Dariusz Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam. Zacznę może od tego, że zastanawiam się nad zakupem roweru. Taki rower, aby móc jeździć po mieście, ale również bez obaw wjechać do lasu, czy na jakiś inny teren gdzie jest on nierówny, jest piasek, czasami błoto, czy woda. Nie chciałbym, aby rower rozsypał się po kilku przejazdach. Wiem że wygląd roweru o ile ważny, o tyle istotny, a może i bardziej istotny jest również osprzęt. W kwestii wyglądu, myślę, że potrafię sobie poradzić, natomiast jeśli chodzi już o osprzęt to niestety, ale moja wiedza jest niewielka, żeby nie napisać bardzo mizerna. Nie mówiąc już o kompromisach, gdzie coś może być gorszej jakości, a coś innego bezwzględnie musi być jednak lepszej jakości. Mówiąc krótko moja wiedza w tym zakresie jest kiepska. Nie ukrywam, że cena również gra dość istotną rolę. Na chwilę obecną nie chcę wydawać astronomicznych kwot, na rower z osprzętem, którego i tak nie będę w stanie wykorzystać. Jest cała masa rowerów w przystępnej cenie i ładnie wyglądających. Tylko, jak zaczynam zagłębiać się w specyfikację, to wiem, że nic już nie wiem. I jak tu wybrać coś sensownego? Mam "na oku", choć może to zbyt mocne określenie, raczej patrzę na dwa rowery. Cena przystępna, ale właśnie nie wiem, jak osprzęt. Jeden 29 cali, a drygi 27,5. Oczywiście wolałbym 29 cali, o taki miałem plan, ale jeżeli 27,5 cala byłby lepszy pod względem osprzętu, to oczywiście wybrałbym 27,5 cala. Zakończę na tym, już te moje wywody i przejdę do konkretów. Pierwszy rower: Carrera Sulcata 29 cala Approximate Weight (KG):15.2kg Brake Type:Mechanical Disc Brakes Forks:Sunotur XCM 100mm Travel Frame Material:Alloy Gender:Mens Number of Gears:24 Pedals Included:Yes Suspension:Front Suspension Wheel Size:29" Bottom Bracket:Sealed Cartridge Cassette/Freewheel:Shimano hg-200 8 speed 32-12 Tooth Chain:KMC Z-72 Chainset:Suntour XCE 42/34/24 Tooth Fork Lock-out:No Fork travel:100mm Forks - Adjustable damping:No Frame:Alloy Front Brake:Tektro Novela Mechanical Disc Front Hub:Formula Dc20 Front Mech:Shimano Tourney Gear Shifters:Sram X4 3x8 speed Geometry:Mountain Bikes Grips:Carrera MTB Handlebars:Carrera Alloy Headset:Semi-Intergrated Pedals:Wellgo Alloy Quick Release Front Wheel:Yes Quick Release Rear Wheel:Yes Rear Brake:Tektro Novela Mechanical Disc Rear Hub:Formula Dc22 Rear Mech:Sram X4 Rims:Carrera Double Wall Alloy Saddle:Carrera MTB Seatpost:Carrera Alloy Stem:Carrera Alloy 70mm Type:Mountain Bikes Tyre Size:29" x 2.2" Front 29" x 2.0" Rear Tyres:Kenda K-1080 Drugi rower: Carrera Vengeance 27,5 cala Approximate Weight (KG):14.8 Brake Type:Mechanical Disc Brakes Forks:SR Suntour XCT-DS Frame Material:Alloy Gender:Mens Number of Gears:24 Pedals Included:Yes Suspension:Front Suspension Wheel Size:27.5" Bottom Bracket:Sealed Cartridge Cassette/Freewheel:Cassette Chain:8 speed Chainset:Suntour XCE alloy 42/34/24 Fork Lock-out:Yes Fork travel:100 Forks - Adjustable damping:Yes Frame:High quality aluminium Front Brake:Tektro Aries Mechanical Disc Front Hub:9mm QR Front Mech:Shimano Tourney 3 speed Gear Shifters:Shimano Altus rapid fire 3X8 speed Grips:Rubber Handlebars:Alloy Headset:semi integrated Quick Release Front Wheel:Yes Quick Release Rear Wheel:Yes Rear Brake:Tektro Aries Mechanical Disc Rear Hub:9mm QR Rear Mech:Shimano Altus 8 speed Rims:Carrera Double wall - 32 Hole Seatpost:Alloy Stem:Alloy Type:Mountain Bikes Tyre Size:27.5 X 2.10 Tyres:Kenda 27.5X2.10 Więc na koniec pozostaje mi tylko zapytać, który z tych rowerów jest, czy byłby sensownym wyborem, oczywiście patrząc na stosunek ceny do jakości? Czy w ogóle warto jest brać pod uwagę któryś z powyższych rowerów? Czy ze wskazanej specyfikacji, coś wynika? Czy może omijać te rowery z daleka? Proszę o pomoc i poradę, mając na uwadze, że w tych kwestiach, jestem laikiem, za co z góry dziękuję. Edytowane 19 Kwietnia 2017 przez Dariusz
Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Nie napisałeś cen tych rowerów, więc stosunku cena jakość się nie da określić... Generalnie marka Carrera to żadna marka. Jak dla mnie oba nie są warte zainteresowania.
