Franz Mauer Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 16 godzin temu, Darkrais97 napisał: Jak wyzej, jaki olej wybrać do Aurona?? Z tego co wiem powinno się użyć dwóch olejów i najlepiej Fuchs: 1. Komora powietrzna ok. 10ml 80W-90 - uszczelnia tłoczek komory powietrznej 2. Kartridż 7,5W
ACTIVIA Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 Ostatnio sporo swoich części montuje w amorkach. Bardzo pomagaja https://www.forumrowerowe.org/topic/225609-serwis-podzespoły-amortyzatorów-sr-suntour/
Piwko Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Hej pozwolę sobie odświeżyć temat. Jakie w końcu oleje sie leje do lag i po ile mm
ACTIVIA Opublikowano 6 Lipca 2019 Opublikowano 6 Lipca 2019 (edytowane) Ja leje Fuchs Silkolene 15 Edytowane 11 Sierpnia 2019 przez ACTIVIA
Kruk Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 po tyle ile manaula danego amora zaleca
Atom Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Activia, raz piszesz, że się nie leje oleju do dolnych lag a tu piszesz, że lejesz... Się zdecyduj 😉 W dniu 12.08.2019 o 00:09, Kruk napisał: po tyle ile manaula danego amora zaleca To pokaż tego manuala w którym Suntour zaleca konkretną ilość oleju do dolnych lag 😉.
Kruk Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Do mnie to ? o_O Ja się chłopie nie znam na SR Ja RSy robię To co napisałem to ogół, nie konkret, serwis się robi według manuala, jak manual każe lać olej, to się leje, tyle szukasz dziury w całym
Atom Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Nie szukam dziury w całym tylko zastanawiam się jaki jest sens pisać o Rock Shoxie w temacie o Suntourze ? Szybko odpowiem: nie ma to żadnego sensu, nikomu to nie pomoże. Ogół jest taki, że Suntour nie ma w ogóle manuali serwisowych w których podaje ilość oleju w dolnych lagach... Bo nie zaleca ich zalewania wcale.
Accent_Szaj Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 13 minut temu, Atom napisał: Ogół jest taki, że Suntour nie ma w ogóle manuali serwisowych w których podaje ilość oleju w dolnych lagach... Bo nie zaleca ich zalewania wcale. Super!Skąd take wnioski?Przecież jak nie podają,to wcale nie znaczy,że nie zalecają Podeślij może manual'a do tego modelu i wtedy wszyscy będą wiedzieli,że masz rację. Póki co,to akurat @ACTIVIA serwisuje suntour od lat,więc zna się na tej marce jak nikt inny na forum.
Atom Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Auron technologiczne ma tak samo zbudowany tłumik jak np Durolux. Wymieniałem maile z niemieckim przedstawicielem Suntoura na Europę w sprawie czy można czy nie można zalewać dolnych lag olejem. Obecnie Suntour nie zaleca takiej operacji. Oficjalnym powodem są problemy w tłumikach rc2, rc2 pcs i r2c2 pcs z tym, że tłumiki te zaciągają olej smarujący z dolnych lag do tłumika. Po czasie ilość oleju wzrasta do tego stopnia, że amortyzator przestaje się uginać. Problem szeroko znany. Można naprawić ten problem poprzez wymianę wadliwego uszczelnienia na popychaczu tłumika. Accent_szaj, Suntour nie publikuje manuali serwisowych w których w sposób jasny i przejrzysty pisze jak i czym dokładnie serwisować. Mają trochę filmów, ale nic szczególnego w nich nie znajdziesz. Jedynie podstawowe imformacje. Activia też zna problem tłumików zaciągających olej. Więc nie wiem co Cię dziwi w mojej wypowiedzi ? Mnie za to zdziwiło, że w tym wątku Activia pisze o laniu oleju w dolne lagi Aurona... Podczas gdy na innych forach odradza taki zabieg.
