Marek Horoś Napisano 19 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2017 (edytowane) Siemanko, Dziś przedstawię wam mój retro rowerek treningowy złożony chwilowo na ramie Peugoet Tourmalet z roku 1989. Jest to rower typu old/new bike tak zazwyczaj mówi się za granicą na takie projekty. Znaczy to mniej wiecej tyle, że budujemy rower na starej konstrukcji ( ramie ) i dajemy do niej nowoczesne podzespoły. Rower jest w rozmiarze 60 wymiary ramy 60/58/63 (w cm). Ja mam 191 cm i jest mi wygodnie. Przede mną jeszcze mały bikefiting ale rama jak najbardziej mi odpowiada. O rowerze możliwe opowiem również w postaci filmiku dla kanału Szajbajk i dokładniej go zaprezentuje. Rower złożyłem z części nowych jak i używanych. Klamkomanetki udało mi się wychaczyć obie nowe ale z kosmetycznymi defektami (300 zł obie ). Ja jestem dumny i zadowolony. Chętnie będe teraz na nim trenował. W planach jest wymiana Korby na coś sztywnego i przednia przerzutkę. Czas pokaże jak będzie. Dajcie znać czy wam się podoba i jeśli macie pytania to piszcie bo możliwe, że o czymś nie wspomniałem. Co lubię obecnie: Wygląd, cienkie stalowe rurki super wyglądają jak i nietypowy kolor Sztywność samej ramy, pochłanianie drgań na dobrym poziomie Dość lekki jak na stalowy pocisk Minusy: Korba nie jest sztywna będzie trzeba wymienić Sztyca średnicy 24 co sprawia, że ciężko się takie szuka. Rower na razie na takiej ramie ale możliwe, że wymienie na coś cro-mo i bardziej wyścigowego wtedy też wpadnie nowa korba. Jak na razie jest tak A więc specyfikacja ściganta: rama: Peugoet tourmalet 60cm widelec: stalowy kupiłem razem z ramą Stery: Tange Levin Wspornik kierownicy: oparty o przejściówkę z rury 1calowej na mostek ahead + mostek XLT pro 100mm Kierownica: Uno ultralite Korba: Stronglight Przelotki do linek: Shimano Przerzutka przód: Shimano ( nie wiem dokładnie) Przerzutka tył: Shimano sora r3000 wózek GS Kaseta: Shimano Sora 9s (11-30) Łańcuch: Coś od shimano chyba XT 9s Klamkomanetki: Shimano sora r3500 Koła: Shimano WH-R501 Sztyca: Stronglight Edytowane 11 Maj 2017 przez Marek Horoś więcej informacji :) 3 Odnośnik do komentarza
Rolo Napisano 20 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwiecień 2017 Uwielbiam takie konstrukcje! Oldschool'owa rama w połączeniu z nowszymi komponentami wygląda naprawdę ciekawie i zwraca uwagę. Ciekawi mnie czy musiałeś poszerzać tylni trójkąt, żeby wsadzić tam piastę z 9-rzędową kasetą? Pozdrawiam serdecznie!:) Odnośnik do komentarza
Marek Horoś Napisano 20 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwiecień 2017 8 godzin temu, Rolo napisał: Uwielbiam takie konstrukcje! Oldschool'owa rama w połączeniu z nowszymi komponentami wygląda naprawdę ciekawie i zwraca uwagę. Ciekawi mnie czy musiałeś poszerzać tylni trójkąt, żeby wsadzić tam piastę z 9-rzędową kasetą? Pozdrawiam serdecznie!:) Tylne widełki są 126mm ale powiem szczerze jak w masło weszło 130mm stal nie stawiała oporów Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 20 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwiecień 2017 Zacna koza. Fajne połączenie starego z nowym. Plus ode mnie. Odnośnik do komentarza
Marek Horoś Napisano 21 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwiecień 2017 23 godziny temu, SpiderMAN napisał: 23 godziny temu, SpiderMAN napisał: Zacna koza. Fajne połączenie starego z nowym. Plus ode mnie. Stan juz pod treningi choć kilka akcesorii jeszcze zostało do zamontowania Odnośnik do komentarza
GBike Napisano 22 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwiecień 2017 (edytowane) Pięknie Dnia 20.04.2017 o 15:39, Marek Horoś napisał: W planach jest wymiana Korby na coś sztywnego i przednia przerzutkę. Posiadałem rosyjską kopię twojego peugeot'a więc jeśli Rosjanie zrobili kopię 1:1 to przy wymianie łożysk korbowodów napotkasz na problem natury technicznej. Po jednej ze stron jest gwint o nietypowym skoku, wkład suportu wkręca się tylko do pewnego momentu i dalej ani rusz. Rozwiązałem ten problem w taki sposób że zeszlifowałem dwa zwoje gwintu we wkładzie suportu. Przed montażem nie zapomnij o ślizgaczu do linki przerzutki. I to by było na tyle. Edytowane 22 Kwiecień 2017 przez GBike Odnośnik do komentarza
