Skocz do zawartości

Długość kierownicy


rafal12331

Rekomendowane odpowiedzi

Moderowany przez Sziva:

Mam mały dylemat , kupiłem  rower nowy no i wiadomo jest gwarancją itd i kierownica oczywiście to olbrzym u Krossa  no i chce ją  skrócić  czy to unieważni gwarancją czy jak to jest bo szkoda żeby gwarancja przepadła przez takie coś  bo zawsze może  cos pęknąć  itd więc wie ktoś jak to jest bo nie chce skrócić a po tym gdy cos to mówią że gwarancja   przepadła przez to a nie umiałem nigdzie znaleźć takiego info o tym :)

Tłumaczenie na polski:

Mam mały dylemat - kupiłem nowy rower Krossa i mam w nim za długą kierownicę. Chciałbym ją skrócić, ale obawiam się, że stracę gwarancję. Wiecie może czy mogę to zrobić czy też przepadnie mi gwarancja?

Odnośnik do komentarza

Ja zrozumiałem, ale musiałem się części tekstu domyśleć. Sziva ma rację.

Co do gwarancji to najprościej zapytaj się sprzedawcy, bo to On zadecyduje czy po ucięciu kierownicy nadal będziesz miał gwarancję na rower. My sobie możemy popisać a sprzedawca i tak wie swoje.

Odnośnik do komentarza

Tak, o takie coś mi chodzi. Ja to ona. Zresztą pokażę Ci, jak powinno to wyglądać.

A co do odpowiedzi na pytanie - ja w swoim Krossie kierownicę skróciłam. W regulaminie jednego ze sklepów znalazłam informację, że skrócenie kierownicy nie unieważnia gwarancji. Nie był to jednak sklep Krossa.

Najsensowniej jest napisać maila do sklepu lub też do samego Krossa z takim pytaniem. Dlaczego maila? Masz wtedy odpowiedź na piśmie.

 

Odnośnik do komentarza
stanislaw.kozuchowicz

@rafal12331

W karcie gwarancyjnej na stronie Krossa jest coś takiego:

Cytat

12. Gwarancja traci swą ważność w przypadku:
• samodzielnej, niewłaściwej naprawy przez klienta;
• modyfikacji i wprowadzania zmian konstrukcyjnych przez klienta;
• niewłaściwego sposobu przechowywania roweru, obsługi oraz braku konserwacji wg dołączonych instrukcji;
• użycia roweru w sytuacjach nietypowych lub w celach komercyjnych oraz w celu innym niż ten, do którego rower został zaprojektowany;
• nieprzestrzegania warunków Gwarancji; • usunięcia lub uszkodzenia numerów seryjnych i elementów identyfikacyjnych roweru (jeżeli takie były).

Skrócenie kierownicy może być podciągnięte pod jeden z dwóch pierwszych punktów. Najbezpieczniej będzie chyba kupić drugą kierownicę i dociąć ją do odpowiedniej długości, a oryginalną trzymać na wypadek naprawy gwarancyjnej :)

Jeszcze znalazłem w FAQ na stronie Krossa  

Cytat

Czy posiadając rower Kross na gwarancji mogę wymieniać amortyzator nie tracąc jej?

Punkt 7 Karty Gwarancyjnej Kross stanowi, że gwarancja traci swą ważność , m.in., w przypadku:
Wprowadzania przez użytkownika zmian konstrukcyjnych,
Montażu innych części niż oryginalne bez zgody producenta,
Nieprawidłowego montażu lub stosowania niezgodnych produktów, na przykład: oleje, smary.
Samodzielnej, niewłaściwej naprawy przez użytkownika
Ponadto gwarancji nie podlegają materiały i elementy ulegające zużyciu w trakcie normalnej eksploatacji, takie jak: opony, chwyty, klocki, hamulcowe, zużycie wolnobiegu bądź łańcucha.
Jak widać niedozwolone jest wymienianie części, jeżeli chcemy zachować gwarancję. Wymiana może nastąpić jedynie przy uwzględnieniu gwarancji i we właściwym punkcie serwisowym.

 

Edytowane przez stanislaw.kozuchowicz
Odnośnik do komentarza

@stanislaw.kozuchowicz dzięki,  też to czytałem  to z strony Krossa, z tymi gwarancjami to i tak lipa bo w sklepie zawsze znajdą  coś  by się wymigać  , takie coś  jak kierownica, siodełko czy mostek powinno być  do własnego dopasowania nie tracąc gwarancji ,bo niekiedy regulacja to za mało  

Odnośnik do komentarza

A ile cm ma teraz ta kierownica i ile potrzebujesz? Bo ja szukam szerszej a mam 60 cm - klamka, manetka, róg, blokada amora i już jest za wąsko;)

Edytowane przez firefoks
Odnośnik do komentarza
48 minut temu, rafal12331 napisał:

@stanislaw.kozuchowicz dzięki,  też to czytałem  to z strony Krossa, z tymi gwarancjami to i tak lipa bo w sklepie zawsze znajdą  coś  by się wymigać  , takie coś  jak kierownica, siodełko czy mostek powinno być  do własnego dopasowania nie tracąc gwarancji ,bo niekiedy regulacja to za mało  

Nic nie znajdą bo skrócenie kiery nie ma żadnego wpływu na kwestie techniczne w rowerze i nie jest to zmiana konstrukcyjna. W każdym sklepie na Twoje życzenie muszą Ci bez zbędnych ceregieli zaakceptować taką modyfikację.

Odnośnik do komentarza

Ok 65 bym potrzebował  , ta ma 72 .. poszukam może ktoś  ma coś  ,najlepiej gięta  bo wygodna

2 minuty temu, Ares napisał:

Nic nie znajdą bo skrócenie kiery nie ma żadnego wpływu na kwestie techniczne w rowerze i nie jest to zmiana konstrukcyjna. W każdym sklepie na Twoje życzenie muszą Ci bez zbędnych ceregieli zaakceptować taką modyfikację.

Jutro zadzwonię  do jakiegoś  pobliskiego sklepu i zapytam , uciąć  mogę sobie sam to tam Pikuś , tyle żeby  nie przyczepili się 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...