Accent_Szaj Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 @Atom właśnie o to chodzi, że jak sam piszesz, nie ma manuali do suntour'a , a wszystko co o nich wiemy,dowiadujemy się od kolegów z forum. Bardzo cenną informacje napisałeś o uszczelnieniach.Najgorsze w suntour jest to , że nie da się rozebrać tłumika Cały serwis polega na: Dolaniu oleju do komory powietrznej. Nasaczasz gabki (o ile są) i tyle.
Atom Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 W Auronie nie da się rozkręcić tłumika ? Bo to temat o Auronie, czy jednak nie, bo już się pogubiłem... Wszystkie Aurony jakie widziałem były wyposażone w tłumik rozbieralny.
ACTIVIA Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) Auron ma rozkręcany tłumik natomiast trzeba mieć do tego odpowiednie narzędzia. Niech kogoś nie kusi rozkręcanie za pomocą imadla i kleszczy jak to niektórzy robią co do zalewana dolnych lag to jest różnie. Dopiero od 2018 montuja uszczelki x-ringi a wcześniej montowali v-ringi przez co szybko olej zalany w dolnych lagach się dostawał do tlumika Edytowane 9 Grudnia 2019 przez ACTIVIA
Atom Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Nic nie trzeba mieć specjalnego. Zamiast miękkiej szczęki można użyć mostka pod kierownicę o średnicy 25,4 mm idealnie pasuje na zgrubienie tłumika w okolicach środkowego połączenia. Łapie się mostkiem to zgrubienie, mostek chwyta się imadłem i kluczem 27 odkręca się korek, żeby wymienić olej... Cała filozofia. Co do uszczelniacza. Sprawa jest losowa, Suntour nawet w modelu r2c2 montuje tłumiki z użyciem starszej części, tej dolnej, góra się zmieniła ale dół jest ten sam i często nawet w nowych amortyzatorach tłumiki są kombinowane z dwóch rocznikowo części. Suntour wyprodukował tego miliony i teraz upycha na siłę, więc może się zdarzyć, że w nowym roczniku będzie stary uszczelniacz, bo dół tłumika jest rocznikowo sprzed roku 2018
ACTIVIA Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) Nie za bardzo rozumiem twoją wypowiedż o R2C2. Jaki stary dół montuje Suntour??? W tłumikach R2C2 od początku były uszczelki typu X-Ringi natomiast w Auronie 2014-2017 były V-Ringi a od 2018 zaczęli montować X-Ringi Co do średnicy złączy tłumika to jest 25,7 mm 11 godzin temu, Atom napisał: Accent_szaj, Suntour nie publikuje manuali serwisowych w których w sposób jasny i przejrzysty pisze jak i czym dokładnie serwisować. Mają trochę filmów, ale nic szczególnego w nich nie znajdziesz. Jedynie podstawowe imformacje. Activia też zna problem tłumików zaciągających olej. Więc nie wiem co Cię dziwi w mojej wypowiedzi ? Mnie za to zdziwiło, że w tym wątku Activia pisze o laniu oleju w dolne lagi Aurona... Podczas gdy na innych forach odradza taki zabieg. Piszesz o filmach tylko podstawowych. Ja mam mnóstwo filmów co do serwisowania tłumików wszystkich modeli Suntoura. Co do uszczelnień R2C2 i RC2 PCS rzeczywiście fabryczne może i są felerne lecz od niedawna montuje swojej produkcji co pozwala mi zalewać już dolne lagi PONADTO opracowuje końcówkę rurki tłumika z przerobieniem na oringi jak jest w tłumiku PIKE Edytowane 9 Grudnia 2019 przez ACTIVIA
Accent_Szaj Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Dzięki @ACTIVIA ,właśnie chodziło mi o to,że "Nie da się bez odpowiedniego narzędzia"i w dalszym ciągu uważam,że szkoda,że się nie da
ACTIVIA Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 54 minuty temu, Accent_Szaj napisał: Dzięki @ACTIVIA ,właśnie chodziło mi o to,że "Nie da się bez odpowiedniego narzędzia"i w dalszym ciągu uważam,że szkoda,że się nie da Szkoda że narzędzia są takie drogie. Na wiosnę będę miał nową maszynę przez co myślę te narzędzia robić w dobrej cenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się