Skocz do zawartości

Inna klamka inny zacisk


kubamtb

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lepiej wymień zacisk, klamka siły hamowania nie poprawi.

Klocki masz żywiczne czy metaliki?

Opublikowano

Mam identyczny problem, też myślę o zaczęciu odkładania na nowe hamulce, ale trollu uważasz że można taką klamkę połączyć np. z zaciskiem XT i siła hamowania wzrośnie?

To by świadczyło tylko o tym że klamka to modulacja (ergonomia itd) a siła hamowania sam zacisk?

Gdyby tak było to by była bardzo dobra informacja, a przewody nie robią różnicy?

Opublikowano
56 minut temu, trollu napisał:

Lepiej wymień zacisk, klamka siły hamowania nie poprawi.

Klocki masz żywiczne czy metaliki?

Poprawi modulację na pewno, deczko siłę także, bo system servowave za to odpowiada...

14 minut temu, Krystiano napisał:

Mam identyczny problem, też myślę o zaczęciu odkładania na nowe hamulce, ale trollu uważasz że można taką klamkę połączyć np. z zaciskiem XT i siła hamowania wzrośnie?

To by świadczyło tylko o tym że klamka to modulacja (ergonomia itd) a siła hamowania sam zacisk?

Gdyby tak było to by była bardzo dobra informacja, a przewody nie robią różnicy?

Patrz wyżej, ale moim zdaniem nie ma sensu zestawiać dobrych/drogich klamek ze słabymi zaciskami i odwrotnie...

Opublikowano

Klamka w hamulcach gra pierwsze skrzypce jeżeli chodzi o modulacje i siłę. Na zacisku spoczywa odprowadzanie ciepła w dużej mierze i w dużym uproszczeniu. 

Opublikowano

To jeżeli kwestią jest moc hamowania, to uważasz że większą rolę gra klamka czy zacisk? Na zjeździe nie jestem w stanie zablokować przedniego koła (nawet gdybym chciał i gdy mocno nacisnę klamkę) i tak kombinuję jak tu najbardziej ekonomicznie podejść do tematu.

Opublikowano

Czyli zmiana klamki spowoduje ze rower bedzie lepiej hamował? 

I moje ostatnie pytanie czy wszystko bedzie pasowac?

Opublikowano

@Zalas, Ty masz klamki Zee i zaciski SLX (czyli konstrukcyjnie Deore), a moje Deore M615 zostają przy nich w tyle.

Opublikowano

znów będzie dyskusja o wyższości świąt BN nad Wielkanocą. Kwestia, co sobą reprezentują te klamki. Ja mam teraz zestaw zacisków Zee i klamek MT500 (czyli niby poza grupowe deore M6000) - tez mnie ciekawi co osiągnąłbym zmieniając klamki na M7000/M8000. Jeśli ktoś rzuci konkretami pt średnica i skok tłoka co przekłada się bezpośrednio na ciśnienie generowane przez klamkę to byłoby super. W/w systemy - ok, poprawiają modulację czy płynność działania klamki ale czy wpływają na siłę generowaną przez tłok? 

 

Co do kompatybilności to tak - osprzęt shimano jest kompatybilny jeśli chodzi o klamki. Na zaciskach są 2 systemy 

Opublikowano
9 godzin temu, kubamtb napisał:

Cześć, mój przedni hamulec shimano BR-M445 słabo hamuje

A jaki hamulec masz z tyłu i jak hamuje? Bo jeśli taki sam, a siła hamowania jest wystarczająca, to nie szukałbym winnego w rodzaju klamki, tylko może hamulec jest zapowietrzony, okładziny czymś zabrudzone itp.

Opublikowano
29 minut temu, trollu napisał:

ale czy wpływają na siłę generowaną przez tłok? 

Klamka jest pod 4-tłoczki, zacisk ma 2-tłoczki. Wydaje mi się, że tak.

