m1k3 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Cześć. poszukuje roweru MTB do wyścigów XC i maratonów MTB. w dużym skrócie jeżdżę już kilka lat i mam sprecyzowane wymagania. Po przejrzeniu ofert chyba wszystkich producentów nawet prawie zdecydowałem się na rower, ale wczoraj znalazłem ofertę Gianta XTC w karbonie. Ma wszystko to, czego oczekuje od roweru, dodatkowo jest w dobrej cenie. i tu pojawia się jedno ale. W zasadzie nie mogę znaleźć żadnych opinii o MTB XC Gianta Na wyścigach prawie ich nie widuje, a i sam nie brałem nigdy Gianta pod uwagę. czy ktoś miał jakieś doświadczenia z Giantem? Jakieś opinie? A może odpuścić? z góry dzięki za pomoc!
Andrzej Sawicki Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 XTC to górna półka hardtaili Gianta typowo do XC. Jeśli masz go ze zniżką i pasuje rozmiar, to będzie to doskonały zakup.
m1k3 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Dzięki. szukam właśnie opinii, bo nie wiem czy opłaca się jechać do sklepu mierzyć i zawracać komuś głowę i tracić czas mysle ze w takim razie przejadę się, żeby przymierzyć. Przy okazji obejrzę z bliska.
Ares Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Miałem styczność z XTC Gianta ale w wersji aluminiowej i muszę napisać, że pierwsza klasa jak idzie o jakość wykonania i piękno ramy. Na dobrą sprawę gdybym miał obecnie kupować jakiegokolwiek sztywniaka to XTC było by jako jeden z faworytów.
wojtalski Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 Ujeżdżam węglowego XTC drugi sezon i złego słowa nie powiem. Największą zaletą moim zdaniem jest dożywotnia gwarancja na ramę. Zresztą Giant produkuje ramy również dla innych dużych marek. Myślę że nie ma się czego bać.Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
m1k3 Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Opublikowano 16 Maja 2018 Dzieki za opinie! pojechalem, przymierzylem i zakupiłem W terenie przetestuje niestety dopiero w czerwcu, bo w tej chwili mam kontuzje nogi prznajmniej mam czas spokojnie zrobić konwersje na 1x11 jeszcze raz dzięki za pomoc!
wojtalski Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 prznajmniej mam czas spokojnie zrobić konwersje na 1x11Akurat 2 x 11 to był w moim przypadku argument za tym właśnie rowerem :-)Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Pinifarina Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 (edytowane) Ja mam negatywny stereotyp o Giant. Przejechałem 6 sztuk REVELI za 1200-2500pln rowerków i z braku możliwości zakupu Talona kupiłem scotta. I wtedy z fana marki zrobiłem się wrogiem. Nigdy już nie wróciłem do tej marki. Historia jak i modele do porównania nie mają nic wspólnego z XTC. Ale jeżeli miałbym rozważać czy w ogóle spojrzeć na Gianta to musiałbym wiedzieć z góry, że nie jest to stracony czas. Jeżeli ktoś kupił to pewnie ma porównanie, a szczególnie zawodnicy. Scott Scale w wersji 91X oferuje 10,3 kg wagi dla 2x11 i tyle realnie ma L-ka tyle koło waży nie więcej niż 2200kg amor poniżej 1700g Ta sama cena i klasa roweru https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-1dot5-ge a waga 11,2kg - pozostaje jeszcze nieznane ile wazy fizycznie L-ka 20". Pamiętam tą markę tylko z tego, że tył roweru był bardzo ciężki, a niska masa to jest klucz sukcesu w maratonach. Edytowane 17 Maja 2018 przez Pinifarina
Andrzej Sawicki Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 Nie podobały Ci się niskie modele Gianta, więc wysoki jest zły? Aha. Scott Scale 91x jest droższy katalogowo na dzień dobry, a mówimy jeszcze o zniżce na Gianta. Scott oszukuje też na wadze (wprost nie liczą dętek do masy roweru), więc prawdziwa różnica jest mniejsza niż na papierze.
m1k3 Opublikowano 17 Maja 2018 Autor Opublikowano 17 Maja 2018 (edytowane) Generalnie w budżecie, który założyłem ~8000PLN waga zdecydowanej większości 29er-ów oscylowała w granicach 12kg(mówię o osprzęcie Shimano). Jednak każdemu z wybranych coś brakowało z mojej listy. Tu udało mi się znaleźć XTC 1.5 z zeszłorocznej kolekcji ze zniżką 35% 😮, więc nawet dokupując buty zszedłem poniżej budżetu. Rower ma dokładnie wszystko czego potrzebowałem, a waga wg. katalogu to 11,6kg, więc jak na napęd 2x11 i 29" koła całkiem przyzwoicie. Po konwersji na 1x11 zejdę pewnie o około 1kg, a jeszcze będę miał pole do popisu z kołami. Do tej pory jeździłem na 27,5", który ważył w granicach 13kg, więc na tę chwilę i tak jestem zadowolony z wyniku. A nawiązując do Scotta, jedyny, który mieścił się w budżecie, faktycznie ważył mniej, ale miał słaby amor z goleniami 30mm, więc odpadł w przedbiegach. Edytowane 17 Maja 2018 przez m1k3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się