Skocz do zawartości

Korba 3x9 a kaseta 8 rz.

mlody2804

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Krosa level r1 2017. Jestem zafascynowanym amatorem jazdy po bezdrożach, lasach, ale również bardziej niedostępnych terenów z korzeniami, nierównościami itp. Osprzęt 3x8 z altusem z tyłu i zmienioną na deore lx prz. przednią. Obecnie zainwestowałem w amorek powietrzny. Do tego chcę nieco zmodernizować napęd. I tu zaczynają się problemy laika. Nie stać mnie (zwłaszcza po wymianie amortyzatora) na kompletną zmianę napędu 3x9 np alivio. Chcę to robić stopniowo zaczynając od korby i supotru. zostawiając tył ( kaset altus 8 rz., przerzutka altus RD-M370-SGS). Moje pytanie: czy mogę dać korbę 3x9 i czy będzie to działać na łańcuchu 8 rzędowym oraz czy możecie mi pomóc podjąć decyzję kwadrat, octa, hollowteh, zaznaczając że jestem na początku jazdy terenowej jako takiej, waga  roweru nie odgrywa dla mnie znaczenia a i zastanawiam się czy odczuje różnicę między sztywnością octa a hollowteh. Polecicie coś? P.S. Muszę wymienić bo mam pokrzywioną korbę.

Jak najbardziej możesz taki myk zrobić.
Polecam poszukać korby na osi zintegrowanej np. używanej FC-M532, M590 czy nawet coś nowszego. Jak poszukasz, to kupisz dobrze utrzymana używkę w przystępnej cenie.

Wielkie dzięki za odpowiedź. Myślałem bardziej o korbie alivio z serii 4000. Z używanymi częściami jest o tyle problem, że nie potrafię jeszcze patrząc na stan mojej wiedzy, określić czy wszystko jest ok.