w0jta5 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 (edytowane) Witka! Przedstawiam Wam swojego terenowca, świeży nabytek, trochę go wypucowałem, zrobiłem mały serwis, ale wymaga jeszcze serwisu widelca i zmiany opon. Oponę planuję Conti Mountain King II 2.2 ponieważ nie ma za wiele miejsca przy łańcuchu, ewentualnie X-King na tylne koło. Krótszy mostek i może szersza kierownica. Rower ma służyć na wypady na górskie szlaki, a konkretnie Izery, ewentualnie single w Świeradowie/Smerku. Jak na moje 176 cm wzrostu, 82 cm przekroku i 85 kg z długim moskiem jest trochę za duży, po zmianie powinno być ok. Miał być nowy Bobcat Trail 4 od Marina, na 29'', ale trafił się Madman i też jest dobrze. Do latania mam jeszcze crossówkę Renault, przyjemny sprzęt, jestem z niego bardzo zadowolony ale muszę odkręcić zapieczony suport, do tego wiekową szosę ZZR Jagur po modach. Na ich prezentacje pewnie kiedyś przyjedzie czas. Stan na moment zakupu: Marka: Kellys Model: MADMAN Rocznik: 2008 Waga: 13,62 (19.5") Rama (materiał): Hydroforming Aluminum triple butted; waga: 1953 g Rozmiar ramy 21.5" (eTT: 615 mm, ST: 546 mm) Widelec: SR Suntour Raidon LO Air 100mm, air / Lockout Przerzutka przednia: Shimano Deore LX M581 Przerzutka tylna: Shimano Deore LX M581 Korba: Truvativ ISOflow Power Spline (44x32x22T) -> Shimano Deore FC-M532 (44x32x22T) Środek suportu: Truvativ Power Spline -> łożyska zewnętrzne Shimano BB 51 -> Accent BB-EX PRO Kaseta: SHIMANO CS-HG61-9 (11-34T) -> SRAM 9 rz.11-32T Łańcuch: Shimano CN-HG53 -> Sram PC951 Pedały: VP alloy / steel Piasta przednia: Shimano M495 Disc Center Lock Piasta tylna: Shimano M495 Disc Center Lock Obręcze: KBIX WMX Disc 559x16,5 Opony: KBIX 2.0 Nomad - Silica Dual compound -> Continental Mountain King II 2.2’’ i X-King 2.2’’ Manetki: Shimano Deore SL-M530 Rapidfire Plus Dźwignie hamulca: Shimano BL-M485 Disc Hamulec przedni: Shimano M485 Hydraulic Disc Hamulec tylny: Shimano M485 Hydraulic Disc Kierownica: Ritchey Comp 560 mm -> Ritchey Pro 580 mm Chwyty: nieznane -> BBB przykręcane Mostek: Ritchey 6D 100 mm -> Ritchey Comp 60 mm Stery: Ritchey Logic Zero integrated Siodełko: KBIX DriveLine PRO-Comp -> WTB Volt Race Sztyca: Ritchey 30,4 mm -> Accent ST-408 Oświetlenie: KLS Eggy Zdjęcia: Edytowane 24 Września 2018 przez w0jta5 1
PeKa Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 Matko bosko kochano!! Olbrzym!! Zdecydowanie za duży rozmiar, moim zdaniem.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 8 godzin temu, PeKa napisał: Matko bosko kochano!! Olbrzym!! Zdecydowanie za duży rozmiar, moim zdaniem. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Zgadzam sie, 26" koła i 19,5" rama to gdzieś od 185cm wzrostu... Dla mnie zestawienie idealne mam 186cm...
w0jta5 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Okaże się w praniu, czy rozmiar ramy będzie aż tak przeszkadzał. Rozmiarówka Kellysa tez jest trochę przestrzelona. Ale już fanty do ogarnięcia sytuacji są w domu. Mostek Ritchey 60 mm i kierownica Ritchey Pro 580 mm, przy okazji kilka gram w dół. ;)
w0jta5 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 (edytowane) Mody weszły, pierwsze kilometry po leśnych ścieżkach zrobione i uważam, ze jest całkiem dobrze. Przed: Po: Wpadł jeszcze mój licznik - Sigma 1609. Szerokosci szajbajki 😁 Edytowane 19 Maja 2018 przez w0jta5
w0jta5 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Opublikowano 31 Maja 2018 Amorek poleciał do Activii na serwis. Opony zamówione Conti X-King na tył i Mountain King II na przód, obie 2,2x26''. Po urlopie montaż.
w0jta5 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2018 Widelec przyleciał z serwisu i można śmigać. Pracuje fajnie, w sumie tak jak pracował Jeszcze pompka do ustawienia dokładnie sagu. Czekam na opony i inne fanty. Powoli coś tam się lata po górkach. Zainstalowałem Stravę i testuje, pierwsze wrazania pozytywne.