Marek Horoś Napisano 4 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Maj 2017 Dnia 22.04.2017 o 09:32, GBike napisał: Pięknie Posiadałem rosyjską kopię twojego peugeot'a więc jeśli Rosjanie zrobili kopię 1:1 to przy wymianie łożysk korbowodów napotkasz na problem natury technicznej. Po jednej ze stron jest gwint o nietypowym skoku, wkład suportu wkręca się tylko do pewnego momentu i dalej ani rusz. Rozwiązałem ten problem w taki sposób że zeszlifowałem dwa zwoje gwintu we wkładzie suportu. Przed montażem nie zapomnij o ślizgaczu do linki przerzutki. I to by było na tyle. A powiesz mi co tam za części zakladales do swojego ? bo stoję właśnie przed problemem co tu wcisnąć Odnośnik do komentarza
GBike Napisano 4 Maj 2017 Udostępnij Napisano 4 Maj 2017 3 minuty temu, Marek Horoś napisał: A powiesz mi co tam za części zakladales do swojego ? bo stoję właśnie przed problemem co tu wcisnąć Oczywiście. Z racji że miało być po taniości wstawiłem tam wkład suportu NEC na "kwadrat" korba prowhel . Ale równie dobrze można wsadzić "oktalink" .Sprawdzić tylko musisz czy masz standard gwintów lewy/prawy ( u mnie taki był ). Odnośnik do komentarza
maciek1986pl Napisano 23 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 23 Czerwiec 2017 Dnia 4/19/2017 o 18:30, Marek Horoś napisał: Siemanko, Dziś przedstawię wam mój retro rowerek treningowy złożony chwilowo na ramie Peugoet Tourmalet z roku 1989. Jest to rower typu old/new bike tak zazwyczaj mówi się za granicą na takie projekty. Znaczy to mniej wiecej tyle, że budujemy rower na starej konstrukcji ( ramie ) i dajemy do niej nowoczesne podzespoły. Rower jest w rozmiarze 60 wymiary ramy 60/58/63 (w cm). Ja mam 191 cm i jest mi wygodnie. Przede mną jeszcze mały bikefiting ale rama jak najbardziej mi odpowiada. O rowerze możliwe opowiem również w postaci filmiku dla kanału Szajbajk i dokładniej go zaprezentuje. Rower złożyłem z części nowych jak i używanych. Klamkomanetki udało mi się wychaczyć obie nowe ale z kosmetycznymi defektami (300 zł obie ). Ja jestem dumny i zadowolony. Chętnie będe teraz na nim trenował. W planach jest wymiana Korby na coś sztywnego i przednia przerzutkę. Czas pokaże jak będzie. Dajcie znać czy wam się podoba i jeśli macie pytania to piszcie bo możliwe, że o czymś nie wspomniałem. Co lubię obecnie: Wygląd, cienkie stalowe rurki super wyglądają jak i nietypowy kolor Sztywność samej ramy, pochłanianie drgań na dobrym poziomie Dość lekki jak na stalowy pocisk Minusy: Korba nie jest sztywna będzie trzeba wymienić Sztyca średnicy 24 co sprawia, że ciężko się takie szuka. Rower na razie na takiej ramie ale możliwe, że wymienie na coś cro-mo i bardziej wyścigowego wtedy też wpadnie nowa korba. Jak na razie jest tak A więc specyfikacja ściganta: rama: Peugoet tourmalet 60cm widelec: stalowy kupiłem razem z ramą Stery: Tange Levin Wspornik kierownicy: oparty o przejściówkę z rury 1calowej na mostek ahead + mostek XLT pro 100mm Kierownica: Uno ultralite Korba: Stronglight Przelotki do linek: Shimano Przerzutka przód: Shimano ( nie wiem dokładnie) Przerzutka tył: Shimano sora r3000 wózek GS Kaseta: Shimano Sora 9s (11-30) Łańcuch: Coś od shimano chyba XT 9s Klamkomanetki: Shimano sora r3500 Koła: Shimano WH-R501 Sztyca: Stronglight Extra kolor:-) ja mam retro ale białą i ci zazdroszczę:-) Odnośnik do komentarza
Marceliszpakbike Napisano 23 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 23 Czerwiec 2017 Ale to kapitalnie wygląda,można wiedzieć ile cie całość wyszła ? Jak wagowo ? Odnośnik do komentarza
Marek Horoś Napisano 2 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipiec 2017 Dnia 23.06.2017 o 17:19, maciek1986pl napisał: Extra kolor:-) ja mam retro ale białą i ci zazdroszczę:-) dzięki tak juz ktoś pokolorował i zostało Dnia 23.06.2017 o 17:46, Marceliszpakbike napisał: Ale to kapitalnie wygląda,można wiedzieć ile cie całość wyszła ? Jak wagowo ? wagowo nie wiem, lekko nie jest pewnie z 10 kg waży. Cenowo wyszło około 1000 zł jak dobrze potem policzyłem. Teraz tak wygląda 1 Odnośnik do komentarza
GBike Napisano 10 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 10 Lipiec 2017 Dnia 3.07.2017 o 00:39, Marek Horoś napisał: dzięki tak juz ktoś pokolorował i zostało wagowo nie wiem, lekko nie jest pewnie z 10 kg waży. Cenowo wyszło około 1000 zł jak dobrze potem policzyłem. Teraz tak wygląda Masz kolejny dobry uczynek na rowerowym sumieniu . Będzie ktoś zadowolony i zarażony . Odnośnik do komentarza
maciek1986pl Napisano 17 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 17 Lipiec 2017 Ile st. ma mostek? Odnośnik do komentarza
Marek Horoś Napisano 20 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipiec 2017 Dnia 17.07.2017 o 19:48, maciek1986pl napisał: Ile st. ma mostek? chyba 5 stopni o ile dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się