Skocz do zawartości

Wymiana tarcz 200mm dzwoniących na xt'ki 203


MISI3KK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Mój rower to kross moon 3.0 zaciski Sram Guide Ultimate

Jako, ze moje fabryczne tarcze 200mm i 180mm bardzoooo dzwonią jak i na zakrętach jak i przy normalnej jezdzię w planach mam zakup tarcze xt'ki 203mm i tutaj rodzi się pytanie.

Czy po zastosowaniu adaptera 203mm da rade do tych zacisków włożyć te tarcze na stronie producenta pisze, ze max 200 ale moze jak wloze adapter to pójdzie ? 

Jak nie to jaką mam alternatywe :c ?

Opublikowano

Ogląda się Tubę :P

HAHAHA, to nie jest do końca prawda, że tylko XT nie dzwoni :D

 

Opublikowano
W dniu 7.06.2018 o 09:12, SpiderMAN napisał:

Ogląda się Tubę :P

HAHAHA, to nie jest do końca prawda, że tylko XT nie dzwoni :D

 

Nie znam jegomościa.

 

Xt'ki planuje kupić od dawna słyszałem od wielu ludzi z którymi jeżdżę, że tarcze są naprawdę spoko co do pytania dasz rade odpowiedzieć :D ?

Opublikowano

nie mam 200 ale między 200 a 203 z prostej matematyki wychodzi 1.5mm różnicy na promieniu - wg mnie w zacisku powinny być tyle prześwitu, bo przecież nie robią tego na styk. 

Opublikowano

Cześć trochę dziwnie piszesz znam gościa co nagrywa filmiki i też mówi o dzwoniących tarczach ja tam mam xt tarczę 180 mm i nie zauważyłem żeby dzwoniły czasem piszczą  przy deszczu lub normalnie. a to jakieś bajki są śmiać mi się chce jak ktoś mówi żę mu dzwonią:) Coś sobie jaja  robisz kolego raczej:) a jak zmienisz tarze większe o 3 mm to nie będziesz miał dużej różnicy hamowania na pewno nie będzie odczuwalna.

 

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Mam podobne pytanie, moje hamulce to Guide RE w Specu Turbo Levo.

Postanowiłem, ze ewentualnie podłożę podkładki 1mm jeśli będzie problem z tarczą.

Zastanawiam się tylko jakie tarcze założyć zamiast SRAM, myślę o pływających Disco Brakes ma ktoś z nimi doświadczenie?

Edytowane przez Bubaxy
Opublikowano

U mnie z Guidami Ultimate dobrze współpracują tarcze Icestop BF. Nic mi nie dzwoni.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i po kilku tygodniach walki jak się wydaje udało mi się temat opanować, dzielę się doświadczeniami.

Hamulce Guide RE  oryginalnie w zestawie z centerline 200mm, na początku pierwsze 700 km wszystko było w miarę dobrze czułem, że się mocno grzeją ale z racji tego, że jestem zawodnikiem wagi ciężkiej i e-bike waży swoje, nie martwiłem się tym zbytnio.

Jednak po pierwszym zagotowaniu hamulców na bardzoooo... długim zjeździe zacząłem się zastawiać co z tym fantem zrobić, tym bardziej że tarcze SRAM'a zaczęły ocierać o klocki, przy przegrzaniu zostały zdeformowane (podobno taki mają urok), zasięgając języka tu... i tam..., postanowiłem zainwestować w nowe klocki (wg. wielu opinii oryginalne klocki SRAM'a nie są najlepszym rozwiązaniem, mocno grzeją tarcze przy tym siła hamowania jest taka sobie) tutaj padło na Clarks'y metaliczne. Kolejna inwestycja to tarcze, znów pod wpływem wielu opinii zdecydowałem się na Shimano XT SM-RT86.

