eerpoi Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 (edytowane) Witam wszystkich. Posiadam rower szosowy batavus o napędzie 3/7 (wiem teraz cześć czytających powie że to wstyd, ale dla mnie nie jest to powód do wstydu) mimo że teraz się już tego nie stosuje to postanowiłem zachować jego oryginalny charakter. Tym bardziej że każdy kto go widzi to się nim zachwyca i mówi aby nic w nim nie zmieniać. Mimo to tarcze należy wymienić. Obecnie jest tam na przodzie 46-36-26 a z tyłu 11-24. Dajcie jakąś radę na co wymienić, ale pozostając przy 3/. Myślałem o przodzie 50-39-30 co sądzicie ale wtedy jaki tył. A może jeszcze coś innego? Z ggóry dziękuję za każdą merytoryczną odpowiedź. Edytowane 7 Maja 2018 przez eerpoi Zmiana tytułu Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 A przełożeń Ci starcza? Odnośnik do komentarza
eerpoi Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Średnio z tym wystarczaniem. Dlatego pomyślałem o tym 50-39-30. Liczę na to że tu znajdę jakieś rozwiązanie, złoty środek aby zachować ten oryginalny charakter, a jednocześnie coś trochę poprawić. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Zmieniając tarcze z przodu na te, o których piszesz generalnie utwardzisz przełożenia. Jeśli było Ci dotychczas zbyt miękko to ok, ale jeśli nie to z tyłu musiałbyś rozważyć zmianę zakresu np. Na 11-32, może 11-34. Musiałbyś wrzucić oba zestawy do kalkulatora przełożeń napędu i zobaczyć czy osiagniezz6to o co ci chodzi 😀 Odnośnik do komentarza
eerpoi Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 3 minuty temu, Franz Mauer napisał: Zmieniając tarcze z przodu na te, o których piszesz generalnie utwardzisz przełożenia. Jeśli było Ci dotychczas zbyt miękko to ok, ale jeśli nie to z tyłu musiałbyś rozważyć zmianę zakresu np. Na 11-32, może 11-34. Musiałbyś wrzucić oba zestawy do kalkulatora przełożeń napędu i zobaczyć czy osiagniezz6to o co ci chodzi 😀 Póki co nie było dla mnie zbyt miękko. Myślałem aby zwiększyć trochę jego możliwości. Ale jak się nie da to będę wtedy myślał o przejściu na 2/10. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 http://gear-calculator.com Ten kalkulator pozwoli Ci na sucho określić jaki efekt uzyskasz wprowadzając zmiany 😉 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Co tam dokładnie masz za napęd? Zmieniając blaty i kasetę musisz brać pod uwag pojemność napędu jaką obsłużą Twoje zmieniarki. P.S. 3 x 7 to żaden wstyd, bo upodobań tyle ilu rowerzystów wiec skąd ta myśl o "wyśmiewaniu" Jak jest w oryginalnym stanie to tylko pozazdrościć. Odnośnik do komentarza
eerpoi Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 8 minut temu, PrzeLuka napisał: Co tam dokładnie masz za napęd? Zmieniając blaty i kasetę musisz brać pod uwag pojemność napędu jaką obsłużą Twoje zmieniarki. P.S. 3 x 7 to żaden wstyd, bo upodobań tyle ilu rowerzystów wiec skąd ta myśl o "wyśmiewaniu" Jak jest w oryginalnym stanie to tylko pozazdrościć. Jestem kompletnym laikiem i wszytko co w rowerze robi serwis ale jest tam shimano RSX Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 (edytowane) Poszukaj w necie specyfikacji. Na zmieniarkach od strony wewnętrznej powinny być nabite dokładne oznaczenia modeli. Poszukaj. Założył byś większe tarcze i okazać by się mogło, że przednia zmieniarka nie obsłuży blatu 50T i czy tylna zmieniarka obsłuży więcej zębów z tyłu. Wypada się upewnić przed zakupem blatów. Edytowane 7 Maja 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się