bongkox Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 (edytowane) Hej! Pomyślałem ,że może i ja pochwale się swoim pierwszym poważnym rowerem MTB. Trek X-caliber 9 model 2017, zakupiony w lipcu ubiegłego roku. Rama - Alpha Gold Aluminium z częściowo zintegrowaną główką, mechanicznie formowane i wewnętrznie cieniowane rury, geometria wyścigowa, wewnętrzne prowadzenie linek przedniej przerzutki, mocowania bagażnika i błotników, geometria G2 w rowerach 29erZawieszenie przednie - RockShox Recon Silver RL ze sprężyną Solo Air, blokada TurnKey, geometria G2 z 51 mm offsetem na rowerach 29er, 100 mm skoku (13,5": 80 mm skoku) Koła - Piasty Bontrager z uszczelnianymi łożyskami; obręcze Bontrager Mustang Elite Tubeless Ready z 28 otworami przystosowane do zastosowania bezdętkowegoPrzednia piasta - Bontrager z uszczelnionymi łożyskamiTylna piasta - Bontrager z uszczelnionymi łożyskamiObręcze - Bontrager Affinity Elite Tubeless Ready z 28 otworamiOpony - Bontrager 29 x 2,30" przód, 29 x 2,20" tył Manetki - Shimano Deore, 10-biegowaPrzerzutka przednia - SRAM X7Przerzutka tylna - Shimano Deore XT, ShadowKorba - Race Face Ride, 36/22Kaseta - Shimano HG50, 11–36, 10-rzędowaŁańcuch - KMCSiodełko - WTB Volt CompKierownica - Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mmChwyty - ESI GRIP ChunkyStery - Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyskaZestaw hamulcowy - SLX M7000, tarcze hamulcowe XT SM-RT76 180/160 Na chwilę obecną rozmyślam nad upradem roweru lub zmiana na inny model Jeśli rower zostanie ze mną to na pierwszy ogień pójdą hamulce, przy mojej wadze 95kg i 183cm obecny zestaw nie słabo sobie radzi. Edytowane 13 Maja 2018 przez bongkox
siatafaka Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Hej. Kolorystycznie jak brat bliźniak mojego Giant'a 😎 Jaka waga roweru?
Gość Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 No hejos z kolejnym X-Caliberem na forum... Co do hampli obejrzyj co tam u mnie, bo ważymy podobnie.
bongkox Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 Godzinę temu, siatafaka napisał: Hej. Kolorystycznie jak brat bliźniak mojego Giant'a 😎 Jaka waga roweru? A zważę dzisiaj to napiszę, chociaż waga którą posiadam pokazuje za każdym razem inny wynik ;( 54 minuty temu, SpiderMAN napisał: No hejos z kolejnym X-Caliberem na forum... Co do hampli obejrzyj co tam u mnie, bo ważymy podobnie. Czytałem twój temat nie wiem tylko czy zamiast pchać się w deorki i dokupować klocki metalicznie nie lepiej kupić slx na metalikach??Niby są w promocji https://www.sbike.pl/shimano-hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m7000-komplet-j04c-o_l_7059.html
revolta1 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Co wy sie tak czepiacie tych hamulcow w x calibrach? Co jest nie tak ? Ja mam x calibra 9 . rocznik 2015 . hamulce fabryczne waze 110kg . chce zablokowac kola blukuje . chce hamowac delikatnie tez sie da .a u was jak jest ze chcecie je wymieniac ? Co jest nie tak ? Kola sa slabe.szprychy .obrecze itd . ale heble .
trollu Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 klocki żywiczne są "takie sobie". Dużo zależy też od tego gdzie się jeździ. Ja miałem M315. Jak górę zjeżdżasz od początku na heblu i nie napędzisz się a zjazd jest krótki to jest ok. Z wyższych prędkości tylko spowalniały a potrafiły się nieźle zagrzać
jermak Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Witam u mnie x caliber 2014 a generalnie to juz tylko rama I kierownica reszta wymieniona Co do hamulcow a I calej reszty to mysle ze powinnismy dobierac wszystko jak nam pasuje bo to nasze rowery I my mamy sie na nich dobrze czuc Posluchac innych jak najbardziej fajnie ale to Ty dalej zostajesz ze swoim rowerem nie inni Ja mam 180 xt przod I tyl nie dlatego ze potrzebuje ale chcialem Pozdrawiam
bongkox Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 (edytowane) 2 godziny temu, jermak napisał: Witam u mnie x caliber 2014 a generalnie to juz tylko rama I kierownica reszta wymieniona Co do hamulcow a I calej reszty to mysle ze powinnismy dobierac wszystko jak nam pasuje bo to nasze rowery I my mamy sie na nich dobrze czuc Posluchac innych jak najbardziej fajnie ale to Ty dalej zostajesz ze swoim rowerem nie inni Ja mam 180 xt przod I tyl nie dlatego ze potrzebuje ale chcialem Pozdrawiam Dokładnie, jeździłem na Cubie na hamulcach XT i nie dość ,że hamował dużo lepiej to w dodatku krótkie klamki na dwa palce lepiej mi pasowały były dużo wygodniejsze miały znacznie mniejszy skok. Jeśli bym miał pewność ,że to wszystko się zgra to dla oszczędności zmienił bym tylko klocki na metaliki i same klamki na te z XT. Edytowane 7 Maja 2018 przez bongkox