Po zamontowaniu nowego zestawu wielkie rozczarowanie, tarcze bardzo mocno ocierały o klocki wręcz zatrzymując koło, po kilku próbach odpowietrzania, szlifowaniu tłoka w klamce, smarowaniu tłoczków, poddałem się, nie było opcji, żeby tarcze nie ocierały o klocki. Zdecydowałem się wysłać hamulce do serwisu z uwagą, ze klocki ustawiają się z byt blisko tarczy.

W serwisie chłopaki nie stwierdzili nic nienormalnego w działaniu hamulców, ale jeszcze raz przeglądnęli i przesmarowali cały system, co finalnie nie wpłynęło na to jak pracują z tarczą.

Po przejechaniu około 200 km w trudnym terenie, trochę się poprawiło ale tarcze ciągle tarły o klocki, nie to że lekko gdzieś zadzwoniły (zresztą tarcza o konstrukcji jaką ma ICE tech moim zdaniem nie będzie nigdy dzwonić) ale wyraźnie tarły w co najmniej dwu miejscach na obwodzie tarczy, oczywiście podejmowałem próby prostowania tarcz ale efekt był mierny.

Będąc na granicy "opętańczego szału" zacząłem rozważać wymianę hamulców na HOPE lub coś od Shimano, ale zaczęły się pojawiać kolejne problemy, jak kompatybilność z manetkami SRAM, adaptery do tarcz i do tego koszt wymiany był spory.

Zabrałem się za czytanie po raz kolejny postów na różnych forach i na jednym z nich (chyba jakimś niemieckim) wyczytałem w poście, od jak się zdawało bardzo doświadczonego kolesia, że tarcze z ICE nie nadają się do pracy z systemami innymi niż Shimano dedykowanymi do tej technologii, tłumaczył to tym, że po pierwsze Shimano ma system servo wave, który pozwala na korektę niewielkich deformacji tarczy a po drugie system Shimano zapewnia pracę tarczy w niższych temperaturach niż np. Avid, Sram i podobne. W związku z tym tarcza nawet jeśli pracuje na początku poprawnie, to w czasie jazdy w ekstremalnych warunkach może się deformować lub rozwarstwiać, powodując jej trwałe uszkodzenie. Lub tak jak u mnie poprzez małą deformację ocierać o klocki, które w SRAM'ie ustawiają się bardzo blisko tarczy.

Zapytałem jeszcze bezpośrednio poprzez serwis HOPA czy jeśli wymienię hamulce na ich system V4 to czy mogę używać nadal tarcz RT86 ponieważ je niedawno kupiłem.

Zdecydowanie mi to odradzili, pisząc że technologia ICE nie jest kompatybilna z ich rozwiązaniem

Po tym podjąłem ostatnią próbę wyeliminowania problemu, czyli zmiana tarcz szukałem tarczy na aluminiowym pająku i padło... znów na Shimano tyle, że RT76 czyli to samo ale bez ICE, zamówiłem na początek jedną. I tu niespodzianka po wymianie tarczy cisza, zero ocierania przy czym tarcza jest prawie idealnie prosta, ale zakładam że nie będzie problemu z deformacjami bo jest naprawdę sztywna.

Wniosek: po dokładnym obejrzeniu wymienionej RT86 zauważyłem, że podczas prób jej prostowania powstały na jej powierzchni swego rodzaju wgniecenia czy też odciski, mimo że używałem specjalnego klucza, powierzchnia tej tarczy jest po prosu bardzo miękka, bardzo łatwo ją uszkodzić mechanicznie, co pewnie ma niewielki wpływ na siłę hamowania ale przy klockach ustawionych tak blisko tarczy jak w moich Guide powoduje, że klocki "zahaczają" o tego rodzaju deformacje, do tego RT86 są bardzo podatne na deformacje powodujące lekkie ich pływanie, prawdopodobnie już jak przyszły ze sklepu były scentrowane, co przy servo wave w Shimano byłoby do ogarnięcia ale w moich hamulcach nie.

