Skocz do zawartości

Rower Carrera 29 cala, czy 27,5 cala?


Dariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Zacznę może od tego, że zastanawiam się nad zakupem roweru. Taki rower, aby móc jeździć po mieście, ale również bez obaw wjechać do lasu, czy na jakiś inny teren gdzie jest on nierówny, jest piasek, czasami błoto, czy woda. Nie chciałbym, aby rower rozsypał się po kilku przejazdach. Wiem że wygląd roweru o ile ważny, o tyle istotny, a może i bardziej istotny jest również osprzęt. W kwestii wyglądu, myślę, że potrafię sobie poradzić, natomiast jeśli chodzi już o osprzęt to niestety, ale moja wiedza jest  niewielka, żeby nie napisać bardzo mizerna. Nie mówiąc już o kompromisach, gdzie coś może być gorszej jakości, a coś innego bezwzględnie musi być jednak lepszej jakości. Mówiąc krótko moja wiedza w tym zakresie jest kiepska. Nie ukrywam, że cena również gra dość istotną rolę. Na chwilę obecną nie chcę wydawać astronomicznych kwot, na rower z osprzętem, którego i tak nie będę w stanie wykorzystać. Jest cała masa rowerów w przystępnej cenie i ładnie wyglądających. Tylko, jak zaczynam zagłębiać się w specyfikację, to wiem, że nic już nie wiem. I jak tu wybrać coś sensownego? Mam "na oku", choć może to zbyt mocne określenie, raczej patrzę na dwa rowery. Cena przystępna, ale właśnie nie wiem, jak osprzęt. Jeden 29 cali, a drygi 27,5. Oczywiście wolałbym 29 cali, o taki miałem plan, ale jeżeli 27,5 cala byłby lepszy pod względem osprzętu, to oczywiście wybrałbym 27,5 cala. Zakończę na tym, już te moje wywody i przejdę do konkretów.

Pierwszy rower: Carrera Sulcata 29 cala

Approximate Weight (KG):15.2kg

Brake Type:Mechanical Disc Brakes

Forks:Sunotur XCM 100mm Travel

Frame Material:Alloy

Gender:Mens

Number of Gears:24

Pedals Included:Yes

Suspension:Front Suspension

Wheel Size:29"

Bottom Bracket:Sealed Cartridge

Cassette/Freewheel:Shimano hg-200 8 speed 32-12 Tooth

Chain:KMC Z-72

Chainset:Suntour XCE 42/34/24 Tooth

Fork Lock-out:No

Fork travel:100mm

Forks - Adjustable damping:No

Frame:Alloy

Front Brake:Tektro Novela Mechanical Disc

Front Hub:Formula Dc20

Front Mech:Shimano Tourney

Gear Shifters:Sram X4 3x8 speed

Geometry:Mountain Bikes

Grips:Carrera MTB

Handlebars:Carrera Alloy

Headset:Semi-Intergrated

Pedals:Wellgo Alloy

Quick Release Front Wheel:Yes

Quick Release Rear Wheel:Yes

Rear Brake:Tektro Novela Mechanical Disc

Rear Hub:Formula Dc22

Rear Mech:Sram X4

Rims:Carrera Double Wall Alloy

Saddle:Carrera MTB

Seatpost:Carrera Alloy

Stem:Carrera Alloy 70mm

Type:Mountain Bikes

Tyre Size:29" x 2.2" Front 29" x 2.0" Rear

Tyres:Kenda K-1080

 

Drugi rower: Carrera Vengeance 27,5 cala 

Approximate Weight (KG):14.8

Brake Type:Mechanical Disc Brakes

Forks:SR Suntour XCT-DS

Frame Material:Alloy

Gender:Mens

Number of Gears:24

Pedals Included:Yes

Suspension:Front Suspension

Wheel Size:27.5"

Bottom Bracket:Sealed Cartridge

Cassette/Freewheel:Cassette

Chain:8 speed

Chainset:Suntour XCE alloy 42/34/24

Fork Lock-out:Yes

Fork travel:100

Forks - Adjustable damping:Yes

Frame:High quality aluminium

Front Brake:Tektro Aries Mechanical Disc

Front Hub:9mm QR

Front Mech:Shimano Tourney 3 speed

Gear Shifters:Shimano Altus rapid fire 3X8 speed

Grips:Rubber

Handlebars:Alloy

Headset:semi integrated

Quick Release Front Wheel:Yes

Quick Release Rear Wheel:Yes

Rear Brake:Tektro Aries Mechanical Disc

Rear Hub:9mm QR

Rear Mech:Shimano Altus 8 speed

Rims:Carrera Double wall - 32 Hole

Seatpost:Alloy

Stem:Alloy

Type:Mountain Bikes

Tyre Size:27.5 X 2.10

Tyres:Kenda 27.5X2.10

 

