Skocz do zawartości

Centurion Hyperdrive 2000 (2017)


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem o moim rowerku napisać już jakiś czas temu, ale się ciągle jakoś nie składało. Zatem czas nadrobić zaległość – przedstawiam moją szosę Centurion Hyperdrive 2000 :) Na razie w zasadzie jest jeszcze w konfiguracji fabrycznej (oprócz opon, bo mi jedna zdążyła wystrzelić…). Rower jest w rozmiarze 56 i dla mnie (wzrost 183) jest to rozmiar idealny, jeździ się bardzo komfortowo, wygodniej niż w poprzedniej mojej szosie, która miała rozmiar bodajże 58. Być może, to w jakiejś części dzięki oponom 25 mm, bo poprzednio jeździłem na 23. Także dolny chwyt jest zaskakująco wygodny, pewnie z racji płytszej kierownicy niż w poprzedniej szosie.  Z wad to wymienię tłukące się linki i „cykającą” korbę która jest niby Shimano ale jakaś pozagrupowa zdaje się. A może to wina pedałów – sam nie wiem ;)

Wobec braku na razie poważniejszych modyfikacji, nie przepisuję specyfikacji, jest ona na stronie producenta: https://www.centurion.de/en/bike/2017/hyperdrive-2000-136 (z zastrzeżeniem, ze jest tam błąd – rower ma oczywiście 20 biegów a nie 22). Klasyczny alu rower z karbonowym widelcem, na Tiagrze aczkolwiek niepełnej ;)

Co do planów rozwojowych, to na razie chodzą mi po głowie: wymiana siodełka (niby daje radę, ale już się wyciera z jednej strony, więc pewnie długo nie pożyje) i wymiana opon (na jakieś czerwone ;)). A w przyszłości kto wie – może jakieś kółka? Pożyjemy, zobaczymy ;)

 

20180411_175341.jpg 20180411_175352.jpg 20180411_175400.jpg 20180411_175406.jpg 20180411_175421.jpg 20180411_175451.jpg 20180411_175503.jpg
  • Lubię to! 3
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
11 godzin temu, SpiderMAN napisał:

Jak na mnie rozmiar... Dasz się karnąć? :D

Jasne, nie ma problemu. Możemy sie zgadać na PW.\ ;) 

9 godzin temu, IOO napisał:

To w końcu jakie kupiłeś opony?

Padło na Vittoria Rubino Pro, bo Bontragerów R3 w kolorze czerwonym nie udało się znaleźć.

6 minut temu, Stryjek napisał:

Co do zmian to ja bym pewnie zainwestował w korbę bo drażnią mnie takie oszczędności producenta ;) 

Racja i to w przyszłości trzeba będzie zmienić. Zwłaszcza że ta korba głośna jest, co już zwraca uwagę otoczenia ;) 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Nie ważyłem, ale leciutkie jest, na pewno lżejsze niż to na którym jeździłem poprzednio. Natomiast co do tego jak się spisuje - początkowo byłem pełen obaw (że się wręcz połamie), ale okazuje się, że jest dość wygodne, najwygodniejsze z wszystkich jakie ostatnio sprawdzałem, a było tego kilka modeli. No ale wiadomo - wygoda siodełka to rzecz mocno indywidualna..

Odnośnik do komentarza

Pstrokato z tymi gumami Ale jeśli chodzi o właściwości jezdne, to sąsiad ma i chwali. Sam się chwilę u siebie zastanawiałem czy nie brać gum z kolorowym paskiem, ale jednak odpuściłem. Aby ożywić rower nabyłem owijkę... W kolorze czarnym
Ważyłeś rower?
Pozdrawiam kolegę z forum ptasznikowego ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Pstrokato, ale mi się podoba :) Co do wagi (ważąc siebie z rowerem i bez) wyszło mi 9,4 kg z pedałami i koszykami (bez pedałów to będzie jakieś 9 kg, bo m520 ważą ok 380 g). Dokładniej roweru niestety nie ważyłem, bo wagi odpowiedniej nie posiadam. Katalogowo rower ma 9,1 kg.

Również pozdrawiam :)

Edytowane przez de Villars
Odnośnik do komentarza
  • 7 miesięcy temu...

Centurion dostał nowe kółka - Vision Trimax 35. Okazały się one świetnym zakupem. Na wadze roweru zaoszczędziłem z pół kg, a i zyski na aerodynamice są odczuwalne. No i wygląd też się poprawił - wyższy profil (tu 35 mm) robi sporą wizualną różnicę. Jedyn y zonk to nalepka na obręczy, że maksymalne ciśnienie dla tych kół to 8 atmosfer. Dotąd pakowałem ciśnienie z zakresu 8-9 atmosfer, ale trzeba się będzie stosować do zaleceń producenta. Dziś miałem 8 atmosfer i jechało się dobrze, więc chyba jakoś to ograniczenie przeżyję ;)

20190323_113454.jpg 20190323_113501.jpg 20190323_125613.jpg 20190323_125633.jpg 20190323_125641.jpg 20190323_125650.jpg
  • Lubię to! 3
Odnośnik do komentarza

Dzięki :)  Co do długości wentyli to na razie są przypadkowe - dętki są przełożone ze starych kół, w przednim kole jest chyba 60 mm, a z tyłu - 48 mm. Zastanawiam się, które brać w przyszłości. Ten krótszy wydaje mi się że coś za mało wystaje - chyba to przyzwyczajenie z czasów jazdy na niższym profilu ;) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...