Co do klocków Clarksa, metaliki w moich Guide RE to porażka (zaciski od Code po 20011), gorzej niż oryginalne SRAM, zero modulacji albo nie hamują wydając przeraźliwy dźwięk albo blokują koło.

Co ciekawe metaliczne klocki Clarks w rowerze żony działają bardzo dobrze z Guide Level T, więc może to kwestia wagi jeźdźca ;-).

Z przodu założyłem pół metaliki A2Z na razie działają super, bardzo dobra modulacja i bardzo cicha praca na tył wkładam do testów metaliki Clud Perform.

Co do podkładek pod adapter, moim zdaniem trzeba to zrobić, przy czym problem nie jest w tym, że tarcza 203 będzie bez podkładek ocierać zacisk.

Problem jest w tym, że klocki ustawiają się te 1,5 mm poniżej obwodu tarczy i w miarę jej zużycia będą tworzyć "rant" na tarczy, nie do końca potrafię powiedzieć czy będzie to stanowiło problem ale na pewno będzie kiepsko wyglądać i może powodować kłopot przy wyminie klocków na nowe.

To chyba tyle, może komuś się to przyda.

W weekend testy terenowe podczas wyprawy na Turbacz.

 

 

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano

Super :D Ja swoje xt 86 203mm wyrzuciłem do kosza, z polecenia szivy niedługo kupuje ice stop. U mnie z centerline nie ma problemu oprócz grzania się, wraz z sziva doszliśmy do przyczyny „dzwonienia” i okazały się nim sprężyna od klocków, która zwyczajnie przesuwała się lew prawo ocierając o tarcze :D

Opublikowano

Generalnie uważam, że Guide RE to dobry hamulec, bardzo dobra modulacja, mega skuteczny, jest tego dużo w sieci ponieważ nowi właściciele np. Spec Levo wymieniają je od razu po zakupie rowerów na Magury, HOPE lub Saint. Poniważ nie chce im się z nimi trochę powalczyć. Widziałem nie śmigane komplety za 500 -700 PLN.

Opublikowano

Ja mam guide ultimate, po wyrównaniu działania tłoczków z sziva i naprawieniu sprężyny nie mam z nimi żadnych problemów. Historia była śmieszna bo nad tym dzwonieniem siedziałem ponad 3 tygodnie, finalnie okazało się, że to ta głupia spinka od klocków ocierała o tarcze Centerline muszę wymienić bo od hamowania zrobił mi się czarny nalot i przebarwienia. Jak miałem te xt’ki to tak samo próbowałem je prostować, finalnie zamiast wyprostować to naruszyłem ich powierzchnie pomimo użycia klucza i ścierki masakra... Teraz trzeba kupić adapter 203mm na przód i zmienić centerline na ice stop bf 203mm i 180mm.

Opublikowano
2 godziny temu, MISI3KK napisał:

Super :D Ja swoje xt 86 203mm wyrzuciłem do kosza, z polecenia szivy niedługo kupuje ice stop. U mnie z centerline nie ma problemu oprócz grzania się, wraz z sziva doszliśmy do przyczyny „dzwonienia” i okazały się nim sprężyna od klocków, która zwyczajnie przesuwała się lew prawo ocierając o tarcze :D

Przy okazji powstał w wiadomościach chyba cały poradnik na temat serwisu hamulców :D Dobrze, że udało się zlokalizować problem dzwonienia.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Sziva napisał:
Przy okazji powstał w wiadomościach chyba cały poradnik na temat serwisu hamulców  Dobrze, że udało się zlokalizować problem dzwonienia.


Dokładnie !