Opublikowano

no jak skoro poprzedni (klamki) SLX a Zee to to samo tylko z innym znaczkiem. Do M8020 idzie chyba ta sama klamka co do zacisków M8000 - czyli ta sama klamka obsługuje 2 i 4 tłoki. Kiedyś gdzieś pytałem i dostałem info, że tłoki sa te same (średnica i skok)

Opublikowano

Może, nie zagłębiałem się w bebechy Shimano.

Opublikowano
22 godziny temu, trollu napisał:

Lepiej wymień zacisk, klamka siły hamowania nie poprawi.

Klocki masz żywiczne czy metaliki?

 

14 godzin temu, Krystiano napisał:

To jeżeli kwestią jest moc hamowania, to uważasz że większą rolę gra klamka czy zacisk? Na zjeździe nie jestem w stanie zablokować przedniego koła (nawet gdybym chciał i gdy mocno nacisnę klamkę) i tak kombinuję jak tu najbardziej ekonomicznie podejść do tematu.

Klamka decyduje o tym jak mocno przesuną się tłoki etc, zacisk to tępa konstrukcja

13 godzin temu, Puncu napisał:

@Zalas, Ty masz klamki Zee i zaciski SLX (czyli konstrukcyjnie Deore), a moje Deore M615 zostają przy nich w tyle.

Dokładnie tak. Mój zestaw blokuje koła kiedy chce i ma dobrą modulacje ;)

13 godzin temu, Puncu napisał:

Klamka jest pod 4-tłoczki, zacisk ma 2-tłoczki. Wydaje mi się, że tak.

Tak.

 

13 godzin temu, trollu napisał:

no jak skoro poprzedni (klamki) SLX a Zee to to samo tylko z innym znaczkiem. Do M8020 idzie chyba ta sama klamka co do zacisków M8000 - czyli ta sama klamka obsługuje 2 i 4 tłoki. Kiedyś gdzieś pytałem i dostałem info, że tłoki sa te same (średnica i skok)

Różnica jest w przepustowości klamki w sensie zee jest pod 4 tloki tak jak to Puncu wyżej napisał. Gdybyś zamontował klamke deore do zee była by zawsze miękka bo nie radziła by sobie z tak dużą ilością płynu

Opublikowano (edytowane)

Gdybyś czytał wyżej to przeczytałbyś, że mam klamki MT500 (pod 2 tłoki). Lewa klamka jest twarda, prawa lekko pompuje (chociaż u kumpla na pełnym zestawie SLX klamki pracują bardzo podobnie a ja może mam zbyt wysokie oczekiwania) ale nie ma problemów z hamowaniem, modulacja ok, blokuje koło kiedy chcę. Co do przepustowości - prosiłbym konkrety - inne przekroje? Poza tym gdybyś miał małą przepustowość (na wyjściu z klamki?) to na chłopski rozum - wytworzyłbyś duże ciśnienie w cylindrze klamki, które powoli zaczęłoby "uchodzić" do układu. 

to co my nazywamy siłą to ciśnienie w układzie. Można założyć, że 4 tłoki mają większą objętość cylindrów w zacisku przez co klamka na 2 tłoki generowałaby mniejsze ciśnienie w układzie. Tylko czy tak jest a jeśli tak - to są to raczej małe i pomijalne wartości.

Piszesz o dużej ilości płynu - o ile (może być w ml albo procentowo) zwiększyła się pojemność układu w chwili gdy zmieniłem 2 tłoki na 4?

