Exynnos12 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Cześć Dopiero co założyłem tutaj konto ale chciałbym uzyskać poradę co do wyboru roweru. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad powrotem do kolarstwa rekreacyjnego i postanowiłem zakupić nowy rower. Nadmienię że kiedyś miałem Krossa Level A2, byłem z niego bardzo zadowolony, rekreacyjna jazda po szosie, trochę po lesie itp. Teraz zastanawiam się nad wyborem jednego z tych rowerów: B'TWIN ROCKRIDER 540 B'TWIN ROCKRIDER 520 S B'TWIN ROCKRIDER 540 S Pierwsza opcja to coś w miarę podobnego do mojego starego roweru, jednak będąc w sklepie zauważyłem że płacąc trochę więcej, mogę mięć rower z pełnym zawieszeniem. Niestety głowa mnie już boli od czytania na temat tege że jak full to tylko powyżej czterech tysięcy itp. Nie będę jeździł ekstremalnie, nawet nie wyczynowo. Level A2 był w pełni wystarczający, problemem był dyskomfort podczas jazdy po lekkim terenie (korzenie, kamienie itp.). Czy waszym zdaniem, mogę pokusić się o zakup jednego z tych dwóch rowerów? Jeśli tak to którego? Widzę że ten droższy (540S) ma trochę inny amortyzator i części Shimano do których mam po prostu większe zaufanie. Czytając wiele postów nabawiłem się obawy że jak kupię rower z pełnym zawieszeniem za ~2500zł to rozpadnie się od patrzenia na niego 🤣 Powinienem przestać kombinować i wziąć podstawowy 540? Z góry dziękuje za pomoc
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Moi znajomi ostatnio kupili sobie rowery 540S. Ujeżdżają te rowery - on od zeszłego roku (dość intensywnie), ona od początku sezonu w tym roku (weekendowo) - i są ogólnie zadowoleni. Jeżdżą po górach w okolicach Bielska-Białej, ale nie ekstremalnie czy wyczynowo. Rowery miały poprawić komfort jazdy i póki co spełniają swoje zadanie. Kumpel dodatkowo ma problemy z kręgosłupem i z tego roweru jest bardzo zadowolony pod kątem komfortu. Jeśli masz ochotę spróbować pełnego zawieszenia w jeździe rekreacyjnej, to moim zdaniem warto spróbować. Jeśli złapiesz bakcyla i będziesz chciał czegoś więcej, to już będziesz wiedzieć co i jak i czego konkretnie szukać.
Exynnos12 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2018 Dzięki za odpowiedź, bardzo dobra rada Mam jeszcze dodatkowe pytanie. W przypadku 540S nie mam możliwości zablokowanie tylnego amortyzatora. Czy nie będzie sprawiało to problemów podczas jazdy po asfalcie, szczególnie pod górkę?
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Ci moi znajomi to głównie pod górę podjeżdżają i nie narzekali na jakieś duże bujanie. Ostatnio wjechali na Skrzyczne na tych rowerach, więc spokojnie da radę podjechać pod górę U mnie w Krossie też nie ma blokady dampera, a pod górki wjeżdżam. Jeśli nie liczysz każdego ułamka mocy, to nie powinieneś się tym specjalnie przejmować.
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 3 godziny temu, Exynnos12 napisał: Dzięki za odpowiedź, bardzo dobra rada Mam jeszcze dodatkowe pytanie. W przypadku 540S nie mam możliwości zablokowanie tylnego amortyzatora. Czy nie będzie sprawiało to problemów podczas jazdy po asfalcie, szczególnie pod górkę? Będzie bujało... To bardzo prosty zawias z damperem sprężynowym, zero tłumienia... 2 godziny temu, Sziva napisał: Ci moi znajomi to głównie pod górę podjeżdżają i nie narzekali na jakieś duże bujanie. Ostatnio wjechali na Skrzyczne na tych rowerach, więc spokojnie da radę podjechać pod górę U mnie w Krossie też nie ma blokady dampera, a pod górki wjeżdżam. Jeśli nie liczysz każdego ułamka mocy, to nie powinieneś się tym specjalnie przejmować. To nie ta klasa zawieszenia... Ja na Stance też podjeżdżam...
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 3 godziny temu, SpiderMAN napisał: Będzie bujało... To bardzo prosty zawias z damperem sprężynowym, zero tłumienia... To nie ta klasa zawieszenia... Ja na Stance też podjeżdżam... Damper w 540s jest powietrzny: "Nasi konstruktorzy wyposażyli rower RR540 S w amortyzator powietrzny X-Fusion E1, lekki i specjalnie wyregulowany do tej ramy. Dodatkowo, możesz łatwo wyregulować go do swojej wagi za pomocą zaworu Schrader, dzięki czemu osiąga doskonały stosunek czułości do wydajności."
Peetrovsky Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 520S nie bierz w ogóle pod uwagę. Jeśli potrzebujesz tańszego fulla/masz problemy z kręgosłupem, to możesz wziąć 540S, ale w rekreacyjnej jeździe nie będziesz widział prawie żadnej różnicy. Testowałem oba rowery i kupiłem 540 hardtail z uwagi na niższą cenę. Za część tych pieniędzy dokupiłbym chociażby lepsze opony (dzisiaj nawet założyłem temat: https://forum.szajbajk.pl/topic/7662-opony-mtb-szosateren/?tab=comments#comment-75751), bo te fabryczne są raczej kiepskie.
Exynnos12 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2018 Dzięki wszystkim za pomoc, finalnie kupiłem wczoraj 540S. Rozmawiając z pracownikiem sklepu doszedłem do wniosku że jeśli nie będę zadowolony, to w ciągu dwóch tygodni wrócę i wymienię go na podstawowy 540. Wtedy będę mógł zainwestować pozostałem 200 euro na jakieś inne dodatki
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2018 Opublikowano 6 Czerwca 2018 4 minuty temu, Exynnos12 napisał: Dzięki wszystkim za pomoc, finalnie kupiłem wczoraj 540S. Rozmawiając z pracownikiem sklepu doszedłem do wniosku że jeśli nie będę zadowolony, to w ciągu dwóch tygodni wrócę i wymienię go na podstawowy 540. Wtedy będę mógł zainwestować pozostałem 200 euro na jakieś inne dodatki Szerokiej drogi zatem
Rekomendowane odpowiedzi