Dzięki tobie serwis mam w małym palcu.
Mam nadzieje, ze problem się nie powtórzy :D

U mnie często tak niestety jest, że przyczyną dużego i wkurzającej problemu jest zwykle blacha 😂

Edytowane przez MISI3KK
Opublikowano
9 godzin temu, Bubaxy napisał:

Zabrałem się za czytanie po raz kolejny postów na różnych forach i na jednym z nich (chyba jakimś niemieckim) wyczytałem w poście, od jak się zdawało bardzo doświadczonego kolesia, że tarcze z ICE nie nadają się do pracy z systemami innymi niż Shimano dedykowanymi do tej technologii, tłumaczył to tym, że po pierwsze Shimano ma system servo wave, który pozwala na korektę niewielkich deformacji tarczy a po drugie system Shimano zapewnia pracę tarczy w niższych temperaturach niż np. Avid, Sram i podobne. W związku z tym tarcza nawet jeśli pracuje na początku poprawnie, to w czasie jazdy w ekstremalnych warunkach może się deformować lub rozwarstwiać, powodując jej trwałe uszkodzenie. Lub tak jak u mnie poprzez małą deformację ocierać o klocki, które w SRAM'ie ustawiają się bardzo blisko tarczy.

Różne dziwne rzeczy ludzie wypisują i warto dzielić przez 4-y. Servo odpowiada za siłę i szybkość styku klocek tarcza i nie ma nic wspólnego z jakimiś korektami krzywej tarczy. Niby jak to miało by wyglądać technicznie? Cała tajemnica tkwi w tym, że od wieków szczelina w systemach hamulcowych Shimano jest po prostu większa. 

Że niby Shimano zapewnia niższą temperaturę pracy na styku klocek tarcza? Nawet nie będę komentował. Owszem układ mniej jest podatny na przegrzanie ale to wina oleju a w Sram'ach Dot-a, który ma większą skłonność do wysokich temperatur. 

Każda tarcza Shimano i nie tylko nieco puchnie kiedy poddawana jest długiemu procesowi hamowania. Dlatego jak tylko gdzieś tłoczek minimalnie ma mniejszą szczelinę miedzy tarczą to delikatnie ją muska  co ustaje kiedy tarcza się schłodzi. Shimano nie ma żadnego patentu i jakiś cudownych technologii, które tutaj zostały zaprezentowane. Zresztą tarcze z domieszką uluminium czyli sławetne Ice Tech to taka sama ściema jak osławione radiatory. Pomijam drobny fakt, że masa tarcz czy to nowych czy w rowerach nie jest idealnie prosta. 

Opublikowano

Ja nie pisałem o żadnych cudownych patentach ani technologiach, servo wave jak rozumiem powoduje, że szczelina między klockami w hamulcach jest "duża" i lekko zdeformowana tarcza nie ociera o klocki (może niefortunnie użyłem słowa korekta) a w moich Guide od razu klocki "łapią" tarczę ze względu na bardzo małą szczelinę.

Nie pisałem też o niższej temperaturze na styku klocek-tarcza w Shimano, chodziło o to że cały system Shimano prawdopodobnie zapewnia niższą temperaturę pracy całego układu niż systemy pracujące na DOT, choćby z uwagi na temperaturę wrzenia oleju mineralnego wydaje się to być logiczne.

Czyli żadnej magii ani cudów w tym nie ma ;-), co do tarczy ICE TECH to jej konstrukcja nie zawiera domieszki aluminium, to jest wafel stal/aluminium/stal i zastanawiałem się jaki to ma wpływ na deformacje w wyższych temperaturach z uwagi choćby nawet na różną rozszerzalność cieplną alu i stali, do tego faktycznie mogą się pojawiać rozwarstwienia.

A teraz kilka faktów po "wyrypie" w Gorcach:

Z czystym sumieniem polecam metaliki Claud Perform, nie do porównania z SRAM i Clarks, oczywiście na korzyść Cloud co do ceny to chyba nie muszę się wypowiadać. Pracowały w bardzo trudnych warunkach, zarówno na sucho, mokro jak i zalane błotem, na długich bardzo ostrych zjazdach. Nie zawiodły ani razu, nie odczułem utraty mocy po rozgrzaniu, b. dobra modulacja, niezależnie od stanu (suche, mokre, błoto, rozgrzane, zimne) nie wydawały żadnych dźwięków.

