Skocz do zawartości

Widelec, sztywny, MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam Meride z serii big nine 2017

Już ponad rok od zakupu i chce przejść ja w tytule na coś sztywnego...

Ważę 70 kg i chciałbym żeby był on carbonowy, a raczej tak mi logika podpowiada na ten moment.

Chyba najbardziej kusi mnie to, że jednak jest to materiał jakoś pracujący mam tu na myśli "realny efekt i odczucia z tej pracy".

Przynajmniej takie opinie można przeczytać i wrażenia z pierwszych jazd po zmianie, a no i ta moja waga która nie powinna stanowić problemu.

U SzajBajka wystąpiły dwa modele exotic i wydaje się to przyjemny produkt, ale ok mój budżet to 800 zł.

Miło jakby ktoś podesłał jakieś propozycję i w sumie jestem otwarty na wszystko mało wiem w tym temacie i chętnie poczytam i popatrzę :) 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Było juz kilka wątków o sztywnych widelcach.

Osobiście używam sztywny wideł karbonowy od roku z tego co pamiętam i sobie chwalę chociaż w tym czasie głównie ujeżdżałem szosę :) Zastąpiłem Rebę RL widelcem karbonowym z Chin (koszt coś ok 450pln) i żyję więc chyba OK. W skrócie, oś QR15 koło 29er i opona G-One. Taka konfiguracja przynajmniej mi odpowiada na lekki teren i miejską jazdę. Nie tyrałem tego w zawodach więc ciezko powiedzieć jaki jest próg wytrzymałości tego seta, jedno jest pewne...ważę tyle co Ty, reszta roweru to też karbon i wszystko 3-ma sie bardzo dobrze. Z drugiej strony, kto mysli o sztywnym widelcu chyba nie ma w planie skakania po schodach i downhil-u :)

Edytowane przez Eldo
Opublikowano

Jesteś w stanie zlinkować miejsce z którego kupowałeś albo konkretnie ten widelec ? Obecnie zbieram sobie różne opcje i raczej niczego nie wykluczam więc przyda się kolejny punkt zaczepienia :)

Opublikowano

Pod tym linkiem mozesz zebrac troche info na temat mojej wymiany

 

 

Opublikowano

Proszę jedna z bardziej znanych firm na "rodzimym" hehe rynku....http://mossopolska.pl/mosso-m5fcb/

Drugi rok śmigam na m5tce z amelinium (wtedy karbona nie mieli jeszcze w ofercie) i jeżeli bym miał na coś zmienić, to na ten wyżej.

Opublikowano

Bardzo dziękuję, to pierwszy widelec na jaki trafiłem i tak sobie po cichu liczyłem, że padnie właśnie na niego :)

Opublikowano

Podłącze sie .

ja mam kola 29" amor 100mm . od osi kola do bierzni amor w spoczynku ma 510mm odjac sag wychodzi jakies 485mm . widelec sztywny jaki znalazlem najdluzszy ma 470-475mm . taki wyatarczy? Nie zmieni to gemoetri ramy ? Nie bedzie to odczuwalne ? 

Opublikowano
12 godzin temu, revolta1 napisał:

Nie zmieni to gemoetri ramy ? Nie bedzie to odczuwalne ? 

Wypowiem się co do M5tki, ten sztuciec polecają do wszystkich rozmiarów kół. Poprzednio miałem XCM, też było coś ok. 480mm od osi do bieżni i po pomiarach wyszło, że suport opadł ok. 1 cm. Trudno mi określić jak to będzie na dużym kole, ale wydaje mi się, że po odliczeniu SAGu różnica będzie praktycznie niezauważalna.... ja negatywnych skutków zmiany "geo" nie odczułem, poza tym jest bardziej sportowa pozycja😎

Opublikowano

Ja myslalem nad tym M3 pro . ale jak mowie tam jest 470mm ja bym potrzebowal po odjeciu sagu 485mm

Opublikowano
Godzinę temu, KANDySowany napisał:

 Poprzednio miałem XCM, 😎

Ile wytrzymał u Ciebie XCM? Też założyłem u siebie kilka tygodni temu i ciekaw jestem czy przeżyje.

Opublikowano

Raczej ile ja z nim wytrzymałem... Miałem go niecały sezon, ogólnie to rozebrałem go, przeserwisowalem i sprzedałem sprawnego, bez jednej ryski... na moje 73 kg to za mocna sprężyna była fabrycznie wsadzona.

Opublikowano
7 godzin temu, KANDySowany napisał:

Raczej ile ja z nim wytrzymałem... Miałem go niecały sezon, ogólnie to rozebrałem go, przeserwisowalem i sprzedałem sprawnego, bez jednej ryski... na moje 73 kg to za mocna sprężyna była fabrycznie wsadzona.

Nie było pytania. Pomyliłem oznaczenia, mam karbon BXT z Ali.Zamontowałem w nowym Accent Peak. Jest bardzo dobrze tylko zastanawiam się nad trwałością.

Opublikowano

O BXT oczywiście słyszałem, ludzie zakładają i kręcą, moje aluminiowe Mosso jest wiadomo... sztywne jak "pal Azji", ale śmiem twierdzić, że opony tubeless w połączeniu z karbonową kierą, robią lepszą robotę niż sam wideł karbo - taką mam teorię😉.

Opublikowano

Tak też zrobiłem, z tyłu jest 2,2, z przodu 2,4 na mleku,kierownica też karbon z Ali.... Przy ciśnieniu 1,8 jak dotąd nigdzie gdzie jeżdżę (Mazowsze) po znanych mi szlakach nie odczułem braku amortyzacji czy przyczepności. Kolejna zaleta opony 2,4 to świetne pokonywanie piachu. Zobaczymy jak długo wytrzyma taka mieszanka. Oby jak najdłużej bo różnica wagi i sztywności między karbonem a amorem jest ogromna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...