sprinteR1522 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Witam mam pytanie ,że zmiana puszczenia linek od manetek do przerzutki zakłóci jej działanie? Mianowicie w moim rowerze były zmienione linki i pancerze od przerzutek i wiadomo nikt nie robił zdjęcia(błąd) ułożenia linek i parę dni później były zakładanie. I teraz w miejscu(oryginalnie) linki przerzutki tylnej idzie linka przedniej i od manetek linka idzie z lewej manetki na prawą stronę,a oryginalnie szła zaraz przy mostku tej samej strony. Teraz przy regulacji przerzutek występuje problem z wyregulowaniem środkowych przełożeń i myślę ,że może być to tego wina .Oczywiście powiedziałem o tym bratu ale on twierdzi ,że to nie ma wpływu ,więc zadaje pytanie wam bardziej doświadczonym osobą czy ja mam rację czy nie.Może winna jest tu skończona przerzutka ? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Jeśli nigdzie linka nie haczy lub nie jest zbyt mocno zagięta to nie ma znaczenia. Przerzutki najlepiej reguluje się między 2 a 3 zębatką kasety. Poza tym sprawdź czy linkę masz właściwie naciągniętą. Odepnij linkę od przerzutki wkręć śrubę barylkową, a potem 1, 5 obrotu odkręć. Potem zaczep linkę do przerzutki naciągajac ją bez przesadnej siły i wyreguluj między 2 i 3 zębatką kasety. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Właśnie w jednym miejscu biegną 2 pancerze i nagle jeden pancerz nachodzi na drugi jutro podeśle zdjęcie ,bo mój opis może nie oddawać jak jest rzeczywiście. W tylnej przerzutce np jest 5 na manetce 3 i manetka dalej nie chce zmieniać o co chodzi? I np nie chce np zrzucać lub wrzucać na biegi(Wiem ,że jak nie chce zejść na niższą tarcze to linka jest za mocno napięta i na odwrót) i myślę ,że to ułożenie pancerzy może mieć wpływ. Edytowane 1 Czerwca 2018 przez sprinteR1522 Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 @Franz Mauer już pytał. Kręciłeś śrubą baryłkową? Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Tak ale dziś to było jakieś 10 min regulacji tylko przednią przerzutkę udało się wyregulować,a tylną jutro na zasadzie prób i błędów i może się uda Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Pancerze są bardzo sztywne i ich nachodzenie na siebie nie powinno przeszkadzać. Moim zdaniem linka jest źle naciagnieta i regulacja jest ograniczona. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Ok.Dziękuje za wszystkie wskazówki. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 @Franz Mauer Mam pytanie co robi śrubka znajdująca się na klamkomanetce z napisem REACH ADJUST??? Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Jeśli to ta śruba, o której myśle to oddala lub zbliża klamkę względem kierownicy. Jest tam po to aby ustawić odległość dla danego osobnika uwzględniając długość palców. Ale pewien nie jestem. Jakoś nigdy nie widziałem aby podpisana była. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Dzięki! Jeszcze mam jeden problem,który opisałem w innym dziale jakby ktoś znał rozwiązanie jego to może napisać: Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Z tylnymi amorkami nie mam nic wspólnego. Nie pomoge. Ale to foto, które udostępniłeś na moim telefonie jest tak małe, że ledwo je zauważułem. Popraw to może wtedy ktoś pomoże. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 https://zapodaj.net/e21860c948d6a.jpg.html Poprawione. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 @Franz Mauer @Zbysio Jest problem ponieważ manetka nie chce przerzucać na wyższe biegi(na manetce przyciskam,aby przerzuciło a tu nic) dochodzi do 3 biegu na manetce i tyle ,ale bez problemu zrzuca. Nie zależnie czy linka jest naciągnięta czy wgl luźna np odkręcona.Prawdopodobnie cała klamkomanetka jest do wymiany ale może ktoś miał z Was podobny problem:) Z góry dzięki za wszystkie odp. Odnośnik do komentarza
ahaja Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Sprawdź manetki: wypnij linki z przerzutek by były luźne i przełączaj na manetkach biegi. Powinieneś słyszeć klikanie, w dół jak i w górę. Jeśli tak jest, to są sprawne. Jak wymieniasz linki to manetki muszą być ustawione na najmniejsze tryby na korbie i na kasecie. Łańcuch też na młynku (przód) i na najmniejszej koronce kasety (tył). Na przerzutce tylnej i manetkach trzeba wkręcić śruby baryłkowe do końca i wykręcić o około 1/2...3/4 obrotu. Wtedy lekko naciągasz linki i dokręcasz na przerzutkach. Teraz dopiero zaczynasz regulacje: - najpierw zakresy góra i dół śrubkami L i H. - potem wrzucanie i zrzucanie śrubami baryłkowymi na przerzutce (tył) i/lub na manetkach. Odnośnik do komentarza
sprinteR1522 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Co oznacza na "młynku" przedniej przerzutki.I nawet jak się odkręci śrubę trzymającą linkę to i wtedy nie chce przerzucać ale cykanie słychać.Dobiero jak się pociągnie za linkę to wrzuci do 3 biegu na manetce i koniec. Odnośnik do komentarza
ahaja Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Mógłbyś trochę ułatwić i jakąś Zorką 5 piknąć kilka (czytelnych) zdjęć tych manetek i sprzętu, którego dotyczy problem. My nie wiemy czy sprzęt jest nowy, czy ma 20 lat i jest zardzewiały. ------------------------------ Młynek - od mielenia - czyli na korbie jest to najmniejsza zębatka do podjazdów. ------------------------------ Jak odkręcisz linkę jakiejkolwiek przerzutki to żadna nie będzie przerzucać nigdy, przenigdy. Chodziło o zluzowanie na przerzutce linki by sprawdzić czy manetki działają i klikają. poza tym jak jest linka (luźna, nie przykręcona do przerzutki) to klikając na manetce widać czy wciąga linkę czy nie. Jak wciąga i w drugą stronę luzuje to raczej jest tam wszystko OK. Pomijam kilo błota wewnątrz ... To bym sprawdził. ---------------------------------- Jeśli manetki wciągają i luzują linki to ustaw je: - przednia na 1 biegu, czyli tym młynku, najmniejszym trybie z przodu - tylna na ostatnim biegu (7 .... 11 czy ile tam masz u siebie) - wtedy przykręć linki do przerzutek i reguluj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się