w0jta5 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2018 Wjechały w końcu nowe opony. Jak dla mnie rewelacja! Tu jeszcze na semislikach Tu już na z bieżnikiem Tak jak na wstępie pisałem - dla mnie rewelacja. Zrobiłem pierwsze 20 km w terenie, i tam gdzie ostatnio na łysych wyłożyłem się, teraz trzyma jak zły. Zostaje mi do wymiany sztyca, ponieważ obecna nie lubi utrzymywać zadanego położenia. Poza tym rower jest dla mnie kompletny i na razie nie wymaga zmian. Więc pozostaje kręcić dalej kilometry.
wozo13 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Lubisz chłopie DUŻE rowery rama 21.5 " przy tym wzroście...ja mam Kellys'a z ramą 20" 178cm wzrostu i czuję się trochę jak na kobyle trzeba w terenie zapanować nad takim rumakiem...aż się boję pomyśleć co się dzieję przy nagłym zeskoku z pedałów szacunek
w0jta5 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2018 (edytowane) To jest minus ramy o geometrii "starego typu" - długa rura podsiodłowa i wysoko poprowadzona rura górna negatywnie wpływa na wysoki przekrok. Aczkolwiek nie ma obaw o klejnoty rodowe, są bezpieczne i przy jeździe po moich górkach radzę sobie bardzo dobrze. 1 godzinę temu, wozo13 napisał: ja mam Kellys'a z ramą 20" 178cm wzrostu i czuję się trochę jak na kobyle Wracając już do samego nieszczęsnego określenia rozmiaru ramy przez producenta 21,5'' - efektywna długość ramy to w przypadku tej ramy to 615 mm. Z małymi kołami wygląda na dużą i prezentuje się pokracznie To jest właśnie minus starej geometrii, gdyby rura podsiodłowa byłaby krótsza, a górna rura poprowadzona pod kątem w dół, to wyglądałoby to dużo lepiej. W przypadku Twojego Thorxa 20'' masz ten parametr wielkości 650 mm - tak, o ile rozmiar ramy L to 20'', to masz dłuższą ramę o trzy i pół centa. Rama M ma 625 mm, czyli też jest większa od mojej kobylastej 21,5''. Ale przyznam szczerze, że właśnie ze względu na kobylasty wygląd, rozglądałem się za jakąś fajną ramą o nowocześniejszej geometrii pod ścieżki, żeby przerzucić swoje fanty w jeden wieczór i ganiać dalej, ale nic ciekawego w niewygórowanym budżecie nie znalazłem. A budżet jest istotny, ponieważ przy sprzyjających wiatrach chciałbym wiosną wyjechać już na 29erze. Nawet poczyniłem pierwszy krok i kupiłem koła. A na razie 87 km leśnymi trasami po Jeleniogórskim Bike Maratonie, które dobrze dają w kość i pokazują jak niską mam formę. Edytowane 27 Czerwca 2018 przez w0jta5
wozo13 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Oto geometria mojej ramy...nie jest taka duża
w0jta5 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2018 Nie jest taka mała jakby się wydawało? Ale jak w wątku pisałeś, powalcz mostkiem i sztycą podsiodłową, może wystarczy.
wozo13 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Nie mam wyjścia...zmiana ramy to utrata gwarancji na razie pojeżdzę, koła 650b trochę ją optycznie zmniejszają ale fakt długą mordę ma swoją drogą szukałem i trochę ciężko znaleźć ramę na oś 12x142...chyba że Kellys'a na alledrogo ale trza dać tysiaka dartmoor ma boosta z tyłu, nie chcę też żadnych redukcji na QRa montować, bo po to mam oś żeby używać...czasami myślę, żeby sprzedać i też coś złożyć, bo wszystkie rowery składałem, a teraz gotowiec i nie pasuje
w0jta5 Opublikowano 10 Lipca 2018 Autor Opublikowano 10 Lipca 2018 Opowieści ciąg dalszy Pierwsze singletraki zaliczone, zrobione ponad 18 km i wrażenia mam całkiem pozytywnie. Opony trzymają bardzo fajnie, kamyczki lecą pod kół tak mocno, że trzeba się wyposażyć w jakąś folię ochronną. Wyposażyłem się w najprostszy pulsometr aby kontrolować tętno. Jedynie wydajność jeszcze jest słaba. Minus jest jeden - sztyca nie trzyma pozycji siodełka, już mocniej nie będę bo wyjmę gwint. Więc czas poszukać jakiejś fajnej sztycy 30,4 mm. Samo siodełko też zaczyna się filcować, więc czekam na przesyłkę z WTB Volt Race.
Gość Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 Ty na prawdę jesteś masochistą Ta rama jest za duża dla Ciebie!!! Szukaj ramy!
w0jta5 Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 Sadomasochistą Planowana rama ma podobne eTT do obecnej. Dobór wg producenta prawidłowy. Yyy kolejny error I chyba koła mi się nie przydadzą, bo piasty nie właściwe... Ale wszystko w swoim czasie.
