Skocz do zawartości

Łączenie suportu z dolną rurą ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam pytanie dotyczące budowy ramy. Czy nowoczesne ramy aluminiowe bywają tak zespawane, że przez suport można dostać się do wnętrza rury dolnej? Nie mam klucza do wkładu press fit, więc nie mogę sam sprawdzić. Mam Krossa Level R8 2017 i przez rurę podsiodłową widać wnętrze suportu (widzę wewnętrzną tulejkę z wkładu press fit), zastanawiam się, czy dolna rura też może być tak zespawana. Jest to dla mnie istotne, bo gdyby dolna rura łączyła się z suportem tak samo jak podsiodłowa, zainstalowałbym sztycę regulowaną z wewnętrznym prowadzeniem pancerzy - przewierciłbym wewnętrzną tulejkę press fita tak, żeby pancerz mógł przejść przez dolną rurę do rury podsidłowej - myślę, że zmieściłby się, nie powodując tarcia o wewnętrzną część korby.

Przy czym o fajną, nie bardzo drogą sztycę regulowaną w rozmiarze 27,2 i tak nie jest łatwo;)

Opublikowano

Ale moment, chcesz przewiercić support i przeciągnąć przez jego środek linkę? a bierzesz pod uwagę, że w suporcie jest jeszcze rura od korby?

Opublikowano

@Beyor oczywiście, że bywają takie konstrukcje, a nawet czasem przez wnętrze główki ramy możesz dostać się do rury górnej.

Trochę ryzykowny zabieg, bo w okolicach węzła suportu może być ciasno i sama linka od sztycy może z uwagi na zbyt duże zagięcie nie chodzić płynnie lub po prosu się zacinać. Jeśli już to widziałem inny patent. Nawiercono rurę dolną oraz podsiodłową w ramie alu i przez te otwory poprowadzono linkę do sztycy regulowanej. Oczywiście nalezy to zrobić precycyjnie, aby miało jakiś wygląd. Wówczas linka widoczna była na długości ok. 4 cm, gdy wychodziła z rury dolnej i wchodziła w podsiodłową. Udało się to jednak zamaskować poprzez zastosowanie pancerza w kolorze zbliżonym do ramy.

 

 

 

Opublikowano

@sajekk Chcę przewiercić środkową tulejkę wkładu press fit, co nie byłoby żadnym problemem i nie wpłynęłoby na pracę czy wytrzymałość tego elementu. Wiem, że jest tam rura korby, zresztą wyraźnie o tym napisałem - moim zdaniem jest duża szansa, że pancerz zmieściłby się tam, nie powodując tarcia o korbę. Widzę przez rurę podsiodłową, że między suportem i środkową częścią składu suportu jest prześwit. Nie na tyle duży, żeby zmieścił się tam pancerz, ale gdyby przewiercić tę plastikową wkładkę, to mogłoby się udać.

@Franz Mauer Wiem, że zabieg ryzykowny, więc jeśli będę kombinował, to najpierw sprawdzę, czy linka chodzi, a pancerz nie przeszkadza korbie i dopiero wtedy będę myślał o zakupie sztycy. Co do wiercenia - oczywiście jest to jakiś sposób, ale już mocno inwazyjny. W moim wypadku wystarczyłaby w sumie jeden odwiert w turze podsiodłowej. Rura dolna ma przelotki na wewnętrzne prowadzenie pancerza do przedniej przerzutki. Gdybym nawiercił podsiodłową, to linkę widać byłoby tylko na krótkim odcinku.

Niestety nie ma dużego wyboru sztyc 27,2 w rozsądnej cenie. Z takich sensownych to głównie Kind Shock Lev, który kosztuje jakieś 1400 zł.

Opublikowano

Podszedłbym do tematu jeszcze inaczej, o ile jest taka możliwość. W rurze podsiodłowej masz otwory pod bidon, nie wystarczyłoby tamtędy wprowadzić linkę?

Opublikowano
2 godziny temu, Fenthin napisał:

Podszedłbym do tematu jeszcze inaczej, o ile jest taka możliwość. W rurze podsiodłowej masz otwory pod bidon, nie wystarczyłoby tamtędy wprowadzić linkę?

Z tego co się oriętuje to gniazda na mocowanie bidonu nie są przelotowe. Nie wiem jak u Was. 

Opublikowano

To są otwory wywiercone w ramie, w których zamontowane są nitonakrętki. Dlaczego więc miałyby być nieprzelotowe?

Opublikowano

Bo w szosie mam pełne (nieprzelotowe). Ale tak w MTB już z dziurą. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...