Nowa tarcza RT-76 zdeformowana, tylko nie wiem czy od uderzenia kamienia (dużo tego było ;-)) czy od wysokiej temperatury, czyli cudów nie ma.

Napotkałem spore stadko rowerów w tym kilka z zamontowanymi HOPE V4 i uwaga, wszystkie z hamulcami HOPE miały tarcze Shimano RT-76 lub RT-86, czyli to co powiedział mi koleś z HOPE to ściema.

 

  • 2 lata później...
Opublikowano

Natrafiłem teraz na ten temat. Mam problem z dzwonieniem tarcz, np jak łańcuch zrzucam to czasami jest dzwonek, czasami też przy krawężnikach. Różne już rzeczy robiłem ale ostatnio zacząłem podejrzewać właśnie opisywane wyżej blaszki/sprężynki bo one luźno leżą i mogą wpadać w biracje i dzwonić ocierając o tarcze. Pokombinuję z nimi a w międzyczasie jak mieliście problem z tymi sprężynkami to co zrobiliście żeby przestały ocierać i dzwonić?

Opublikowano
Godzinę temu, Dozo napisał:

co zrobiliście żeby przestały ocierać i dzwonić?

Pkt.6 poradnika

Za odkopanie tematu z przed 2 lat otrzymujesz :D

comment_1W9LSTpcDe8VWSVzq9MQENQZ7nAOFLlg

Opublikowano

😀👍 Nie wiedziałem, że są tutaj nagrody 😏

Dzisiaj jadę na próbę po odgięciu i zobaczymy, mam slx z tego roku 4 tłoczkowe, tarcze 203, klocki półmetakiki.

Opublikowano
11 minut temu, Dozo napisał:

że są tutaj nagrody

Haha,z tym że to taka nagroda jak złota malina dla aktorów ;)xD

12 minut temu, Dozo napisał:

mam slx z tego roku 4 tłoczkowe, tarcze 203

No i super.Ciężko to ustawić, musisz mieć wiele cierpliwości,więc nie zniechęcaj się od razu 

Opublikowano
5 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Haha,z tym że to taka nagroda jak złota malina dla aktorów ;)xD

Wiem wiem... Będę się pilnował żebym teraz nie dostał natchnienia na przekopywanie forum 😏

Odnośnie tarczówek to wiem, że to czasochłonne i irytujące, ustawiasz jest ok, wsiadasz jedziesz i znowu lipa ale nigdy nie miałem problemu w poprzednim rowerze z dzwonieniem. Już chciałem tarcze wymieniać ale może to faktycznie wina tych blaszek. Czasami dziwię się dlaczego vbrake zniknęły z rynku. Ja w starym hardtailu miałem vbrake sram najwyższy model i zero problemów w każdych warunkach jeśli obręcz była prosta a miałem prawie zawsze prostą, klocki wymieniało się w 1 minutę bez żadnych kluczy na spinkę. Ci co nie byli przyzwyczajeni do mocnych hamulców to co druga osoba leciała przez kierownicę, to były żylety. Odezwę się jak usunę problem i dam znać co było przyczyną.

 

Wyjąłem blaszkę, zacząłem ją wyginać i przesadziłem bo tłoczki były za bardzo weochnięte i skok klamki za duży bo dochodził prawie do chwytu. Poprawiłem i po paru próbach włożenia na swoje miejsce okładzin i blaszki pojechał na test, trochę pomogło ale nadal nie jestem zadowolony, ciemno się zrobiło i na dzisiaj już mam dosyć tych cholernych hamulców, pokombinuję następnym razem. Tak czy siak chcę wymienić tarcze na xt/xtr/saint i pokombinuję z innymi okładzinami np żywiczne czy kevlarowe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...