Dariusz Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Na wstępie dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o brak ceny, to faktycznie zamuliłem. Być może jest to wynik przeziębienia i przez to nie ogarniam, jak należy. Jedyne, co mogę napisać, to sorry, moje niedopatrzenie. Więc dla jasności sytuacji, choć nie wiem, czy to wpłynie na ogólną ocenę tej marki, to rower 29 cali, kosztuje prawie 1500 zł. Dla ścisłości bez 10 złotych. Natomiast rower 27,5 cala, troszkę ponad 1200 zł. Napisałeś, że " Generalnie marka Carrera to żadna marka". Jak rozumieć słowo "generalnie"? Pytanie moje wynika z tego, że są też droższe rowery tej marki, w cenach 2000 zł, 3000 zł. Czy wówczas może się okazać, że ocena mogłaby ulec zmianie i któryś mógłby być wart zakupu, z tym, że muszę pytać konkretnie ze wskazaniem na osprzęt, jaki posiada kolejny model, czy mimo wszystko, nie jest to marka dobra, więc i tak nie będzie warto i lepiej dać sobie spokój? Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Dariusz
nex Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 @Dariusz W szczegóły podzespołów ww rowerów się nie będę zagłębiał bo jak widać są nijakie ( made in carrera, lub jakieś tam shimano ). Carrera to typowa marketowa marka w dużym stopniu rozpowszechniona w Anglii wsród młodzieży ( cena ). Ogólnie jak patrze na młodych Angoli zasuwających na tych rowerach i wcale ich nie oszczędzających to wychodzi na to, że nie są takie złe i widać trwałe. Najczęściej widuje model Vengeance. Miałem okazję kiedyś się na takim przejechać i powiem tak. Szału nie ma, ale jak za taką cenę to w miarę przystępny rower. W tej półce cenowej nie głupią opcją by było poszukanie roweru z v-brake, wcale gorzej hamować nie będą od tych w carrera a zyskasz na osprzęcie. 1
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Dacia Coś w ten deseń, niby Renault, a jednak nie... Tutaj bym sobie darował ten rower. Geometria ramy jest zupełnie przypadkowa, osprzęt słaby, to się nawet dla niedzielnego rowerzysty typowego nie nadaje. Szkoda zdrowia i pieniędzy. Za tą kasę to wolę mimo wtopy rower z niebieskiego sklepu francuskiego.Przynajmniej z gwarancją jak się popsuje problemu nie będzie.Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Dariusz Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Rozumiem. No i sprawa jasna. Carrera wykreślona z kajecika. Od razu wiedziałem, że to kiepski rower. He, he. Pisząc o niebieskim sklepie, rozumiem ten na literę D ? Czyli B'twin-y? O nich również myślałem. Właśnie tu na forum jest temat o tych rowerach, a dokładniej o 520, więc się przyłączyłem do dyskusji, wskazując cztery modele. I pytanie tendencyjne, czy warto, a jeżeli tak, to który.
Bokser Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Widze ze stary temat. Ale moze komus pomoge. Mam carrera hellcat. Porazka. W ciagu 4 miesiecy wymienilem wszystko oprocz ramy. Niepolecam carrery. Najpierw piasta. Pozniej hamulce. Pozniej kaseta(zdecydowalem sie wymienic tylnie kolo) Pozniej stuport(przednie zebatki i geje) Przednie kolo orginalne wciaz w rowerze ake juz zeosute.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się