wszystko oprócz hamulców

A poza tym czekać 2 tygodnie na wymianę v-break'ów 🙄

 

Odnośnik do komentarza

Jak wejdziesz w Q&A, to masz opisany podobny problem:

These brakes won't fit either fork I intended to use them on. While the brake bosses are the correct diameter these brake arms, compared to the ones they are replacing, are too shallow. The brake arm will not go on the boss far enough and the spring tail won't even reach the hole. There are obviously bosses that these will fit on. Where would one obtain such bosses and what should I be asking for???

Answers

This will not be so much an answer as an acknowledgement of the issue. I think that all (or essentially all) V-Brake bosses are 8mm in diameter, with an M8 x 17mm front stud, and an M10 x 11mm rear stud. I have had a similar problem in replacing brakes on an older frame - the studs can be unscrewed from the frame and in one case the hole into which the stud threaded was recessed slightly deeper than "normal", causing the brake's tension spring pin to not fit correctly into it's little hole. I forget what I did to resolve this - I have brakes that work on the bike, so I did something to fix it. I may have shimmed the stud to make it standard length; I'll look at the bike next time I see it (it is at a cottage) and post pictures of the solution.

 

 

Odnośnik do komentarza

Szkoda, że tu też nie ma konkretnej odpowiedzi. Może standard piwotów się zmienił (rama na z 6 lat jak nie lepiej)

Możesz podesłać link do tego Q&A

Nie mogę znaleźć na forum

Dzięki 😀

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Hejo, mam dokładnie taki sam problem i chyba faktycznie kwestia jest taka, że trzeba poszukać innych piwotów. Też wymieniałem fabrycznie zamontowane Tektro na Shimano, które nie chcą wcisnąć się do końca, mimo, że sprężyna wchodzi w odpowiednią dziurkę no i cały hamulec działa. 

Na razie tak mam i się tym jakoś specjalnie nie przejmuję. W sumie to odnoszę wrażenie, że jeżeli sprężyna wchodzi na miejsce i cały hamulec działa, to ten cały nasz problem jest tylko kwestią estetyczną. Bardziej wkurza mnie fakt, że nowe hamulce mają luzy na swojej tulejce i przy zaciśniętej klamce i delikatnym poruszaniem kołem przód tył, słyszę wyraźne stukanie.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, orheu napisał:

W sumie to odnoszę wrażenie, że jeżeli sprężyna wchodzi na miejsce i cały hamulec działa, to ten cały nasz problem jest tylko kwestią estetyczną.

No i błoto łatwiej będzie się dostawać w miejscu gdzie hamulec nie dochodzi ładnie na piwocie...

 

32 minuty temu, orheu napisał:

...kwestia jest taka, że trzeba poszukać innych piwotów.

No tak, tylko jakich? Podobno wszystkie są takie same  ;)

Ja problem z przodu rozwiązałem tak :)

author.thumb.jpg.fa65f29e9afe4e8edb73e9751764befb.jpg

Tył został na starych Tektro.

Jakoś do zimy dociągnę, chociaż wkurza mnie, bo ciężko jest go wyregulować (sprężyna już swoje przeżyła)

 

author.jpg
Odnośnik do komentarza

I tak: tu dać podkładkę, z drugiej strony śruba mocująca ciśnie w ramię hamulca, hamulec nie siedzi w całości na piwocie... Nie lubię takiego rzeźbienia - ma być jak najprościej

Zostanę przy starych Tektro, ale jak ktoś ma rozwiązanie (np. link do kupienia tych innych piwotów) to chętnie, bo tylna Deorka czeka w pudełku ;)

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, bambo86 napisał:

Ja problem z przodu rozwiązałem tak :)

author.thumb.jpg.fa65f29e9afe4e8edb73e9751764befb.jpg

Poszedłeś na łatwiznę 😎

Akurat też mam Authora,  inny model, ale  w takim samym malowaniu, i wymieniałem v-brake Tektro na Deore t610. I nie miałem żadnych problemów z wymianą. Byłeś z tym w serwisie? 

Też się zastanawiałem kiedyś nad tarczą z przodu (z tyłu brak mocowania), ale wydaje mi się, że rożnca sił hamowania między przodem a tylem przy takim układzie sprzyja lotom przez kierownicę 😁 A na mazowieckie pagórki tarcza to wg mnie przerost formy nad treścią, chyba że ktoś lubi błotko.

Odnośnik do komentarza
W dniu 7.06.2018 o 15:35, bambo86 napisał:

Problem nierozwiązany niestety, ale dzięki chłopaki za zainteresowanie. 

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to chętnie przeczytam 😁

 

Też tak mam. A ,że jestem uparty, to zamontowane tyle, ile się da. Po 5000km (zima...lato) nie zauważyłem problemów. W drugim rowerze, bolec lekko się wygiął, ale samo ramię działa. Niemal codziennie sprawdzam stan hamulców (profilaktyka). Brud się zbiera ale często przecieram piwoty (tą szczelinę). 

Edytowane przez piotr.solek
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Wczoraj wracając z pracy z ciekawości podjechałem do dwóch serwisów zapytać czy to normalne i czy mają jakieś "płytsze" piwoty, na które mógłbym wymienić te które mam, kasując jednocześnie problem. Jeden i drugi (Bikeman i Skleprowerowy.pl) mechanik spojrzał na to i powiedział, że te piwoty które mam są standardowe i że nie mają krótszych, więc po prostu ten typ hamulca (w moim wypadku Shimano BR-R353) taki jest. Dziwne to wszystko, ale faktycznie w jednym sklepie stał akurat jakiś KROSS z tymi heblami i też miał ten sam objaw. Także pozostaje tylko jeździć i się nie przejmować :) 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
W moim Authorze te Deorki tak są zamontowane, też nie wchodzą idealnie do końca. Działają tak od ponad 8000km, więc chyba jest dobrze

e29b72a517f6f0299d43eaadfdf68c05.jpg&key=9f04ba6d727dd29eda67b42bb67182510eb5cbbaa34fe5fcad12a5a6ece9970859b3b9c9c9b9922891c4383f1f5c19fa.jpg&key=f6d4ff4173a7dad263778f3e47cd2ca159a047fe095a13588d40f4e61bee107b

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka


Namówiłeś mnie 9cb112b7067c0d0372f0333746d9ec6a.jpg

Wysłane z mojego WAS-LX1A przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Hej, własnie szukałem podobnego wątku.

Dziś wymieniałem hamulce no-name na Shimano Alivio i moje też nie wchodzą do końca w pivoty:

vbrake_1.jpg vbrake_2.jpg

Z przodu (pierwsza fotka) wchodzą nieco głębiej niż z tyłu. Mam wrażenie, że w moim przypadku głębokość tej części o większej średnicy jest podobna w starych i nowych hamulcach, ale wydaje mi się, że stare hamulce miały tę część o większej średnicy (swoją drogą, ten element był jakby osobny i plastikowy).

Mam dokręcone wszystko mocno i raczej wolałem nie walić młotkiem w tuleje. Mam nadzieję, ze nic złego się z tym nie stanie :)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...