Gość Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 11 godzin temu, revolta1 napisał: Co wy sie tak czepiacie tych hamulcow w x calibrach? Co jest nie tak ? Ja mam x calibra 9 . rocznik 2015 . hamulce fabryczne waze 110kg . chce zablokowac kola blukuje . chce hamowac delikatnie tez sie da .a u was jak jest ze chcecie je wymieniac ? Co jest nie tak ? Kola sa slabe.szprychy .obrecze itd . ale heble . Koła fakt, do maks 85kg... są ok, powyżej tylne cierpi. Co do hamulców, po prostu wolę się zatrzymać po 2m, niż po 6m, dlatego wymieniłem M355 na M6000 10 godzin temu, trollu napisał: klocki żywiczne są "takie sobie". Dużo zależy też od tego gdzie się jeździ. Ja miałem M315. Jak górę zjeżdżasz od początku na heblu i nie napędzisz się a zjazd jest krótki to jest ok. Z wyższych prędkości tylko spowalniały a potrafiły się nieźle zagrzać Całkowicie się zgadzam, klocki żywiczne oprócz spowalniania nie robiły nic widowiskowego, a zniknęły w 6 miesięcy... 8 godzin temu, bongkox napisał: Dokładnie, jeździłem na Cubie na hamulcach XT i nie dość ,że hamował dużo lepiej to w dodatku krótkie klamki na dwa palce lepiej mi pasowały były dużo wygodniejsze miały znacznie mniejszy skok. Jeśli bym miał pewność ,że to wszystko się zgra to dla oszczędności zmienił bym tylko klocki na metaliki i same klamki na te z XT. A to jest kluczowe, mam o wiele lepsza kontrolę nad rowerem w terenie mając krótką klamkę, hamuję jednym palcem obecnie.
bongkox Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 (edytowane) Kurczę ja jakoś nie odczułem jeszcze problemów z tylnym kołem, nie przyszło mi na myśl nawet ,żeby narzekać na koła Edytowane 8 Maja 2018 przez bongkox
Gość Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Godzinę temu, bongkox napisał: Kurczę ja jakoś nie odczułem jeszcze problemów z tylnym kołem, nie przyszło mi na myśl nawet ,żeby narzekać na koła Bo w 9tce masz mocniejsze i lżejsze koła... W 7, 8 są zupełnie inne :D
revolta1 Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 W 9ce tez szalu nie ma . szprychy strzelaja na prostym asfalcie
Gość Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 49 minut temu, revolta1 napisał: W 9ce tez szalu nie ma . szprychy strzelaja na prostym asfalcie W sumie się nie dziwie 28 szprych w 29" kole...
trollu Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Kumplowi w Remedym też strzelały, wymienił zestaw na 32 szprychowy i od tamtej pory spokój
bongkox Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 I padł dzisiaj wybór na hamulce m7000 na klockach żywicznych, w przyszłym tygodniu montaż mam nadzieję ,że dam radę.
trollu Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 jeśli oczekujesz jakiejś różnicy to na żywicznych klockach raczej jej nie będzie
bongkox Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 (edytowane) 11 minut temu, trollu napisał: jeśli oczekujesz jakiejś różnicy to na żywicznych klockach raczej jej nie będzie Różnicę odczuję napewno nawet w działaniu samej klamki, bo jeśli nie to jaki by miało sens pakować się w slxa jak można by tylko zmienić klocki w moich m365. Jeśli będzie za słabo to wymienię klocki na półmetaliki, koszt nie jest już wielki. O metalikach z radiatorem od shimano za dużo się naczytałem ,że strasznie hałasują jeśli są niedogrzane. Edytowane 10 Maja 2018 przez bongkox
trollu Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 radiator fajnie wygląda ale są inne firmy produkujące klocki
bongkox Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Opublikowano 11 Maja 2018 Doszedł komplecik, jak się uda dzisiaj montaż.
Gość Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Jak będziesz skracał przewody, zajrzyj do wątku o skracaniu przewodów w M6000, daliśmy rade bez odpowietrzania...
bongkox Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 (edytowane) Hamulce założone, poszło łatwiej niż myślałem. Kupiłem też lejek shimano, więc zapobiegawczo odpowietrzyłem układ po skróceniu. Co do siły hamowania to na razie wiadomo na nowych klockach jest kiepsko. Wizualnie i pod względem ergonomii na pierwszy rzut oka duży plus. Edytowane 22 Czerwca 2018 przez SpiderMAN Interpunkcja!
bongkox Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2018 Mam do was pytanie czy zwiększając skok amora do 120mm (bo przy obecnym 100mm czasami mi go troszkę brakuje) jakoś drastycznie zmienię geometrię ramy co może później negatywnie wpłynąć na jazdę?
trollu Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 główka ramy będzie bardziej płaska o 1 stopień. Czyli dalej xc, powinno być wszystko ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się