Skocz do zawartości

Bontrager Circuit MIPS 2018


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Pora na nowy kask dojazdowo - szosowy. Ostatecznie na placu boju zostały Specialized Airnet MIPS oraz tytułowy Cicruit. Oba kaski podobne, tyle, że Spec oferuje uchwyty na okulary i może nieco sensowniejsze paski, ale jest o dwie stówy droższy. Nie zależy mi na tych uchwytach na okulary aż na tyle, żeby dorzucać dwieście peelenów. Poza tym nowy Airnet oferuje dwa malowania - jedno smutne jak kondukt żałobny, drugie po prostu brzydkie. Podobają mi się malowania starszych Airnetów (dokładnie taki, jak ma @Antyszprycha), ale one nie mają MIPSa a na to się uparłem.

I teraz tak: w niezbyt dużym i światowym mieście, takim jakim najwyraźniej jest Kraków, mam możliwość zobaczyć tylko jeden egemplarz i przymierzyć rozmiar L. Myślę, spoko, bo mój łeb jak arbuz do mniejszego i tak nie wlezie. Wybrałem się więc do dobrerowery.pl i obejrzałem to cudo. Pasuje, ale w minimalnym zakresie regulacji (doczytałem potem: rozmiar L obsługuje czerepy 58 - 63). Ja mam dokładnie 58. Czyli - wypisz, wymaluj, prawie środek rozmiaru M: 54 - 60. 

Więc się zastanawiam. Pan w sklepie utrzymuje, że jak L pasuje, to brać (bo co ma powiedzieć, jak TEN akurat rozmiar ma), bo nie wiadomo czy M nie będzie na przykład gniotła po bokach głowy. A ja się zastanawiam, czy te parę gramów więcej naprawdę muszę pakować na kark i czy muszę wyglądać jak pieczarka po nawozie w największym rozmiarze, skoro jestem dla chłopców od Bontragera prawie że idealnie na środku M. Inna sprawa, że planuję jeździć w tym kasku nie tylko w lecie, ale i późną jesienią (np grudzień) bądź wczesną wiosną (styczeń), więc w sezonie niezbyt żniwowym pod kask poleci i nawet cieplejsza (i grubsza) czapka polarowa. 

Brać L, jak już na półce stoi, i nie marudzić, skoro w sumie leżał wygodnie, czy zamówić w jakimkolwiek innym sklepie przez internety rozmiar M, cierpieć katusze poczekania kilku dni na przesyłkę i w razie wtopy pierdzielić się ze zwrotem/wymianą na większy model? 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Łabędź napisał:

Pora na nowy kask dojazdowo - szosowy. Ostatecznie na placu boju zostały Specialized Airnet MIPS oraz tytułowy Cicruit. Oba kaski podobne, tyle, że Spec oferuje uchwyty na okulary i może nieco sensowniejsze paski, ale jest o dwie stówy droższy. Nie zależy mi na tych uchwytach na okulary aż na tyle, żeby dorzucać dwieście peelenów. Poza tym nowy Airnet oferuje dwa malowania - jedno smutne jak kondukt żałobny, drugie po prostu brzydkie. Podobają mi się malowania starszych Airnetów (dokładnie taki, jak ma @Antyszprycha), ale one nie mają MIPSa a na to się uparłem.

I teraz tak: w niezbyt dużym i światowym mieście, takim jakim najwyraźniej jest Kraków, mam możliwość zobaczyć tylko jeden egemplarz i przymierzyć rozmiar L. Myślę, spoko, bo mój łeb jak arbuz do mniejszego i tak nie wlezie. Wybrałem się więc do dobrerowery.pl i obejrzałem to cudo. Pasuje, ale w minimalnym zakresie regulacji (doczytałem potem: rozmiar L obsługuje czerepy 58 - 63). Ja mam dokładnie 58. Czyli - wypisz, wymaluj, prawie środek rozmiaru M: 54 - 60. 

Więc się zastanawiam. Pan w sklepie utrzymuje, że jak L pasuje, to brać (bo co ma powiedzieć, jak TEN akurat rozmiar ma), bo nie wiadomo czy M nie będzie na przykład gniotła po bokach głowy. A ja się zastanawiam, czy te parę gramów więcej naprawdę muszę pakować na kark i czy muszę wyglądać jak pieczarka po nawozie w największym rozmiarze, skoro jestem dla chłopców od Bontragera prawie że idealnie na środku M. Inna sprawa, że planuję jeździć w tym kasku nie tylko w lecie, ale i późną jesienią (np grudzień) bądź wczesną wiosną (styczeń), więc w sezonie niezbyt żniwowym pod kask poleci i nawet cieplejsza (i grubsza) czapka polarowa. 

Brać L, jak już na półce stoi, i nie marudzić, skoro w sumie leżał wygodnie, czy zamówić w jakimkolwiek innym sklepie przez internety rozmiar M, cierpieć katusze poczekania kilku dni na przesyłkę i w razie wtopy pierdzielić się ze zwrotem/wymianą na większy model? 

a co to ten MIPS ? Spec airnet dorzuca jeszcze sam daszek do kasku co jest jak dla mnie bardzo użyteczne o tej porze. nie musze mieć przysłoniętej całej głowy czapą a daszek jest 

Odnośnik do komentarza
57 minut temu, Antyszprycha napisał:

Spec airnet dorzuca jeszcze sam daszek do kasku

No Tak, zapomniałem o tym. Choć mi akurat na daszku nie zależy, okulary mi dają radę i tak się już przyzwyczaiłem, więc pewnie i tak bym daszka nie dopinał.

MIPS to system ochrony mózgu, zabezpieczający przed wstrząsami wynikającymi z rotacyjnego charakteru uderzeń na rowerze. Nikt przecież nie wali statycznie głową w asfalt pionowo z góry na dół, tylko z góry na dół przy pewnej prędkości, a więc niejako ślizgiem. Czyli - dodatkowo pod kątem. To powoduje, że kask absorbując uderzenie zatrzesie nam bocznie łbem na tyle, że mózg się wstrząśnie. A system MIPS ma to zniwelować. 

Przerabiałem taki wstrząs mózgu rok temu w maju, łącznie z utratą pamięci. Nie mam ochoty na następny. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...