Skocz do zawartości

Giant Fathom 2 2018r


curtis171

Rekomendowane odpowiedzi

Siema szaje ;)
Zainteresowałem się modelem Fathom 2 od Giant'a z 2018 roku - > https://www.giant-bicycles.com/pl/fathom-2
Szukam roweru do już nie rekreacyjnej tylko ostrzejszej jazdy głównie po leśnych dróżkach, korzeniach, szutrze, ale też asfalcie. Lubię sobie poszaleć ;)
Chciałem kupić triala full suspension, ale stwierdziłem, że nie wykorzystam w pełni fulla, a koszt to minimum 7 tys. Więc zostałem przy hardtailu, jednak potrzebuje już coś bardziej wytrzymałego. I tak trafiłem na Fathoma 2 na 27,5" nazywanym przez niektórych rowerem ścieżkowym. Rower jest na osprzęcie deore poza jednym kiepskim elementem jakim jest korba :/ Ale jakby nie było jest to napęd, który się zużywa i najpewniej go wymienię. Pytanie mam do samej ramy, czy jest wytrzymała i czy w ogóle można zaufać marce Giant, bo jak dobrze myślę to jest to tajwański producent..
Druga sprawa to amortyzator.. Jest to Suntour ze średniej już półki, czy nadal jakiś badziewny niższy model? Będzie dawał radę w lesie? I podsumowując rower jest warty tej ceny? Czyli 5099 zł?
Osobiście uważam, że jest to ciut za dużo jak na rower z takim osprzętem, ale może jednak się mylę?

Odnośnik do komentarza

Nie korba jest na gorsza ten suntor i hamulce. Troche za drogi pewnie wyrwiesz go taniej ale zobacz też eccentricki bo to będzie jak dlambie lepszy rower

Odnośnik do komentarza

Osobiście lubię markę Giant ale tutaj wyraźnie brakuje mi sztywnej osi z tyłu. Resztę wymienisz ale z ramą już zostaniesz. Wizualnie jest bardzo ładny ale im więcej czytam i rozmawiam nie do końca mnie przekonuje, nawet fathom 1. Też będę szedł w tym kierunku podczas zmiany bike'a czyli hardtaile trailowe, póki co szkoda mi kasy na serwisowanie full'a.

W tej cenie można poszukać i powybierać. Np. https://www.kross.pl/pl/2018/trail/dust-1-0

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-8/p/21583/?colorCode=orange

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Szczerze to jakoś nie mam zaufania do Kross'a.. Mają ładne rowery, ale z ramami u nich jest kiepsko. Lubią często pękać. Hamulce będą wymieniane na pewno na SLX razem z zaciskami i tarczami, bo klamki są za długie jak dla mnie to raz, a dwa hamulce to jednak ważna rzecz w rowerze i muszą być dobre. Co z tym amorkiem jest nie tak?

Odnośnik do komentarza

Jaki masz budżet ? Jak dlamnie to że santour już odstrasza a jeszcze w takiej cenie. Eccentric którego można wyrwać za 5 ma recona i sztyce reguolowaną

Odnośnik do komentarza

Chciałem kupić rower max do 4500 tys.
Ale przeglądając już masę modeli różnych marek to powiem tak... Ciężko coś znaleźć w tych czasach opłacalnego jeśli chodzi o nówki. Nie wspominam o wyglądzie rowerów, bo teraz nawet na głupich naklejkach oszczędzają na obręczach i zamiast 2 to dają jedną.
Jak dadzą dobre hamulce, to znowu spieprzą widelec, albo coś innego. Kiedyś kupiło się rower za lekko ponad 7 tys i już fullsuspension na full XT, Mavic'ach, DT Swiss'ach i nawet z Fox'em. Teraz za taki rower damy z 10-15 co jest grubą przesadą. No ale co zrobić. Ten Giant powinien max 4 tys kosztować. Poczekam jeszcze może się więcej osób wypowie na temat tego roweru i jego ceny w stosunku do osprzętu. Wszystkim którzy się udzielają wielkie dzięki za zainteresowanie i poświęcenie kilku minut ;)

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Sztywna oś to technologia mocowania tylnego koła polegająca na użyciu osi przelotowej wkręcanej do ramy, zamiast tradycyjnego szybkozamykacza. Poprawia sztywność koła (kontrolę nad rowerem) przez ściślejsze połączenie z ramą i jest prawie całkowicie odporna na wygięcie (osie szybkozamykaczy można łatwo wygiąć podczas skoków, bo są cieńsze).

