Skocz do zawartości

Wymiana ramy


Kubson55243

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałem się zapytać czy nieznacie zamiennika ramy dla roweru merida matts 6.10-v. Chodzi o to że nwm jaka rama pasowała by do amortyzatora,kół,przerzutek od tego zestawu. Macie jakieś propozycje ram downhillowych zarówno hardtail jak i downhill.

Opublikowano

Osprzęt z tej ramy i downhill to dwie rozbieżne rzeczy. Zresztą - co Ty rozumiesz pod pojęciem downhill? Gdzie chcesz jeździć, czego oczekujesz, ile masz na to pieniędzy i dlaczego chcesz zmienić ramę?

Opublikowano

Z tego roweru możesz sobie siodełko ze sztycą przełożyć do roweru zjazdowego. Opisz styl jazdy. Pomyślimy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Podpinam się pod temat.

Nie wiem na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozglądanie się.

 

Sprawa jest taka, że niestety dobrałam za duża ramę. Osprzęt na rowerze jest dla mnie póki co wystarczający - wszystko działa bez zarzutu, dlatego chciałabym wymienić sama ramę. Jakiś czas temu miałam okazję przez miesiąc pojeździć na karbonie no i... zakochałam się. Pomysł na rower jest więc taki, żeby wymienić ramę na mniejszą - karbonową.

Znajomi których próbowałam się poradzić raczej sceptycznie do tego podchodzą i radzą wymienić cały rower, tylko ja się zastanawiam po co....

Rower, który aktualnie posiadam:

UNIBIKE FLITE

Rama: rozmiar kół 29", aluminiowa 6061-T6, HYDROFORMING, CIENIOWANA, GŁÓWKA 1-1,8,1.5", - Widelec: amortyzowany, aluminiowy, Sr Suntour XCR-AIR - ze sprężyną powietrzną, regulowane tłumienie odbicia, hydrauliczna blokada skoku z manetką na kierownicy, o skoku 100 mm Suport: łożyska zewnętrzne, technologia Hollowtech II Mechanizm korbowy: aluminiowy Shimano DEORE M610, 42X32X24T, zintegrowana oś BB51, łożyska zewnętrzne, technologia Hollowtech II Manetki: Shimano DEORE M610 Przerzutka przednia: Shimano DEORE M610 Przerzutka tylna: precyzyjna i wytrzymała Shimano SLX M670 SHADOW Łańcuch: Shimano HG54 Kaseta: Shimano Deore (kaseta wysokiej jakości) HG50-10, 11-36T Hamulce: Shimano DEORE M615, tarczow hydrauliczne, duża siła hamowania Klamki hamulcowe: M615 (I-SPEC, SERVO WAVEACTION) Obręcze: aluminiowe, wzmacniane, MACH1 NEO DISC, CZARNE Piasty: Shimano Alivio M4050, 32H, CZARNE Opony: SCHWALBE RAPID ROB, 29X2.25 Wspornik kierownicy: UNO GRADE 2.0, aluminiowy, 31.8MM Kierownica: UNO GRADE, aluminiowa 2.0, RISER, 31.8MM Chwyty: Velo, ALU LOCK Wspornik siodła: UNO GRADE 2.0 Siodło: najwyższej jakości FI'ZI:K NISENE

 

Edytowane przez KingaM
Opublikowano

@KingaM faktycznie osprzęt masz bardzo sensowny. Najbezpieczniej to przymierzyć sie do roweru o jakim myślisz a potem kupić ramę. Jeśli nie masz możliwości to czeka Cię pomiar ciała i studiowanie geometrii tych ram.

Opublikowano
5 minut temu, zibi_j1 napisał:

@KingaM faktycznie osprzęt masz bardzo sensowny. Najbezpieczniej to przymierzyć sie do roweru o jakim myślisz a potem kupić ramę. Jeśli nie masz możliwości to czeka Cię pomiar ciała i studiowanie geometrii tych ram.

Jestem przygotowana na mierzenie, myślę, że wiem w którym kierunku iść...

Bardziej mnie martwią szczegóły typu: otwory, spasowanie mocowań, linek itp. Na co zwrócić uwagę? Co może nie pasować? Co może wykluczyć możliwość przełożenia ramy?

Opublikowano

@KingaM linki na 99% trzeba będzie zakupić, to akurat raczej Cię nie zrujnuje. W zasadzie to pancerze raczej nowe będą potrzebne z końcówkami, pewnie jakieś trytytki i inne akcesoria do nowej ramy do ich zamocowania.

Sterówka może być za krótka do nowej główki (tu z pomocą przyjdzie BBB Extender http://allegro.pl/adapter-rury-sterowej-bbb-bhp-21-25-4-28-6-i7222295919.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_UZSD_plaean_sport&ev_adgr=Sport&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=Cj0KCQjwxtPYBRD6ARIsAKs1XJ6nYP-qwyfQPC5Jyt8sh3PcQOFzHOwovPnWtN1xldy8QFyaZ97lC94aAtwZEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CLik_qj2udsCFU9VGAod0XcAKQ).

Koło tylne masz na oś przelotową czy standardowy szybko-zacisk z osią 9mm?

