Skocz do zawartości

Jakie tarczówki ??


Adam333

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej jaki polecacie zestaw :

- deore  m6000

- avid bb7 

Cena taka sama lepsze opinie słyszałem o bb7, że lepiej hamują i bardziej w ich kierunku się skłaniam (bo się nie zapowietrzają 😀😀😀) Jak macie swoje typy do XC  w okolicach 500zł to podrzucajcie 

Opublikowano

czy lepiej hamują... Ogólnie każdy hebel potrzebuje trochę uwagi, mechaniki niby sa bardziej idiotoodporne ale znów dobrze odpowietrzony hydraulik działa i tyle. Jedni gmerają przy hydraulikach i cały czas coś im nie pasuje (jak ja z tylnym heblem) a inni się nie tykają i jeżdżą (jak ja z przednim heblem). Zapowietrzanie się to dla mnie trochę legenda bo jeśli kupisz nowy zestaw to sam z siebie nie będzie robił problemów. Mechanik się nie zapowietrzy ale linka też wymaga regulacji, krótszej ale jednak. Dla mnie za mechanikiem przemawia jedynie mniej czasu poświęconego na serwis i jego mniejszy koszt

Opublikowano

Dzięki, kupię chyba mechanika bo u mnie przewód hamulcowy idzie w ramię i chb mechanik będzie łatwiejszy do serwisowania 😀😀

Opublikowano

to racja. Ja właśnie dlatego mam mały problem (albo po prostu mam zbyt duże oczekiwania) bo założyłem nowe przewody i zaciski - tylny idzie ramą - prawa klamka jest gumowata. Hamulec hamuje ok, nie mam zastrzeżeń ale sama praca klamki jest taka sobie. Być może jest to wina przewodu (nowy ale podobno zdarzało się że nowe były uszkodzone) ale jak mam znów wszystko rozbebeszać to mi się odechciewa - bo przecież hamulec hamuje jak powinien :P

Opublikowano

Mechaników już nie chcę, miałem ładnych kilka lat, spory przekrój modeli, od Tektro Auriga do Avidów BB7, przez Shimano (tu mnie zabij, modelu nie pamiętam).

Żadne mechaniki nie zapewniają takiej modulacji i siły hamowania i płynności, lekkości działania jak hydraulika.

Przewód w ramie? jaki to problem jest, tutaj się praktycznie nie zdarza (mowa o hydraulice) wymienioać przewody (co innego w mechanikach), a jak to zrobisz raz, to ładnych parę lat będzie spokój, a przewód będzie trudniej uszkodzić, bo będzie w ramie.

Co do Deore M6000, to jest już wątek o nich, więc tutaj się nie będę powtarzał.

Moim zdaniem warto pakować się w hydraulikę!

Opublikowano

Teraz też mam właśnie Tektro Auriga i w moim odczuciu hamują tak sobie. Mogę kupić Sramy Guide czterotłoczkowe używki za 500zł warto??🤔😃

Opublikowano
4 minuty temu, Adam333 napisał:

Teraz też mam właśnie Tektro Auriga i w moim odczuciu hamują tak sobie. Mogę kupić Sramy Guide czterotłoczkowe używki za 500zł warto??🤔😃

A jaki konkretnie model? R, RS, RSC, Ultimate?

Opublikowano

 

49 minut temu, Sziva napisał:

jaki konkretnie model? R, RS, RSC, Ultimate?

R

Opublikowano

@trollu sęk w tym, że bez względu na segment hamulca hydraulicznego w tylnym klamka bardzo często bywa gumowata. Być może związane jest to z z jego długością, czasem krętością drogi jaką musi pokonać i na koniec najczęściej od dołu z wejściem od góry do zacisku hamulca. Sam wiesz, że w przednim przewód jest zdecydowanie krótszy i pozwala na skuteczniejszą pracę klamki. Ważne,że tylny hamuje. Ja miałem XT785, teraz mam M8000 i nadal jest różnica w pracach prawej i lewej klamki :) 

Bardzo trudno w 100% odpowietrzyć tylny hamulec. Da się, bo mi sie kilka razy udało, ale zabierało to dużo więcej czasu i energii przy odpowietrzaniu,że odpuszczam.

Zauważyłem też, że tylny hamulce zdecydowanie bardziej reaguje na różnice w lepkości płynu hamulcowego przy zastosowaniu zamiennika niż przedni.

Opublikowano

co do długości przewodów to biorę to pod uwagę chociaż aż tak duży płynu przecież nie ma, ściśliwość jest minimalna a przewody mam sainta czyli niby twarde i nie powinny puchnąć. Wcześniej na kompletnym zestawie MT500 czy w x-calibrze na M315 nie było aż takiej różnicy. 

Dla mnie - koniec końców - lecąc w dół heble dają pełną kontrolę. Inaczej odbiera się pracę klamki stojąc obok roweru i macając klamkę a inaczej podczas jazdy

Opublikowano

Po zmianie z dobrych V-brakeów z dobrymi klockami clarksa, z których byłem zadowolony, przy zmianie kół przeszedłem na bb7 z topowymi linkami w topowych pancerzach. Tarcze kupiłem IceStop i metaliczne klocki. Nie pamiętam jakie te linki i pancerze bo robił mi to zaprzyjaźniony serwisant z Krakowa. Byłem zachwycony działaniem i dozowaniem. Wyrażnie lepsze niż poprzednie. Kiedy kupiłem Kellysa Reyon 50 z hamulcami hydraulicznymi bardzo szybko, po pewnym przerażającym zjeździe, kiedy brakło hamulców, zmieniłem tarcze na te z poprzedniego roweru i ponownie klocki metaliczne. Po tym zabiegu ponownie skok cywilizacyjny.

Wniosek mam taki, że zdecydowanie najważniejsze jest dobre dobranie tarcz i klocków. Reszta to coraz wyższy komfort użytkowania, mniejsza siła potrzebna do efektywnego hamowania i lepsza modulacja. Jednak na nic nam te profity, kiedy para tarcza-klocki przestaje efektywnie nas spowalniać... Używam tylko metalicznych z radiatorami SLX lub XT.

Opublikowano
W dniu 8.05.2018 o 19:19, Adam333 napisał:

 

Cena taka sama lepsze opinie słyszałem o bb7, że lepiej hamują i bardziej w ich kierunku się skłaniam (bo się nie zapowietrzają 😀😀😀) Jak macie swoje typy do XC  w okolicach 500zł to podrzucajcie 

Ale bzdura na resorach . 

Deorki na metalikach by skład towarowy zatrzymały. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...