Więc na koniec pozostaje mi tylko zapytać, który z tych rowerów jest, czy byłby sensownym wyborem, oczywiście patrząc na stosunek ceny do jakości? Czy w ogóle warto jest brać pod uwagę któryś z powyższych rowerów? Czy ze wskazanej specyfikacji, coś wynika? Czy może omijać te rowery z daleka?  

Proszę o pomoc i poradę, mając na uwadze, że w tych kwestiach, jestem laikiem, za co z góry dziękuję.  

Edytowane przez Dariusz
Odnośnik do komentarza

Na wstępie dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o brak ceny, to faktycznie zamuliłem. Być może jest to wynik przeziębienia i przez to nie ogarniam, jak należy. Jedyne, co mogę napisać, to sorry, moje niedopatrzenie. Więc dla jasności sytuacji, choć nie wiem, czy to wpłynie na ogólną ocenę tej marki, to rower 29 cali, kosztuje prawie 1500 zł. Dla ścisłości bez 10 złotych. Natomiast rower 27,5 cala, troszkę ponad 1200 zł. 

Napisałeś, że " Generalnie marka Carrera to żadna marka".

Jak rozumieć słowo "generalnie"? 

Pytanie moje wynika z tego, że są też droższe rowery tej marki, w cenach  2000 zł, 3000 zł. Czy wówczas może się okazać, że ocena mogłaby ulec zmianie i któryś mógłby być wart zakupu, z tym, że muszę pytać konkretnie ze wskazaniem na osprzęt, jaki posiada kolejny model, czy mimo wszystko, nie jest to marka dobra, więc i tak nie będzie warto i lepiej dać sobie spokój?

 

Edytowane przez Dariusz
Odnośnik do komentarza

@Dariusz
W szczegóły podzespołów ww rowerów się nie będę zagłębiał bo jak widać są nijakie ( made in carrera, lub jakieś tam shimano ). Carrera to typowa marketowa marka w dużym stopniu rozpowszechniona w Anglii wsród młodzieży ( cena ). Ogólnie jak patrze na młodych Angoli zasuwających na tych rowerach i wcale ich nie oszczędzających to wychodzi na to, że nie są takie złe i widać trwałe. Najczęściej widuje model Vengeance. Miałem okazję kiedyś się na takim przejechać i powiem tak. Szału nie ma, ale jak za taką cenę to w miarę przystępny rower.
W tej półce cenowej nie głupią opcją by było poszukanie roweru z v-brake, wcale gorzej hamować nie będą od tych w carrera a zyskasz na osprzęcie. 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Dacia 

Coś w ten deseń, niby Renault, a jednak nie... Tutaj bym sobie darował ten rower. Geometria ramy jest zupełnie przypadkowa, osprzęt słaby, to się nawet dla niedzielnego rowerzysty typowego nie nadaje.
Szkoda zdrowia i pieniędzy.
Za tą kasę to wolę mimo wtopy rower z niebieskiego sklepu francuskiego.
Przynajmniej z gwarancją jak się popsuje problemu nie będzie.


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Rozumiem. No i sprawa jasna. Carrera wykreślona z kajecika. Od razu wiedziałem, że to kiepski rower. He, he.

Pisząc o niebieskim sklepie, rozumiem ten na literę D ? Czyli B'twin-y? O nich również myślałem. Właśnie tu na forum jest temat o tych rowerach, a dokładniej o 520, więc się przyłączyłem do dyskusji, wskazując cztery modele. I pytanie tendencyjne, czy warto, a jeżeli tak, to który.  

Odnośnik do komentarza

Widze ze stary temat. Ale moze komus pomoge.

Mam carrera hellcat. Porazka. W ciagu 4 miesiecy wymienilem wszystko oprocz ramy. Niepolecam carrery.

Najpierw piasta. Pozniej hamulce. Pozniej kaseta(zdecydowalem sie wymienic tylnie kolo)

Pozniej stuport(przednie zebatki i geje)

Przednie kolo orginalne wciaz w rowerze ake juz zeosute.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...