Skocz do zawartości

Złomek, czyli Author Solution 26 - 2014


mariuszm

Rekomendowane odpowiedzi

zlomek.thumb.jpg.365a7982e039be22216d31f894ada8f8.jpg

Widelec:RST Aerial (skok 100mm, olej-powietrze, blokada manetką)
Stery: FSA Integrated 1-1/8"
Kierownica: Author ACO-XC 660 (660mm)
Wspornik kierownicy: Author ACO-ST-07 (100mm, + 7 stopni)

Manetki: Shimano Acera SL-M360 3x8
Przerzutka przód: Shimano Alivio FD-T4000
Przerzutka tył: Shimano Alivio RD-M4000

Korba: Suntour XCT-T312 42-32-22 175mm
Łańcuch: Shimano Deore HG-71
Kaseta: Shimano Alivio HG-51-8aw (11-32)

Klamki hamulcowe: Shimano Alivio BL-T4000
Hamulce: V-brake Shimano Deore BR-T610

Koło przód: obręcz Author Xenon 32, piasta: Author Quando
Koło tył: obręcz Author Argon Pro 32, piasta: Novatec 802SB

Opony: Geax Mezcal 26x2.1

Siodełko: Author MegaTop
Pedały: Accent Hellium 
Błotnik: MuckyNutz FaceFender (przód, na stałe), SKS Dashblade (tył, w razie potrzeby)

Rozmiar: M/19
Waga roweru 13,2 kg

Edytowane przez mariuszm
Odnośnik do komentarza

200km temu mój rowerek dorobił się korby "z dziurą" Alivio FC-M4050 w miejsce wymęczonego "kwadrata" Suntoura. Waga roweru spadła o całe 10 deko :D, ale nie to jest w tym istotne tylko praca korby. Jest dobrze, a nawet lepiej niż dobrze.

fc-m4050.jpg

Edytowane przez mariuszm
Odnośnik do komentarza
Dnia 1.06.2017 o 09:34, mariuszm napisał:

200km temu mój rowerek dorobił się korby "z dziurą" Alivio FC-M4050 w miejsce wymęczonego "kwadrata" Suntoura. Waga roweru spadła o całe 10 deko :D, ale nie to jest w tym istotne tylko praca korby. Jest dobrze, a nawet lepiej niż dobrze.

Warto inwestować w dobre komponenty.:P

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Rower, który kupiłem sobie na próbę, żeby sprawdzić czy po 25 latach zastoju spodoba mi się jazda na rowerze, przejechał już 10 tys. km w niecałe 2,5 roku. Kilometry były różne - po DDR, po asfalcie, w  terenie  - czasem lekkim, szutrowym a czasem błotnistym i ciężkim. Zaliczył również pierwsze zawody MTB, na których Złomek nie zawiódł ani przez sekundę 😀

Jako że fabryczny napęd nie wytrzymał takiego przebiegu, obecnie rower ma pełny napęd Shimano Alivio M4000 - począwszy od manetek, przez korbę, łańcuch, kasetę i obie przerzutki. Wymiana następowała powoli w miarę zużywania się lub psucia oryginalnych elementów. Hamulce v-brake to Deore BR-T610 z okładzinami Author 3CC, ale klamki to również Alivio 4000. Pedały zmieniłem na sensowne platformy z pinami - Author APD-F11. Za amortyzację nadal odpowiada powietrzny RST Aerial, a opony to niezniszczalne i szybkie Geax Mezcal 2.1

Taki rower starcza na dojazdy do pracy i rekreację w mazowieckich lasach. Znam już jego wszystkie ograniczenia. Dzięki niemu wiem  czego potrzebuję od przyszłego, nowego roweru. Na razie jednak - zapewne przez jeszcze jeden sezon - złomek pojeździ ze mną 😁

P_20180506_153350-001.thumb.jpg.2d1d66aeb6ce512eb6862cb3e67b60d5.jpgP_20180506_153840_DF-001.thumb.jpg.bd0e5bf96f6de44277eea187f205b0fc.jpgP_20180506_153955_DF-001.thumb.jpg.d4e633c9d35eafd3453db7a211951072.jpgP_20180506_154043_DF-001.thumb.jpg.f61031f9999db2b9bc4944540d061879.jpgP_20180506_154223_DF-001.thumb.jpg.de8215a5fcd4c27722f720e4c56a9e4e.jpg

Edytowane przez mariuszm
  • Lubię to! 4
Odnośnik do komentarza

Na liczniku Złomka strzeliło 14 tys. km i nadal się kręci.

Niebawem na kolejny przegląd roczny trafi amor RST Aerial. I raczej dlatego, że wypada a nie że coś się dzieje. Natłuczone już ma blisko 12 tys. km i jak dotąd zero luzów. Ładnie wybiera to co ma wybierać. 

Niedawno w rowerze zmieniłem laczki, z semislicków na Vittoria Barzo. Prędkość na asfalcie nieco zmalała, czuć większy opór toczenia, ale za to w terenie jest bajka. Jedzie się jak po sznurku niezależnie czy jest twarda ścieżka, głębsza piaskownica, błotko czy też korzenie boczne/skośne/proste/grube, etc. Wiadomo, że koło 26 (w porównaniu do 29er) nieco skacze na wybojach, ale w porównaniu do opon, które znam czyli Author Spanker, Geax Mezcal czy Maxxis Ikon, na Barzo się po prostu jedzie i nie zauważa przeszkód. Te opony wiele wybaczają i ma się wrażenie, ze same korygują błędy rowerzysty.

20190324-3.thumb.jpg.d1bf9e466b38736bbbf4ab68374e821b.jpg

20190324-2.thumb.jpg.75b86a69bde16770612e7b2718862d75.jpg

 

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza

Przebieg Złomka przekroczył 18 tysięcy km. Ostatnie zmiany to przełożenie moska na negatyw (-7 stopni) i zmiana kierownicy na prostą, bez wzniosu. Kokpit opadł mi o około 5cm w dół, ale jeździ się teraz jeszcze lepiej. Myślałem, że moje ciało, a na pewno plecy, odczują negatywnie taką diametralną zmianę, ale nic z tych rzeczy - nic nie boli, nie drętwieje, jest lepiej i wygodniej niż było. Zmiana pozycji zwiększyła nacisk na przednie koło co poprawiło mi  trakcję podczas podjazdów. 

zlomek1.thumb.jpg.d63c39348feb89629a8b24d51946ce11.jpg

Po rozcięciu tylnej opony Barzo wpadło tam testowo Saguaro - mam słabość do opon Vittorii 🙂 Rower nieco przyspieszył na asfalcie, bez większych strat w terenie. Jest OK.

zlomek2.thumb.jpg.c46f258d208326e988bca25b2bcce645.jpg

Złomek jest bardzo dopasowany do mnie. Wiele przejchaliśmy razem i wiele przeżyliśmy - włącznie z przerzucaniem go przez wysoki płot i opuszczanie go na linie 😄  Rama jest mocno poobijana, nie ma na niej centymetra miejsca bez ryski, przytarcia, etc. Ale to MTB - ma działać a nie wyglądać.

Zaczynam jednak rozglądać się za czymś nowym, bo wraz z doświadczeniem i bardziej dynamiczną jazdą zaczynają mi doskwierać braki w hamulcach. V-brake są skuteczne dopóki jest sucho i niezbyt stromo, a rama Złomka nie przyjmie mi tarcz. Małe koło jest szybkie i zwrotne, ale za bardzo telepie na wybojach. 

zlomek3.thumb.jpg.3c5ae24d38a9a99def8e129dc23b5e92.jpg

 

Edytowane przez mariuszm
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...