Skocz do zawartości

Wymiana korby


komeea

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniam korbę na hallowtech 2 z kwadratu, kupiłem support i wszystko pasuje ale zmieniam też korbę.Moje pytanie brzmi czy jak miałem korbę 42-34-24 i jak zmienię na 38-28 to będzie to dobrze działać czy zęby korby mogą ocierać o ramę?

Odnośnik do komentarza

Jestem nowy, więc witam wszystkich!

 

Mam trochę podobne pytanie, dlatego zapytam tutaj zamiast tworzyć kolejne wątki.
Mam obecnie 3x9, chciałbym zmienić korbę na FC-M6000  34-24 (lub większe) - docelowo 2x10.  
Obecnie jeżdżę praktycznie na 40T, a z tyłu w przedziale 5-9, gdzie 9 rzadko, raczej na długich prostych i zjazdach.

 

Chcę wymienić bo

  • obecny suport (Octalink) się wykrzywił,
  • nie wiem czy kiedykolwiek korzystałem z najmniejszego blatu
  • upgrade zawsze fajna sprawa

Jakie przełożenia z przodu byście mi polecali?
Z tyłu myślałem chyba o standardowym 11-42.

Po tym upgrade (2x9) pojeżdżę może 2-3 miesiące i zacznę grzebać przy tylnej osi.

P.S.
Obecny bębenek bez problemu pomieści 10s?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza

Pobaw się tym kalkulatorem i ci wyjdzie jakie zębatki na korbie

http://www.gear-calculator.com/

Kluczy mieć nie trzeba bo są serwisy, chyba że się mieszka z dala od takowych. Jedynie co to ludziska narzekają na suporty SH i wolą nasze Accenty, które przy okazji są droższe. Choć moje SH mają ponad 2000km i jak na razie bez luzów.

Edytowane przez Medzamir
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, komeea napisał:

Jeśli chcesz zmienić korbę na  FC-M6000 to musisz zmienić także support na BSA hallowtech 2 a to wiąże się z kolejnymi wydatkami na klucze, oczywiście jeśli ich nie posiadasz.

Tak wiem, ale bez przesady w porównaniu do samej korby np, to mały wydatek.

47 minut temu, Medzamir napisał:

Pobaw się tym kalkulatorem i ci wyjdzie jakie zębatki na korbie

http://www.gear-calculator.com/

Kluczy mieć nie trzeba bo są serwisy, chyba że się mieszka z dala od takowych. Jedynie co to ludziska narzekają na suporty SH i wolą nasze Accenty, które przy okazji są droższe. Choć moje SH mają ponad 2000km i jak na razie bez luzów.

Dzięki, sprawdzę.

Tzn, że jak podjadę do sklepu rowerowego, to użyczą mi klucza i będę mógł na podwórku dokonać wymiany czy jak, bo raczej klucza mi nie pożyczą 🤔
Chyba, że sugerujesz oddanie roweru do serwisu na wymianę. To już wole kupić klucz, bo pewnie nie raz jeszcze go rozkręcę.

Myślałem o SM-BB52 lub BB-MT800.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, bubs0n napisał:

Chyba, że sugerujesz oddanie roweru do serwisu na wymianę.

O to to. Idealne rozwiązanie dla leniwy i dwuleworęcznych ;). Ale jak wiesz, że podołasz to kupuj narzędzia.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...