Skocz do zawartości

Cane Creek Thudbuster LT


alfine-11

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie w raz ze swoją lepszą połową używamy w swoich cross-ach NCX SR SUNTOUR dają one odczuwalny komfort na wybojach i jako budżetowy produkt dobrze spełnia swoje zadanie wadą jego jest masakrycznie wysoka waga 772 gramy (z opisu bo sam jej nie ważyłem ale wystarczy potrzymać aby szczęka opadła :( ) jeździłem też na pożyczonym od kolegi serwisanta Cane Creek Thudbuster ST i jego praca jest całkiem inna niż NCX SR SUNTOUR w NCX mam tak wyregulowany , że pracuje on tylko na wertepach , a Cane Creek nieustannie mniej lub bardziej Cane Creek Thudbuster LT interesuje mnie ze względu na duże wychylenie horyzontalne , a nigdy jeszcze nie widziałem jego a akcji

00000000000000000000000000000sr.jpg

0000000000000000000000000000000cc.jpg

Edytowane przez alfine-11
Odnośnik do komentarza

Amortyzowane wsporniki siodełka  NCX SR SUNTOUR używam w swoich rowerach cross-owych lecz gdybym jeździł na MTB z pewnością też bym z nich korzystał ich jedyną wadą są 772 gramy wagi , w amortyzowanych wspornikach siodełka  SR SUNTOUR NCX bardzo istotną kwestią dla ich prawidłowego działania jest zastosowanie odpowiedniej sprężyny do wagi użytkownika oraz jej właściwa regulacja !

0000000000000000spr.jpg

Edytowane przez alfine-11
Odnośnik do komentarza
Dnia 10.04.2017 o 20:22, ValaH napisał:

A jak wygląda sprawa NCX w rowerach MTB? Warto? 

Wszystko zależne od tego, co chcesz osiągnąć. Suntourowej sztycy używa członek mojej rodziny i sobie chwali, bo lubi mięć miękko pod tyłkiem. Jeździłem parokrotnie na jego rowerze i przez to, że jestem sporo lżejszy reakcja pantografu wybijała mnie z siodła. Jednak, kiedy jadąc po korzeniach czy kamieniach swoim rowerem w trosce o swoje 4 litery już bym się te parę centymetrów podniósł, na pożyczonym te utrudnienia nie robiły wrażenia na żadnej części mojego ciała.

Drobne utrudnienie występuje jeszcze przy montażu torebki podsiodłowej, trochę kombinowania i trzyma się na rzepach. Może się to też kłócić z błotnikiem, czy bagażnikiem, ale tylko jeżeli sztyca jest mało wysunięta. Pantograf składając się potrzebuje trochę przestrzeni z tyłu i trzeba mu ją zapewnić.

Jest to chyba i tak jedyne sensowne rozwiązanie amortyzacji pod siodłem.

Odnośnik do komentarza
Dnia ‎2017‎-‎05‎-‎07 o 14:35, Szanczo napisał:

Drobne utrudnienie występuje jeszcze przy montażu torebki podsiodłowej, trochę kombinowania i trzyma się na rzepach.

Na moim wsporniku NCX SR SUNTOUR jest założone siodełko Selle Royal , a do siodełka jest wpięta torebka Selle Royal w systemie ICS i z niczym nie mam problemu :)

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000sr.jpg
Odnośnik do komentarza
26 minut temu, alfine-11 napisał:

a do siodełka jest wpięta torebka Selle Royal w systemie ICS i z niczym nie mam problemu :)

jak rozumiem taka torba pasuje do każdego siodełka Selle Royal , wystarczy tylko wyjąć tą zaślepkę z tyłu?

Odnośnik do komentarza

Pasuje do siodełek Selle Royal Respiro Sport tyle wiem bo takie ujeżdżamy w rodzinie , a jak jest z innymi modelami to się nie wypowiem bo nie wiem :(

00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000str.jpg
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Krzysztof K.

Koledzy posiadający sztyce NCX SR Suntour - ile miejsca jest potrzebne między siodełkiem a rurą podsiodłową aby zmieścił się cały ten mechanizm?
Jeśli ktoś zna ten wymiar także dla sztyc Cane Creek to też chętnie bym go poznał :)
 

Odnośnik do komentarza

Kupiłem NCX ponad miesiąc temu i zrobiłem na niej ponad 1000 km. Używam jej do jazdy w XC więc trochę mija się to z zalecanym przez producenta przeznaczeniem, ale stwierdziłem, że zaryzykuje. Na początku byłem zachwycony - wzrost komfortu był odczuwalny od razu, a regulacja jest dziecinnie prosta. Niestety, jakieś dwa tygodnie temu mechanizm nabrał sporych luzów, odczuwalnych podczas jazdy w trudnym terenie, gdy siodełko nie ma styczności z tyłkiem - całość trzęsie się i wydaje dźwięki jakby rower miałby się za chwilę rozlecieć. 

Na mechanice to się nie znam więc nie wiem czy da się to w jakiś sposób wyeliminować, czy czeka mnie przesiadka na starą sztywną sztyce. Jutro podjadę do serwisu i zobaczę czy tam mi coś doradzą.

Reasumując: jeśli ktoś chcę kupić NCXa do roweru miejskiego/trekkingowego/crossowego to polecam z całego serca. Jednak w połączeniu z rowerem górskim, radziłbym się zastanowić.  

Odnośnik do komentarza

Odnośnie sztyc Cane Creek dodam tylko że w ich przypadku jest tak sobie z regulacją skoku. Miałem taką na kilka dni pożyczoną, testowałem też starą wersję NCX i XLC - tyle że taką amortyzowaną w rurze, i sam miałem ze 2 modele Satori w rurze. Z CC jest tam do wyboru kilka twardości tego elastomeru, ale ciężko dobrać taki akurat jak Ci pasuje, ale jest trwała i nie łapie luzów, w NCX regulacja działa fajnie, ale trzeba kupić taką ze sprężyną w swoim zakresie wagowym, takie amortyzowane w rurze odpuścił bym całkowicie, wywaliłem swoją po miesiącu.

Odnośnik do komentarza

Używam już od jakiegoś czasu Cane Creek Thudbuster LT i jestem zadowolony.

Ze względu na to, że tam praktycznie nie ma tarcia to ten mechanizm bardzo ładnie niweluje drobne drgania np. jazdę po bruku.

W zestawie dostałem 4 elastomery: "3", "5", "5", "7" i łącząc je w pary można uzyskacć 3 stopnie twardości (3-5, 5-5, 5-7). Osoby bardzo lekkie lub dość ciężkie muszą niestety dokupić osobno odpowiednie elastomery.

Wadą jest to, że ta sztyca posiada offset. Według mnie powinna posiadać offset zerowy gdyż siadając siodełko i tak jest przesuwane do tylu powiększając jeszcze ten offset. Z tego względu siodełko zamontowałem maksymalnie do przodu aby to zniwelować.

Na plus jest płynna regulacja siodełka za pomicą 2 śrub. Serwis też jest prosty. Wystarczy odkręcić 6 śrub, rozłożyć, nasmarować, złożyć.

Odnośnik do komentarza

Testowałem ncx oraz Cane Creek Thudbuster LT i ten drugi jest zdecydowanie lepszy. Wg. mnie warto dopłacić za LT. Dla mnie dzieli ich przepaść jeśli chodzi o wybieranie małych dziurek.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...