adrian79 Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Hej, mam na oku dwa rowery , jeden z nich jest na kołach 26 cali, Romet Rambler 4, czy warto zaoszczędzić te parę stówek , i kupić rower o rozmiarze kół , które są dziś w odwrocie? Mam rower z marketu o nazwie Ragazzi na kołach 26', źle mi się na takich kołach nie jeździ (wzrost 169 cm ), ale po 16 latach eksploatacji, rower jest do wymiany, na allegro jest okazja kupić rower za dobre pieniądze na kołach 26', wiadomo ceny rowerów o takich rozmiarach są niższe od kół 27,5 Rower mi służy głównie do jazdy rekreacyjnej , trochę las trochę miasto, chce na tym nowym rowerze pojeździć kolejne kilkanaście lal, bez większych przeróbek, i mam nadzieje , że i bez większych napraw. Stary rower za 450 zł, i przejechaniu jakichś 40-50 tyś kilometrów, służył 16 lat bez większych awarii, wymiany kół itp. , dwa razy "poleciały kulki" w tylnim kole , parę szprych wymieniłem, siedzenie, bo się popruło, oraz opony i dętki oczywiście . Teraz po 16 latach, jest do wymiany łańcuch, tylnie przerzutki , mechanizm korbowy , no i koła , które od hamulców są już bardzo wytarte, więc rower idzie do kasacji, czas na nowy😁 Pytanie brzmi , czy jak kupię dziś rower na kołach 26', to za 5, czy 12 lat będę w stanie kupić do niego części zamienne , szprychy , hamulce ,koła ,amortyzator, czy inne rzeczy. Nie mam parcia na przeróbki, czy inwestowanie w rower, on ma jeździć jak najdłużej bez awarii, i wydawania na niego jakichkolwiek pieniędzy 😁 Jestem fanem pojechania za miasto , czy w las odpocząć , do tego, te 26 cali w zupełności mi starcza, ale czy iść w te 26 ' , kiedy za parę lat mogę nie mieć możliwości naprawy roweru?, a chcę aby on mi posłużył co najmniej 10 , jak nie 15 lat. Proszę o pomoc osoby , które siedzą w temacie, czy będę w stanie za 10 lat dostać części zamienne do 26'? i nie chodzi mi o jakieś drogie , markowe części , ale o zamienniki, które pozwoliły by mi na naprawę roweru, i dalsze jego eksploatowanie Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Będą dostępnę. Zobacz na rowery typu Wigry 3. Ma to swoje lata a nadal kupisz opony, dętki, obręcze, piasty. Z amortyzatorem może być już ciężej. Odnośnik do komentarza
Zbysio Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 7 minut temu, adrian79 napisał: Proszę o pomoc osoby , które siedzą w temacie, czy będę w stanie za 10 lat dostać części zamienne do 26'? O Panie podaj mi numery lotto na jutro. 😁. Za 10 lat może być wszystko i nic. Moim zdaniem koła 26 cali będą cały czas dostępne. Przecierz dzieci i nastolatki też będą na czymś jeździć, a skok z 24 na 27,5 lub 29 cali to przepaść. Odnośnik do komentarza
Fenthin Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 18 minut temu, Puncu napisał: Z amortyzatorem może być już ciężej. Już od dawna jest. Ale tu mowa o rowerze, który fabrycznie ma XCT. Ta półka raczej jeszcze długo będzie dostępna Odnośnik do komentarza
adrian79 Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 (edytowane) http://allegro.pl/rower-romet-rambler-4-26-2017-okazja-i7072332179.html#thumb/1 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540-275-id_8379537.html Rockrider 540 droższy o 380 zł , do tego dochodzi jeszcze kupno osłony na korbę , którą chce mieć , koszt najtańszej to 20 zł , ale są i droższe za 50, czy 100 zl, więc Rockrider wychodzi całościowo droższy o co najmniej 400 zł. Plusy, to zakup na miejscu w Decathlonie, którego mam "pod ręką", tzn. 8 km od mojego miejsca zamieszkania, czyli także i serwis gwarancyjny na miejscu Romet jest z Allegro , czyli w razie jakiś problemów z rowerem , będą i większe problemy z naprawą gwarancyjną. Edytowane 27 Maja 2018 przez adrian79 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) Z częściami do 26" problemu nie będzie raczej nigdy (nigdy nie mów nigdy)... Producenci prędzej wycofają się z osiek QR 9 niżeli z kół 26" co zresztą widać. Amorów pod koło 26" mnogo ale coraz mniej pod QR 9. Podobnie sprawa się ma z heblami. Może nie na taką skale jak się wszyscy spodziewali, bo Vki nie znikły z rynku na rzecz tarcz wiec w tej kwestii spał bym spokojnie. Przez 16 lat nie zabrakło Ci części to i przez kolejne 10 nie zabraknie. Edytowane 28 Maja 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Amortyzatory pod 26" nadal są produkowane. Nie dostaniesz tylko tych z wysokiej półki. Podobnie z innymi częściami. Nie każdy nowy standard, np. Boost, wejdzie do starej ramy. Poza tym bez problemu. Odnośnik do komentarza
Tejot Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Z własnych doświadczeń powiem, że z amorkami pod 26 jest problem, jeśli chodzi o v-brake, wybór amorków (czy właściwie uginaczy) z piwotami, jest już w tej chwili praktycznie żaden, natomiast pod tarcze, chyba właściwie nie odbiega od tego co jest dostępne pod 27,5 i 29, z wyłączeniem amorów z najwyższej półki. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, że amorki z najwyższej półki, czyli pro lub semi-pro są produkowane na potrzeby osób ścigających się w zawodach (z takiego założenia wychodzą producenci) a dziś już raczej nikt nie startuje na 26'', nawet w zawodach amatorskich. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się