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

curtis171 kupiłeś już jakiegoś bajka?

ogólnie ten giant spoko jako całokształt, bardzo dobrze wykonana rama, z hamulcami to teraz większość producentów na tym oszczędza... ale masz myk myka :p ogólnie też trzeba ogarnąć jaką zniżkę na niego dostaniesz jak 5% to jako tako, ale jak +/- 10-20% to już inna gadka; zawsze ceny katalogowe są słabe takie moje zdanie :P

ale ostatecznie bym odpuścił ze względu na brak sztywnej ośki z tyłu chyba, że zmieniasz często rowery...

Odnośnik do komentarza

Oglądałam go wczoraj i bardzo przypadł mi do gustu. Skakać jak szalona raczej nie będę. Chodzi o przyjemną, umiarkowanie szybką, niezbyt agresywną (chyba że okazjonalnie) jazdę w terenie górskim, leśnym (w porównaniu do wyjadaczy, zapewne to, co dla nich jest tempem żółwia ja będę odbierać jako prędkość światła :P ), etc. Szczerze powiedziawszy, to nie jestem do końca pewna, że to jest odpowiedni rower na taką jazdę/dla mnie, ale chcę spróbować. To będzie pierwszy rower tego typu, więc liczę się z tym, że może się po sezonie okazać, że jednak chcę się go pozbyć i zamienić na coś innego. No ale spróbować chcę bardzo.

Edytowane przez Madzik
Odnośnik do komentarza
Teraz, Andrzej Sawicki napisał:

Do spokojnej jazdy MTB będzie akurat i praktycznie na zawsze. Ma też wygodniejszą pozycję przy pedałowaniu niż rasowe wyścigówki do XC.

Właśnie mnie przekonałeś! Dziękuję :) 

Odnośnik do komentarza

no nie wiem czy taki rower do spokojnego kulania się po lesie się nadaje znaczy każdy się nadaje można i szosówką :P ale trochę przerost formy nad treścią moim zdaniem po co Ci np. 120 skoku i myk myk?

Godzinę temu, Madzik napisał:

Szczerze powiedziawszy, to nie jestem do końca pewna, że to jest odpowiedni rower na taką jazdę/dla mnie, ale chcę spróbować

 

1 godzinę temu, Madzik napisał:

Czy to uniemożliwia zamianę opon na węższe? 

 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Michal2008 napisał:

no nie wiem czy taki rower do spokojnego kulania się po lesie się nadaje znaczy każdy się nadaje można i szosówką :P ale trochę przerost formy nad treścią moim zdaniem po co Ci np. 120 skoku i myk myk?

Bo ja mówię o spokojnej jeździe w kontekście starych wyjadaczy (z resztą, tak, jak napisałam wyżej). Chcę poszaleć, ale na swoje możliwości, co niestety nie jest za wiele na ten moment. 
I zastanawiam się z czym jeszcze wiąże się ten brak boosta. Łopatologicznie - co to dla mnie oznacza? 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Moim zdaniem lepiej mieć zapas roweru niż potem narzekać na np. kiepski amortyzator albo słabe koła, albo właśnie brak myk-myka. Na rowerze trekkingowym zwyczajnie nie przejedziesz choćby głupiego głębokiego piachu. Sztyca opuszczana przyda się nawet na krótkich zjazdach -- bez siodełka przy tyłku o wiele łatwiej jest położyć cały rower w razie zakrętu. Grube opony dają zapas przyczepności i amortyzacji w każdym terenie; tylko na asfalcie przeszkadzają. Stosunkowo długi rower jest super stabilny. Fathom byłby słaby jedynie w szczególnym zastosowaniu: do wyścigów XC i maratonów, gdzie lepiej mieć koła 29" i bardzo pochyloną pozycję do efektywniejszego pedałowania.

