Skocz do zawartości

Dartmoor Bluebird Pro


Jack100

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Przymierzam się do pierwszego roweru na bardziej wymagające trasy po lesie, znalazłem to cudo które mi się bardzo wizualnie podoba:

https://sklep.biker-house.pl/rowery/rowery-grawitacyjne/dartmoor-bluebird-pro-kolo-27-5-red-2018.html

Nie znam się zbytnio na specyfikacji, czy polecacie może coś jednak innego w tej granicy cenowej? Czy na początek jest ok? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza

bluebird zbiera dobre noty za solidność i niezły stosunek tego co oferuje do ceny. Wątpię, żebyś znalazł coś ciekawszego chyba że trafisz na jakąś niezłą okazję ale z tym to jak grą w lotto 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz coś na nieco trudniejsze trasy w lesie to tylko ten model. W tej cenie nie znajdziesz nic lepszego, a napis na ramie mówi sam za siebie, dartmoor robi rowery które zniosą bardzo dużo. Osprzęt jest bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza

Chciał bym pomóc ale zupełnie nic mi nie mówi stwierdzenie "wymagające trasy po lesie". Tym bardziej, że Dartmoor ma inne fule w ofercie do jazdy po lesie w tym trochę droższego Evo z "normalnymi" kołami. 

Odnośnik do komentarza

Chodzi mi o trasy rowerowe na których mógłbym zacząć coś skakać, bardziej pobawić się bo mam już rower górski ale jest dość ciężki i sztywny, raczej nadający się na asfalt i wyboiste drogi. 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

W sumie to prawie jestem zdecydowany na zakup. Przymierzałem się do niego i jest super natomiast mam jedną obawę, rower jest na 3" oponach. Jestem laikiem więc nie wiem jak to się ma do jazdy po asfalcie. Czy w takich oponach będzie zdecydowanie wolniej niż na 2.25" lub 2.5"?

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Jack100 napisał:

W sumie to prawie jestem zdecydowany na zakup. Przymierzałem się do niego i jest super natomiast mam jedną obawę, rower jest na 3" oponach. Jestem laikiem więc nie wiem jak to się ma do jazdy po asfalcie. Czy w takich oponach będzie zdecydowanie wolniej niż na 2.25" lub 2.5"?

Plusowe opony się nie przyjęły więc odważny jesteś chcąc wydać taką kwotę. Powody to między innymi ogromna masa tych kół co jest odczuwalne nie tylko na asfalcie ale też w terenie. W sumie koniecznym się staje zalanie ich mlekiem bo inaczej jest jeszcze gorzej. To co chcesz kupić to full bardziej do turystyki niż skakania dlatego pytałem o konkrety bo marka ma też inne fulle. W tym prawdopodobnie braknie Ci skoku zwłaszcza, że tam jest RS Revelation, który nie jest moim zdaniem za udaną konstrukcją. 

Odnośnik do komentarza
mateusz_zwolinski
21 godzin temu, Ares napisał:

Plusowe opony się nie przyjęły

Co znaczy się nie przyjęły? Wiadomo, że nie są i nigdy nie miały być opcją do ścigania się i w Pucharze Świata ich nie będzie, ale nie znaczy to, że nie są fantastyczne do rekreacji.

Konieczność zalewania ich mlekiem to jakiś mit. Próbowałeś kiedyś jazdy na plusach?

W dniu 10.07.2018 o 16:06, trollu napisał:

2.5 czy 3.0 - na jedno wychodzi

Prawda.

W dniu 6.06.2018 o 19:28, Jack100 napisał:

Nie znam się zbytnio na specyfikacji, czy polecacie może coś jednak innego w tej granicy cenowej?

Tańszego, w miarę przyzwoitego fulla już chyba nie znajdziesz. Dwa, trzy tysiaki więcej i będziesz miał jakiś wybór, choćby od NS Bikes, skoro jesteśmy przy polskiej produkcji.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, mateusz_zwolinski napisał:

Co znaczy się nie przyjęły? Wiadomo, że nie są i nigdy nie miały być opcją do ścigania się i w Pucharze Świata ich nie będzie, ale nie znaczy to, że nie są fantastyczne do rekreacji.