Ramę szukaj dokładnie pod takie koło jak masz i z główką jak masz w Unibike, nie jestem pewny czy ty masz tapered sterówkę, więc dobrze by było się upewnić.

 

 

 

Opublikowano
6 godzin temu, zibi_j1 napisał:

@SpiderMAN moge się mylić, ale zazwyczaj węgłówki mają PressFita więc jeszcze suport do wymiany 

Z tym różnie bywa.

Opublikowano
W dniu 4.06.2018 o 13:43, SpiderMAN napisał:

nie jestem pewny czy ty masz tapered sterówkę, więc dobrze by było się upewnić.

 

 

 

Główka jest taperowana.

W dniu 4.06.2018 o 14:46, zibi_j1 napisał:

@SpiderMAN moge się mylić, ale zazwyczaj węgłówki mają PressFita więc jeszcze suport do wymiany 

W takim razie muszę dokładnie sprawdzić support w ramie która miałaby być kupowana?

Opublikowano

No to do nowej ramy dobrać odpowiednie stery i wkład suportu, reszta to nie jest duży problem.

Opublikowano
W dniu 4.06.2018 o 14:46, zibi_j1 napisał:

moge się mylić, ale zazwyczaj węgłówki mają PressFita więc jeszcze suport do wymiany 

Można wprasować adapter PressFit na BSA. Są to tuleje gwintowane.

Opublikowano (edytowane)

Pochyliłbym się jeszcze nad przednią przerzutką. Sposobem jej montażu.
Jeśli jest na obejmę to sprawdzić jej średnicę i również średnicę rury podsiodłowej w nowej ramie aby nie okazało się że przerzutka ma za dużą lub za małą obejmę.

Edytowane przez KubaJeziorski
błędy w pisowni
Opublikowano
45 minut temu, KubaJeziorski napisał:

aby nie okazało się że przerzutka ma za dużą lub za małą obejmę

Przerzutki przednie to raczej standard, reguluje się to adapterami. Bardziej martwiłbym się Direct Mount ;) 

Opublikowano
1 godzinę temu, Puncu napisał:

 Bardziej martwiłbym się Direct Mount ;) 

Moja wiedza jest niewielka, a nie są to mocowania tylko na szosę?

Opublikowano

Nie. Te standardy są popularne od szosy po enduro ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 4.06.2018 o 12:42, KingaM napisał:

Podpinam się pod temat.

Nie wiem na co zwrócić uwagę i od czego zacząć rozglądanie się.

 

Sprawa jest taka, że niestety dobrałam za duża ramę. Osprzęt na rowerze jest dla mnie póki co wystarczający - wszystko działa bez zarzutu, dlatego chciałabym wymienić sama ramę. Jakiś czas temu miałam okazję przez miesiąc pojeździć na karbonie no i... zakochałam się. Pomysł na rower jest więc taki, żeby wymienić ramę na mniejszą - karbonową.

Znajomi których próbowałam się poradzić raczej sceptycznie do tego podchodzą i radzą wymienić cały rower, tylko ja się zastanawiam po co....

Rower, który aktualnie posiadam:

UNIBIKE FLITE

Rama: rozmiar kół 29", aluminiowa 6061-T6, HYDROFORMING, CIENIOWANA, GŁÓWKA 1-1,8,1.5", - Widelec: amortyzowany, aluminiowy, Sr Suntour XCR-AIR - ze sprężyną powietrzną, regulowane tłumienie odbicia, hydrauliczna blokada skoku z manetką na kierownicy, o skoku 100 mm Suport: łożyska zewnętrzne, technologia Hollowtech II Mechanizm korbowy: aluminiowy Shimano DEORE M610, 42X32X24T, zintegrowana oś BB51, łożyska zewnętrzne, technologia Hollowtech II Manetki: Shimano DEORE M610 Przerzutka przednia: Shimano DEORE M610 Przerzutka tylna: precyzyjna i wytrzymała Shimano SLX M670 SHADOW Łańcuch: Shimano HG54 Kaseta: Shimano Deore (kaseta wysokiej jakości) HG50-10, 11-36T Hamulce: Shimano DEORE M615, tarczow hydrauliczne, duża siła hamowania Klamki hamulcowe: M615 (I-SPEC, SERVO WAVEACTION) Obręcze: aluminiowe, wzmacniane, MACH1 NEO DISC, CZARNE Piasty: Shimano Alivio M4050, 32H, CZARNE Opony: SCHWALBE RAPID ROB, 29X2.25 Wspornik kierownicy: UNO GRADE 2.0, aluminiowy, 31.8MM Kierownica: UNO GRADE, aluminiowa 2.0, RISER, 31.8MM Chwyty: Velo, ALU LOCK Wspornik siodła: UNO GRADE 2.0 Siodło: najwyższej jakości FI'ZI:K NISENE

 

Hej, odświeżam po czasie. Jak się potoczyła sprawa z wymianą ramy? Pisze, bo mam dokładnie ten sam rower :) Kombinowałem z krótszym mostkiem, inną kierownicą ale niestety bez rezultatów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...