Skocz do zawartości

Zmiana przełożenia w rowerze miejskim.


mkf118

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

W trakcie, gdy byłem na wyjeździe moja matka (osoba ok. 50 lat) zakupiła sobie rower oczywiście nie pytając mnie o opinie.

Jest to jeden z Tańszych rowerów załączam zdjęcie. Po zrobieniu 20km moja matka stwierdziła, że nasze ścieżki rowerowe są cały czas pod górkę i więcej z rowerem spaceruje niż na nim jeździ. Po prostu jest jej za ciężko i nogi nie wyrabiają. Teraz stąd moje pytanie (wydaje mi się, chociaż wolałbym, żeby też ktoś to potwierdził) czy mogę zmienić przełożenie z tyłu na większą zębatkę?

 

33dfhxy.jpg

Odnośnik do komentarza

Raczej na mniejszą z przodu ale wiązać się to najprawdopodobniej będzie z wymianą całej korby. Szukał bym czegoś z wymiennymi blatami i dobrał coś w miejsce środkowego blatu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Była też wersja z przerzutkami i wydaje mi się, że rama ma z dołu możliwość zamocowania pancerzy i wtedy byłby to: Shimano Nexus SG-3C41 (bo z tego co znalazłem w necie jest wersja z 3 biegami) - co wiąże się z wymianą piasty i przekręcaniem szprych ale niestety nie znam się na centrowaniu kół.

@EDIT

W sumie nasunąłeś mi pewien pomysł, gdyby założyć korbe z 3 blatami i do tego przerzutkę na obręczy (mocowaną do ramy), to miała by możliwość zmiany przełożenia przednią przerzutką i to pewnie by już dużo zmieniło. I wyjdzie mnie pewnie taniej.

Edytowane przez mkf118
Odnośnik do komentarza

Raczej da się to zrobić bez problemu. Możliwość zmiany przełożeń to lepsze rozwiązanie niż wymiana któregoś z batów. Podejdź na serwis i tam powinni Ci poradzić co i jak poskładać. Ewentualnie możesz szukać gotowego koła z Nexusem i to chyba była by prostsza opcja niżeli bawić się w wymianę piasty. Poprowadzić pancerz, założyć manetkę prosta robota. Na Allegroszu komplet koło, piasta i manetka dostaniesz już chyba za około 250 zł ale musisz sprawdzić, bo pewien nie jestem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)
7 minut temu, PrzeLuka napisał:

Raczej da się to zrobić bez problemu. Możliwość zmiany przełożeń to lepsze rozwiązanie niż wymiana któregoś z batów. Podejdź na serwis i tam powinni Ci poradzić co i jak poskładać. Ewentualnie możesz szukać gotowego koła z Nexusem i to chyba była by prostsza opcja niżeli bawić się w wymianę piasty. Poprowadzić pancerz, założyć manetkę prosta robota.

http://allegro.pl/kolo-tylne-z-piasta-shimano-nexus-3-biegowa-28-i6936928479.html#thumb/1 - powinno zdać egzamin chyba nie? Nie znam się natomiast na tego typu przełożeniach, nigdy nie miałem z tym do czynienia, jest duża różnica w pedałowaniu pomiędzy biegami?

Edytowane przez mkf118
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, PrzeLuka napisał:

Powinno zdać egzamin.  A jak rama nie ma oczek do poprowadzenia pancerza to też nie jest to problemem. Można kupić plastikowe mocowane na tretytki.

Oo to świetnie, nie wiedziałem o takich trytytkach. Pozdrawiam serdecznie, temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza

Ale zanim cokolwiek zamówisz upewnij się czy napewno będzie pasować, wiec i tak polecam wybrać się do jakiegoś serwisanta. Tak dla pewności. Jak mawiają Duńczycy "lepiej dwa razy zmierzyć niż raz obciąć".

56 minut temu, mkf118 napisał:

W sumie nasunąłeś mi pewien pomysł, gdyby założyć korbe z 3 blatami i do tego przerzutkę na obręczy (mocowaną do ramy), to miała by możliwość zmiany przełożenia przednią przerzutką i to pewnie by już dużo zmieniło. I wyjdzie mnie pewnie taniej.

Rama raczej nie przystosowana do tylnej zmieniarki wiec pozostaje tylko opcja piasty wielobiegowej. W takim układzie przednia zmieniarka odpada a co za tym idzie korba trzyblatowa.

3 biegi to dość wąski zakres zmiany przełożeń ale lepszy taki niż żaden więc różnica powinna byś odczuwalna. Zawsze możesz się pokusić o Nexusa 7 biegowego ale wiadomo wiąże się to z większym kosztem.

Dlatego też mimo wszystko polecam odwiedzić serwis gdyż jedynie wskazuje kierunek ewentualnych zmian ale możliwości obejrzenia roweru nie mam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Ja jeździłam swego czasu na Kronanie z jednym przełożeniem, a potem mąż zamontował mi Nexusa 8-biegowego. Niebo a ziemia w porównaniu komfortu jazdy, ale rower też zyskał na wadze.

Odnośnik do komentarza

Wygląda mi to na wąski rozstaw haków, 115 mm chyba. Wiąże się to z siłowaniem się podczas wkładania jakiejkolwiek planetarki. Jak rama stalowa to jeszcze ujdzie w tłoku, co i tak jest nie zgodne ze sztuką.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...