Skocz do zawartości

SR Suntour Epixon - opinie.


SZYKRO

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, co sądzicie o sr suntour epixon? Aktualnie posiadam suntoura xct. I czy będzie pasować. Posiadam oski 9 mm ale nie wiem co z ramą.

Opublikowano

Epixon to sztywniejszy Raidon. Dobry amor w rozsądnej cenie choć w tej cenie można już wyszarpać RS Recona.

Czy będzie pasować? A czemu miałby nie pasować? Dobierasz sterówkę do główki ramy ot wsio. No i oczywiście do rozmiaru koła.

Czym jeździsz i jak tym jeździsz?

Opublikowano

Polecam ci radiona używałem go 2 lata i naprawdę ok ja sobie go jeszcze przerobiłem na 120mm jc pisz do mnie na priv 

Opublikowano
11 godzin temu, SZYKRO napisał:

Siema, co sądzicie o sr suntour expicon? Aktualnie posiadam suntoura xct. I czy będzie pasować. Posiadam oski 9 mm ale nie wiem co z ramą.

Nie ma takiego modelu, popraw post oraz tytuł...

Od XCT każdy wyższy model jest lepszy...

Jeździłem kilka lat na Raidon Air RL 100mm na kole 26", kapitalny amortyzator, banalny w serwisie, trwały, sztywny i efektywny.

Raidon będzie najlepszą opcją pod standardowe osie QR9.

 

Opublikowano

Napisz coś więcej. Jak jeździsz i jakim budżetem dysponujesz? Ile ważysz?

Co do Raidona... Mam go drugi sezon. W tych pieniądzach nie da rady znaleźć lepszego amora powietrznego. Prosty w budowie i obsłudze. Dla początkującego i średnio zaawansowanego jak znalazł. Owszem jeśli posiadasz więcej gotówki to czemu nie iść w Epixona. Będzie odrobinę lżejszy i sztywniejszy. Ja ważę około 70 kg i Raidon w zupełności mi wystarcza a roweru nie oszczędzam.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, PrzeLuka napisał:

Epixon to sztywniejszy Raidon. Dobry amor w rozsądnej cenie choć w tej cenie można już wyszarpać RS Recona.

Czy będzie pasować? A czemu miałby nie pasować? Dobierasz sterówkę do główki ramy ot wsio. No i oczywiście do rozmiaru koła.

Czym jeździsz i jak tym jeździsz?

Jeżdżę Krossem Levelem b2 i chciałem go trochę ulepszyć. Planuje jeszcze wymienić korbę ale najpierw amor. Co do jazdy to czasami skacze jakieś małe dropy, jeżdżę po lesie itp. Ważę ok. 70kg

Edytowane przez SZYKRO
Opublikowano

Przesiadłem się z XCR 2015 na EPIXON'a 2017. Choć nie bardzo wierzyłem opiniom, że będzie to znaczna poprawa jakości jazdy, to stało się to faktem. Różnicę czuć od pierwszej jazdy. Amor naprawdę wybiera nierówności a nie tylko wystrzeliwuje w nadgarstki po ugięciu na przeszkodzie. Ciężko opisać różnicę w jakości pracy tak aby ktoś uwierzył. Ale warto...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 9.06.2018 o 07:22, mlody2804 napisał:

Gwarancja amora nie przechodzi na 2 właściciela. 

Tak przynajmniej zapisane jest w karcie gwarancyjnej raidona którego niedawno kupiłem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Sprzedając amortyzator drugiemu właścicielowi to ta druga osoba traci w pełni gwarancję jak również rękojmie. Dokumenty od pierwszego właściciela są potrzebne potem już tylko jako dowód własności tego amortyzatora

Edytowane przez ACTIVIA
Opublikowano

Czyli jeśli powiem koledze: "jak będziesz przechodził koło sklepu to kup mi amor", on kupi a następnie da mi go wraz z paragonem a ja mu oddam kasę, to nie mam już gwarancji ani rękojmi? Bez jaj...

Opublikowano (edytowane)

Teoretycznie tak. Formalnie klientem jest kolega. To, co sobie ustaliliście między sobą, dla sklepu nie ma żadnego znaczenia. W praktyce wszystko rozbija się o dojście do pierwotnego właściciela.