Gość Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 Sadomasochistą Planowana rama ma podobne eTT do obecnej. Dobór wg producenta prawidłowy. Yyy kolejny error I chyba koła mi się nie przydadzą, bo piasty nie właściwe... Ale wszystko w swoim czasie. Nie wiem jak ty to mierzysz, ale robisz to jakoś źle... ;-)Hmmm mówisz, że piasty złe...To do czego ty te koła chcesz zapakować?Wysłane z mojego Neffos X1 Max przy użyciu Tapatalka
w0jta5 Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 Na chwile obecną na celownik obrałem Primala. Amortyzatory w większości już są pod sztywne osie, boosty i inne bajery... Jak wyjdzie to się okaże. eTT chyba nie da się zmierzyć źle. A Dartmoor chyba wie co wkleja w swoje ramki. Także pomiary kolegi 20’’ ramy tez pokazują, ze te 21,5’’ madmana można sobie w bajki włożyć. Długa rura podsiodłowa i wysoko poprowadzona rama dają taki wygląd. Kobylasty
w0jta5 Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 Małe zmiany w pakiecie: siodelko WTB Volt sztyca Accent ST-408 chlapacze BTwin Piękne to one się są 🙃 Tylny będzie zakładany w razie potrzeby. Natomiast przedni na stałe i zastanawiam się nad zakupem jeszcze jednego przedniego, żeby zamontować z tylu.
w0jta5 Opublikowano 7 Września 2018 Autor Opublikowano 7 Września 2018 (edytowane) Z ciekawostek to wpadły nowe łożyska mechanizmu korbowego. Postawiłem na Accenta ProSeries BB-EX PRO. Ostatnio nie mam możliwości jeżdżenia w ciągu dnia, więc kręcę wieczorem, po 20. Kotlina Jeleniogórska z Góry Szybowcowej nocą - fota z telefonu, więc nie oddaje klimatu. A może wyglądać to np. tak: https://celinam.flog.pl/wpis/12328083/jelenia-gora--widok-z-gory8230 Garść statystyk od maja do wczoraj: przebieg 562 km, elewacja: 8932 m. Edytowane 7 Września 2018 przez w0jta5
w0jta5 Opublikowano 15 Października 2018 Autor Opublikowano 15 Października 2018 Coś tam w weekendy pojeżdżone. Póki pogoda będzie pozwalać to będzie się jeszcze latać. Na chwilę obecną przebieg 690.0 km i elewacja 11,159 m No i powoli zabieram się za zbieranie fantów na przyszły sezon: Rama już jest -Accent Peak 29 w rozmiarze M. Co do napędu to nie mogę zdecydować pomiędzy 2x11, a 2x10. Raczej będę szedł w stronę 2x11, choć mam już w domu manetki 2x10 SL-M610. Trzeba poszukać jakiegoś w miarę dobrego i taniego widelca. Hamulce zostają, tylko tarcze się na pająku się zmontuje.
wozo13 Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 Szczerze...to mam 2x10 w Kellysie slx 670 i na pewno wyżej nie mam zamiaru iść...jeżeli byłaby mowa o napędzie 1x to oczywiście 11speed...w zimie będę sobie składał 29er'a na szose i wyprawy 50km+...i tam planuję 2x9
w0jta5 Opublikowano 15 Października 2018 Autor Opublikowano 15 Października 2018 Chodzi o to, będę składał ten napęd praktycznie od podstaw. Nie wykorzystam nic z obecnego roweru. Jeżdżę w dość górzystym terenie, a z góry lubię dokręcić, więc 1x odpada - bez kompromisów. Rozpiętość obecnego 3x9 jest dla mnie rewelacyjna w każdym zakresie, tylko chciałbym uprościć do 2x. 2x11 w konfiguracji kaseta 11-42 i korba chyba 26/36 przemawia do mnie lepszym rozłożeniem przełożeń niż to samo w 2x10. Nie jest nic przesądzone, siedzę i przeglądam zasoby internetu chcąc złożyć to dobrze i w miarę ekonomicznie. 1
wozo13 Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 2x10 na pewno trwalsze z racji szerszego łańcucha i na pewno tańsze w zakupie i utrzymaniu...np.wymiana kasety czy łańcucha...a 11-42 też są kasety 10-tki ja lubię mocno pocisnąć z łydy i nie mam do końca zaufania do 10tki jeżdżąc tym samym delikatniej niż na starym 3x8 dla mnie to ideał...ale nie ma sensu pchać się w starą indeksację, która powoli schodzi do najniższych grup...jest wiele dylematów przy samodzielnym składaniu roweru napęd, hamulce, amor etc. na zimę ceny idą w dół to idealna pora na takie zajęcie...wolne popołudnie w garażu z tymbarkiem w dłoni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się