Boost to szersze piasty i większy rozstaw widełek roweru. Poprawia jeszcze bardziej sztywność konstrukcji. Ten standard pozwala budować ramy i amortyzatory z miejscem na jeszcze większe koła i opony (do około 27,5x3,0" i 29x2,4"), ale z zachowaniem sztywności takiej jak przy 27,5x2,4". Przy zwykłej grubości opon na kołach 27,5 Boost daje ogrom sztywności do naprawdę agresywnej jazdy.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Madzik napisał:

Chcę poszaleć, ale na swoje możliwości

no to chyba że jak tak to spoko :D

23 minuty temu, Madzik napisał:

I zastanawiam się z czym jeszcze wiąże się ten brak boosta. Łopatologicznie - co to dla mnie oznacza? 

dla Ciebie nic to nie oznacza :P są to szersze piasty w porównaniu do starych "standardów" 

1 minutę temu, Andrzej Sawicki napisał:

Moim zdaniem lepiej mieć zapas roweru niż potem narzekać

zgadzam się w 100% miałem na myśli, że trzeba sprecyzować dokładnie po co komu rower, żeby potem nie było jak przerobić mtb na krossa :P bo obecnie tyle rodzai rowerów jest do wyboru, że głowa boli, ale to dobrze :D

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał:

Boost to szersze piasty i większy rozstaw widełek roweru. Poprawia jeszcze bardziej sztywność konstrukcji. Ten standard pozwala budować ramy i amortyzatory z miejscem na jeszcze większe koła i opony (do około 27,5x3,0" i 29x2,4"), ale z zachowaniem sztywności takiej jak przy 27,5x2,4". Przy zwykłej grubości opon na kołach 27,5 Boost daje ogrom sztywności do naprawdę agresywnej jazdy.

 

Godzinę temu, Michal2008 napisał:

dla Ciebie nic to nie oznacza :P są to szersze piasty w porównaniu do starych "standardów" 

Czyli rzeczywiście nie będę sobie snu z powiek spędzać przez te boosty :)

Godzinę temu, Michal2008 napisał:

zgadzam się w 100% miałem na myśli, że trzeba sprecyzować dokładnie po co komu rower, żeby potem nie było jak przerobić mtb na krossa :P bo obecnie tyle rodzai rowerów jest do wyboru, że głowa boli, ale to dobrze :D

Jeśli to kogoś uspokoi - to nie zaczynam jeździć na rowerze pierwszy raz w życiu. Posiadam crossa na długie wyprawy i szosę, którą już użytkuję nie do końca zgodnie z przeznaczeniem, bo po mieście, ale cenię sobie wnoszenie lekkiego roweru na 2 piętro :) Więc, jakbym wpadła przejechać na rowerze szlakiem Orlich Gniazd, to mam na czym. Ale biorąc pod uwagę fakt, że po lesie i górkach mało jeździłam, nie umiem jednoznacznie powiedzieć, co będzie mi potrzebne. 


Podsumowując - mówicie, że będę zadowolona z owego Gianta Fathom 2 z 2018 roku? 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
38 minut temu, Madzik napisał:

Podsumowując - mówicie, że będę zadowolona z owego Gianta Fathom 2 z 2018 roku?

podsumowując :P moim zdaniem tak. No chyba, że masz jeszcze inne modele na oku to możesz podesłać do oceny...

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Michal2008 napisał:

podsumowując :P moim zdaniem tak. No chyba, że masz jeszcze inne modele na oku to możesz podesłać do oceny...

Generalnie ciężko jest znaleźć coś, co ma 120mm skoku i nie ma opon szerokości tamy na Tamizie, nie mówiąc już o dwóch blatach. No i żeby miał w miarę dobre hamulce i amor. A jak będzie miał myk-myk, to biorę w ciemno!! :)

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał:

Podobny zestaw ma Dartmoor Primal Pro 29. Wychodzi drożej i ciężej od Gianta Fathom, bo płacisz za koła 29", sztywne osie i Boost (jest też Primal Pro w wersji 27,5+, na tej samej ramie i z dłuższym skokiem).

Zgadza się, ale znalezienie Dartmoora Primal 2018 zakrawa o cud, nie mówiąc już o rozmiarze S. No i cena... Na tego Gianta dostanę niezłą ofertę. Ehh... i znowu mam namieszane w głowie :P

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...