adi1201 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 (edytowane) Witam. Posiadam taki swój 'zapasowy' rower, w którym niestety zaczęła strasznie zgrzytać korba przy pedałowaniu. Korba i support mają swoje lata. Dodatkowo myślałem, żeby zmienić 3 blaty z przodu na 1. Wszystko chciałbym zrobić w miarę tanio - tak jak pisałem, to mój rower zapasowy, a jazda nim ograniczałaby się do spokojnych przejazdów do pracy. I teraz mam takie pytania: 1. Czy korbę 28/38/48 mogę zastąpić bez problemów 1 blatem np. 40t, 44t itp.? 2. Jakie komponenty dobrać? Nie chcę przerostu formy nad treścią, korba prawdopodobnie jest na kwadrat. 3. Nigdy nie przeprowadzałem takiej operacji i nie mam specjalnych narzędzi. Czy lepiej zlecić to jakiemuś serwisowi czy taniej będzie kupić narzędzi i się nauczyć? Jeśli miałbym zrobić to samemu, to możecie polecić jakiś tutorial? Podaję link do zdjęć korby gdyby były do czegoś potrzebne. https://drive.google.com/drive/folders/1ra8SFW5kVxXZNERmuF8khMIIGdQpwmeu?usp=sharing Edytowane 13 Maja 2018 przez adi1201
Gość Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 21 godzin temu, adi1201 napisał: 1. Czy korbę 28/38/48 mogę zastąpić bez problemów 1 blatem np. 40t, 44t itp.? 2. Jakie komponenty dobrać? Nie chcę przerostu formy nad treścią, korba prawdopodobnie jest na kwadrat. 3. Nigdy nie przeprowadzałem takiej operacji i nie mam specjalnych narzędzi. Czy lepiej zlecić to jakiemuś serwisowi czy taniej będzie kupić narzędzi i się nauczyć? Jeśli miałbym zrobić to samemu, to możecie polecić jakiś tutorial? Ad.1. Jak masz nogę to jazdy z takim przełożeniem to tak, ale nie ma to sensu... 34/36/38T max Ad.2. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz... Doprecyzuj tę kwestię. Ad.3. Tutoriali masę znajdziesz na YT, w tym na kanale SzajBajka. Lepiej imo zrobić to samemu, potrzebujesz ściągacz do korb na kwadrat klucz do suportu wraz z kluczem do jego odkręcenia, smar, olej, czyściwo, klucz do pedałów i pewnie innych kilka drobiazgów. P.S. To nie ten dział... Przenoszę.
adi1201 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 4 godziny temu, SpiderMAN napisał: Ad.1. Jak masz nogę to jazdy z takim przełożeniem to tak, ale niem ma to sensu... 34/36/38T max Ad.2. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz... Doprecyzuj tę kwestię. Ad.3. Tutoriali masę znajdziesz na YT, w tym na kanale SzajBajka. Lepiej imo zrobić to samemu, potrzebujesz ściągacz do korb na kwadrat klucz do suportu wraz z kluczem do jego odkręcenia, smar, olej, czyściwo, klucz do pedałów i pewnie innych kilka drobiazgów. P.S. To nie ten dział... Przenoszę. Dzięki za przeniesienie tematu Ad. 2. Myślę, że na osprzęt mogę wydać 200zł + kasa na narzędzia itp., ma być tanio do spokojne jazdy Ad. 3. Czy te najtańsze klucze z allegro się sprawdzą?
Gość Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 W dniu 14.05.2018 o 19:31, adi1201 napisał: Dzięki za przeniesienie tematu Ad. 2. Myślę, że na osprzęt mogę wydać 200zł + kasa na narzędzia itp., ma być tanio do spokojne jazdy Ad. 3. Czy te najtańsze klucze z allegro się sprawdzą? 200zł powinno dać radę. ale na 1x nie licz za bardzo... Najtańsze narzędzia maja do siebie to, że są najtańsze, z reguły jednorazowe. Sprawdzone są nasze polskie narzędzia Bitul.pl, a z chinoli daje radę BikeHand.
adi1201 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 (edytowane) Czyli żeby nie kombinować, najlepiej wziąć korbę z takimi samymi zębatkami? Korba SHIMANO Altus FC-M311 + suport SHIMANO BB-UN26 będzie ok? Edytowane 20 Maja 2018 przez adi1201
adi1201 Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Opublikowano 23 Maja 2018 Podbijam temat. Czy wymienione komponenty zdadzą egzamin?
Nath_147 Opublikowano 23 Maja 2018 Opublikowano 23 Maja 2018 Zdadzą.Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
adi1201 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Hej, odświeżę temat. Stwierdziłem, że na początek wymienię sam suport. Zgrzytanie ustało, jednak zauważyłem, że korbę ciężko jest dokręcić tak, żeby po kilkudziesięciu kilometrach sama się nie odkręcała. Wydaje mi się, że przez to też łańcuch na przodzie 'chodzi' na boki, tzn. co pół obrotu trze o przerzutkę. Do tego ściągacz korby nie może sobie poradzić, bo gwint w korbie się zdziera. Moje pytanie - czy to będzie tylko korba czy na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się