Konieczność zalewania ich mlekiem to jakiś mit. Próbowałeś kiedyś jazdy na plusach?

Nie wydaje mi się by ostatnimi laty oferta jak i marketingowy bełkot dotyczył PŚ czy ścigania się. Wspomniałem też o turystyce więc w czym kłopot?

Nie mam w zwyczaju pisać o czymś czego przynajmniej nie liznąłem lub przetestowałem. Masz kłopot z zalaniem opon mlekiem to już Twoja sprawa i nie zamierzam Cię przekonywać do swoich racji. W sumie dętka to dzisiaj jeden z największych przeżytków. 

Odnośnik do komentarza
mateusz_zwolinski

Biorąc pod uwagę, że niemal każda marka produkuje plusy, zarówno sztywne jak i fulle, Twój tekst typu "plusy się nie przyjęły" jest wyjątkowo nietrafiony i kompletnie oderwany od rzeczywistości. To tyle.

Odnośnik do komentarza

A ktoś jeżdżący na takich oponach może napisać plusy i minusy z użytkowania ich w porównaniu do "normalnej" wielkości opony? Chodzi mi też o pory roku czy w zimie lepiej/gorzej, z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza

Nie jeżdżę na tych oponach, ale ich zady i walety to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Będą cięższe więc będą się wolniej rozpędzały i z uwagi na większa powierzchnię przylegania ciężej toczyły na ubitym.
W zamian na luźnym podłożu zapewnią lepszą trakcję, nie będą zapadać się w piasku cz śniegu tak mocno jak węższe opony. Wyższy profil to również spora amortyzacja drgań na samej oponie która ma miejsce żeby pracować.

Odnośnik do komentarza

Posiadam opony plusowe 27,5x2,8 Bontragera przerobione na tubeless'y

Jezdze w zaleznosci od terenu 1-1,2 bara

W terenie poczucie stabilnosci i pokonywania przeszkod  zarowni podczas zjazdow jak i podjazdow jest nieporownywalna do innych opon. Super odglos na asfalcie jakbys lecial samolotem:D.

Wada to duza cena opony. Na niskim cisnieniu strasznie meczy jazda po asfalcie

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, piter614 napisał:

Przyznam że rower pięknie wygląda jednak mając tak kasę mierzył bym w coś z większym skokiem
https://www.olx.pl/oferta/dartmoor-blackbird-kola-27-5-czarny-mat-CID767-IDwzOKz.html
Można znaleźć naprawdę konkretny rower w takiej cenie

Ze skokiem nie ma co przesadzać, to nie jest tak, że czym więcej tym lepiej. Na razie jest początkujący, zanim skok w Bluebirdzie zacznie go ograniczać, to zajedzie ten rower....

W dniu 10.07.2018 o 11:24, Jack100 napisał:

W sumie to prawie jestem zdecydowany na zakup. Przymierzałem się do niego i jest super natomiast mam jedną obawę, rower jest na 3" oponach. Jestem laikiem więc nie wiem jak to się ma do jazdy po asfalcie. Czy w takich oponach będzie zdecydowanie wolniej niż na 2.25" lub 2.5"?

Jazda na asfalcie dla tego typu roweru to zło konieczne. Jeździsz tylko jak musisz...

Ewentualnie możesz pomyśleć o drugim komplecie kół 29' na cieńszej oponie do bardziej długodystansowych wycieczek.

Odnośnik do komentarza
mateusz_zwolinski
5 godzin temu, Jack100 napisał:

A ktoś jeżdżący na takich oponach może napisać plusy i minusy z użytkowania ich w porównaniu do "normalnej" wielkości opony? Chodzi mi też o pory roku czy w zimie lepiej/gorzej, z góry dzięki :)

W zimie nie jeżdżę na rowerze więc nie wiem jak ze śniegiem, natomiast w sezonie, czy sucho czy mokro takie koła śmigają super. Mam teraz opony Maxxis Ikon+ 3C MAXX SPEED i kiedy je dopompuje pod 3 bary (trochę więcej niż zaleca producent) nawet po asfalcie jadą aż miło. Niby wyższe opory toczenia ale jak masz parę w nogach to nie odczujesz różnicy. No chyba, że będziesz chciał się ścigać z typem na szosówce.