Jeśli kolega wejdzie do sklepu, zapłaci gotówką, dostanie paragon, na którym nie ma danych kupującego i nikt w kartę gwarancyjną nie wklepie danych właściciela to raczej nikt nie będzie przeglądał nagrań monitoringu przy składaniu przez Ciebie reklamacji, by udowodnić że to nie Ty byłeś klientem. Przy płatności kartą danych dotyczących właściciela karty pewnie też nikt szukał nie będzie.
Ale jeśli kolega zakupi towar np. w sklepie internetowym, gdzie dane klienta są dostępne od ręki, do tego niech dostanie imienną fakturę czy gdziekolwiek indziej w papierach pojawi się jego imię i nazwisko, wtedy on jest jedyną osobą która ma w ogóle prawo rozmawiać o reklamacji.
 

Edytowane przez Fenthin
  • 1 rok później...
Opublikowano

witam nie che zakładać nowego postu więc wskrzeszę ten przymierzam się do zmiany amorka na nieco lżejszy i lepiej pracujący. Nie wymagam cudów rower to Cube Attention 29 z oryginalnym amorkiem sprężynowym, marzy mi się coś z opcją  powietrzną . Niestety większość ciekawych amor to rura  Tapered a co do przeróbek znalazłem więcej pytań niż odpowiedzi. Też zastanawiam się na  SR SUNTOUR Epixon czy ktoś kto go uzywa lub używał może rzucić nieco światła nad jego charakterystykę zastanawiałem się nad ROCK SHOX GOLD TK ale trafić go z normalną rurą to rzadkość 

Opublikowano

Jeśli masz prostą rurę to Manitou Markhorr to też dobra opcja. 

Opublikowano

własnie trafiłem na coś takiego Manitou MARVEL ekspert warto dorzucić parę groszy więcej w stosunku do Epixon jeżdżę 70 asfalt reszta las i bezdroża   

Opublikowano
5 minut temu, komplikator napisał:

jeżdżę 70 asfalt reszta las i bezdroża   

A nie przyszedł Ci do głowy sztywny widelec ? Zszedł byś z wagi prawie 2kg. Jeśli nie jeździsz w ciężkim terenie tylko asfalt, leśne ścieżki i szutry, to przemyśl to.

Opublikowano

jest to opcja ale raczej bym wolał zostać z amorem tym bardziej ze ten rower raczej wyścigówką nie będzie :) 

 

Opublikowano

Ja jezdzilem 2 lata na Epixon TR RL-RC 26 i byłem bardzo zadowolony, a wczesniej dla porównania mialem Foxa 32 Vanilla RC, którego niestety sprzedałem :( 

Przesiadłem się na 29 cali a amor trafil do roweru żony i ona na nim nadal jezdzi.

Opublikowano

na chwilę obecna wybór padł na Manitou MARVEL ekspert w dalekiej przyszłości jak coś mnie najdzie pomyśle nad nabiciem starów na stożek  

  • Pomógł 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Epixon’a zakupionego od kolegi Activia. Przesiadka z XCM RL. Czuć ogromną różnicę, choć jeszcze nie do końca sprawdziłem wszystkie możliwości ustawienia. Zapewne jeszcze 2-3 jazdy aby dobrać najbardziej optymalne ustawienie. W każdym razie polecam, bo robi robotę. 

Opublikowano (edytowane)

Od roku 2016 epixon różni się od raidona drążoną koroną (przez co jest trochę lżejszy). Pozostałe elementy są identyczne. Ale jak ktoś nieświadomy to niech płaci...

Przed rokiem 2016 epixon względem raidona dodatkowo posiadał:

- lepszy tłumik, który nie był jak obecnie jednorazowym modułem, można było naprawić, zmienić olej (tym samym charakterystykę) itp.

- golenie górne wykonane z lepszego stopu 7075

- więcej standardów mocowania piasty, w tym ultralekkie osie.

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano

Kolego vdcmike, ja akurat mam świadomość tego co kupiłem i za co zapłaciłem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...