hazok Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Witam. Posiadam rower KROSS DUST 2.0 2016r. Jest to rower trailowy jednak wiekszosc jezdze na nim w maratonach mtb. Stad wpadłem na pomysł ale przerobic ten rower na rower bardziej XC. Dlatego mam pytanie do Was co sądzicie o tym pomyśle: Chcialbym zmienić amor ze 130mm na 100 i dołozyc troszke dłuższy mostek fabrycznie jest 35mm. Wiem ze zmieni sie geometria, ale czy wtedy bedzie bardziej xc? Czy nie wpłynie to zle na rower badz tez na wytrzymałosć ramy? p.s. nie stać mnie na nowy rower uprzedzam, Z góry dziekuje gdyby ktoś chciał mi pomóc Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 (edytowane) Możesz zrobić pewne rzeczy, ale rama oczywiście to ogranicza. Konkretnie: Węższe opony z mniej agresywnym bieżnikiem, szczególnie z tyłu. Na maratonach zobaczysz najczęściej 2-2,25 cala, często semi-slick. Na przykład Continental RaceKing albo jeszcze bardziej płaski bieżnik. Skrócenie skoku amortyzatora. Recona można ustawić na 80-120 mm. Aby skrócić skok, wystarczy przy serwisie dołożyć specjalne wkładki redukujące do komory powietrznej. Wydłużenie mostka i być może skrócenie kierownicy. Razem z krótszym skokiem amortyzatora to Cię nieco wyciągnie do przodu, a tym samym ułatwi pedałowanie. Lżejsze koła i inne elementy (np. sztyca, siodełko). To niestety wydatek, ale fabryczne części tego roweru są dobrane pod ciężki teren. W wyścigu każdy gram się liczy, szczególnie na kołach. Edytowane 30 Maja 2018 przez Andrzej Sawicki Odnośnik do komentarza
hazok Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Niestety mam tam sektora, nie recona. Głownie mi chodzi czy taki zabieg z obnizeniem skoku jest możliwy i nie spowoduje ze rower bedzie do niczego z całej reszty czesci do wymiany które wymieniłes zdjae sobie sprawe ale to w późniejszej kolejnosci Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Sektor może mieć skok 130-150 mm. Zmienia się go analogicznie jak w Rekonie, bo cały amortyzator ma podobną konstrukcję. Jeśli już masz 130 mm, to nie skrócisz bardziej. Zamiast tego musiałbyś użyć mostka z dużym skosem, założonego bez podkładek i skierowanego w dół. Odnośnik do komentarza
Wojtek Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Czy zmiana skoku w amorze zmienia jego wymiar atc czy tylko zmienia skok i amor po prostu nie dobija? Jeżeli nie zmienia atc to taka zmiana nic nie da. Odnośnik do komentarza
hazok Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Troche zboczylismy z tematu. Czy da sie do tego rowera wsadzic amortyzator 100mm zeby polepszyc sobie komfort jazdy w Maratonach ? Czy moge sobie całkiem zepsuc rower? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się