W terenie wiadomo, niższe ciśnienie, lepsza przyczepność. Wrażenia z jazdy znakomite. Dla Ciebie do tego fulla założyłbym jednak coś z bardziej agresywnym bieżnikiem, typu Rekon+ albo nawet Minion+. Piszę o Maxxisah, bo innych opon nigdy nie używałem.

Generalnie jeśli nie masz ambicji wykręcania czasówek i nie ważysz każdej części jaką kupujesz, to na pewno jazda na plusach Ci się spodoba. Tak czy inaczej przetestuj zanim kupisz.

Nie uważam przy tym, żeby plusowe koła były lepsze czy gorsze od zwykłych kół. Są po prostu fajną alternatywą.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Hej, dopiero się zarejestrowałem, więc przede wszystkim chciałbym się przywitać :)

Miałem ostatnio okazję pojeździć tym rowerem przez parę minut, przede wszystkim nie miałem oraz nie jeździłem nigdy wcześniej fullem, ale ten konkretny model bardzo mi przypasował, chodzi ogólnie o pozycję i "czucie". Jestem totalnym amatorem, do tej pory jeździłem głównie rekreacyjnie budżetowym hardtailem po lesie i mało wymagające ścieżki. Pracuję nad kondycją i z czasem chciałbym zacząć jeździć amatorsko na rajdy xc/trail. No i teraz dylemat, teoretycznie za tą kasę mógłbym kupić jakiegoś hardtaila i możliwe że poradziłby sobie jeszcze lepiej, a jeszcze połowa zostałaby w kieszeni, jednak ja cały czas szukam jakiegoś złotego środka, dlatego pytam bardziej doświadczonych, jak widzicie taki rower w zawodach xc? Bardzo zależy mi na jak najbardziej uniwersalnym rowerze, marzę też, żeby wyskoczyć czasami jesienią/zimą na jakiś cięższy szlak w górach ( bez hardkoru zdaję sobie sprawę że to nie ta półka :D ). Co o tym sądzicie? Podałem dartmoora jako przykład i podoba mi się jako całokształt, ale jak macie jakieś inne propozycje to wyskakujcie z propozycjami w granicach ~8k

Edytowane przez trueno
Odnośnik do komentarza

To nie jest uniwersalny rower i na maratonach go nie widzę (a na zawodach XC to już wcale). To jest typowy rower do ciężkiego rąbania w górach / bikeparków. Jak szukasz czegoś w miarę uniwersalnego to patrzyłbym na rowery pokroju Canyon Neuron https://www.canyon.com/pl/mtb/neuron/2018/neuron-al-6-0.html - skok w granicach 120/120 i bardziej uniwersalna geometria.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Wypowiem się troszkę ten model wyżej wymieniony to taka endurowka. Czyli wszędzie wjedziesz i Zjedziesz nic mu w lesie nie straszne i nie tylko tam. Faktycznie na zawody xc to nie bardzo ale... Kto ci broni? Napewno ten rower będzie wygodniejszy od sztywniaka. Ja sporo jedziles na sztywniakach ale chce to zmienić. Chciałbym się troszkę pobawić teraz w górach. 

Obecnie śmigam na dartmoor Primal plus koła 29. Nie narzekam na te rame jest mocna i wytrzymała. No i przemyślana. Nie wiem czy mogę tu wklejać linki do własnych filmów dlatego napisz na priv to ci podeślę próbki możliwości ramy tej firmy. 

Ale za niedługo, myślę że w tym tyg będę składał rower na tej ramię wybiorę się w góry nagram filmik i dam znać coś więcej o tym. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...