Edytowane przez trollu
Opublikowano
W dniu 22.05.2018 o 21:21, trollu napisał:

Gdybyś czytał wyżej to przeczytałbyś, że mam klamki MT500 (pod 2 tłoki). Lewa klamka jest twarda, prawa lekko pompuje (chociaż u kumpla na pełnym zestawie SLX klamki pracują bardzo podobnie a ja może mam zbyt wysokie oczekiwania) ale nie ma problemów z hamowaniem, modulacja ok, blokuje koło kiedy chcę. Co do przepustowości - prosiłbym konkrety - inne przekroje? Poza tym gdybyś miał małą przepustowość (na wyjściu z klamki?) to na chłopski rozum - wytworzyłbyś duże ciśnienie w cylindrze klamki, które powoli zaczęłoby "uchodzić" do układu. 

to co my nazywamy siłą to ciśnienie w układzie. Można założyć, że 4 tłoki mają większą objętość cylindrów w zacisku przez co klamka na 2 tłoki generowałaby mniejsze ciśnienie w układzie. Tylko czy tak jest a jeśli tak - to są to raczej małe i pomijalne wartości.

Piszesz o dużej ilości płynu - o ile (może być w ml albo procentowo) zwiększyła się pojemność układu w chwili gdy zmieniłem 2 tłoki na 4?

Ciężko o jakiekolwiek info o shimano bo shimano trzyma 3/4 rzeczy w tajemnicy. Na logikę i na oko, przy przejściu z 2 na 4 tłoki w zacisku powinno znaleźć się o drugie tyle płynu co w zacisku 2 tłoczkowym, chyba że te "dodatkowe tłoczki" są na przykład mniejsze.
Patrząc na montaż przewodów, zee i slx to są teoretycznie bliźniacze konstrukcje ale sytuacja zmienia się np. przy deore gdzie montaż jest już całkiem inny i tam właśnie może leżeć "problem". Porównanie mocowań przewodów zee i slx z tych samych roczników: biały do SLX a czarny do ZEE

shimano-sm-bh90-przewod-hamulca-hydraulicznego.thumb.jpg.b9d6178ec76962602dac05a9c813b0be.jpgprzewod-hamulcowy-shimano-zee-sm-bh90-2-51595-f-sk6-w1366-h768_1.thumb.jpg.8b3b0b90f9485aca3135a5ec92b21a92.jpg

Opublikowano

no i jaka różnica? Brak oringów ale nie widać na pierwszym zestawie śruby do banjo a oringi moga być w komplecie (czasami śruba jest sprzedawana osobno a nie w zestawie z kablem). U mnie zostały klamki MT500, doszły kable Saint i zaciski Zee. Zaciski mają (o ile dobrze pamiętam) niesymetryczne tłoczki (para mniejszych i para większych).

zresztą wystarczy poszukać w necie - zacisk BR-M8000 (2t) i BR-M8020 (4t) - do obydwu w zestawie jest dźwignia BL-M8000

br212c01.jpgbr183c00-black.jpg

Opublikowano

Po jakim czasie hamulce osiągają swoją pełną moc, i czy wy naprawdę możecie bez problemu zablokować przednie koło ? 

Opublikowano

W jednym tak - Hope 4-tłoki + tarcza 203mm

W drugim raczej tak ale sie boje :P - Shimano M615 + tarcza 160mm

Opublikowano

To może mój się musi ułożyć, bo ja cisne klamkę do końca hamuje mocniej niż wcześniejszy hamulec ale koła nie zablokuje, nie żeby było mi to potrzebne ale warto wiedzieć czy osiągam pełną moc jaką jest w stanie wytworzyć hamulec

  • 3 lata później...
Opublikowano

Ja zmieniam zestaw z MT200 na coś innego i teraz tak klamki chciałem zakupić MT501 tyle że cały zestaw M6100 lepiej wypadał cenowo nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale zakupiłem klamkę M640 ZEE do tego przewód SM-BH90 SS chwilowo (na dwa trzy miesiące podłącze to pod swoje klocki MT200) później zakupię zaciski tylko nie wiem jakie M6100, M7100, M8100 czy M520. To w kwestii lewej strony natomiast z prawej mam manetkę M7100 założona na obejmie czy to można przerobić tak by podpiąć pod to klamkę M640 ZEE I-spec B ?

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...