Skocz do zawartości

Trek X-caliber 9 2017


bongkox

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Pomyślałem ,że może i ja pochwale się swoim pierwszym poważnym rowerem MTB. Trek X-caliber 9 model 2017, zakupiony w lipcu ubiegłego roku.

 

Rama - Alpha Gold Aluminium z częściowo zintegrowaną główką, mechanicznie formowane i wewnętrznie cieniowane rury, geometria wyścigowa, wewnętrzne prowadzenie linek przedniej przerzutki, mocowania bagażnika i błotników, geometria G2 w rowerach 29er
Zawieszenie przednie - RockShox Recon Silver RL ze sprężyną Solo Air, blokada TurnKey, geometria G2 z 51 mm offsetem na rowerach 29er, 100 mm skoku (13,5": 80 mm skoku)

Koła - Piasty Bontrager z uszczelnianymi łożyskami; obręcze Bontrager Mustang Elite Tubeless Ready z 28 otworami przystosowane do zastosowania bezdętkowego
Przednia piasta - Bontrager z uszczelnionymi łożyskami
Tylna piasta - Bontrager z uszczelnionymi łożyskami
Obręcze - Bontrager Affinity Elite Tubeless Ready z 28 otworami
Opony - Bontrager  29 x 2,30" przód, 29 x 2,20" tył

Manetki - Shimano Deore, 10-biegowa
Przerzutka przednia - SRAM X7
Przerzutka tylna - Shimano Deore XT, Shadow
Korba - Race Face Ride, 36/22
Kaseta - Shimano HG50, 11–36, 10-rzędowa
Łańcuch - KMC
Siodełko - WTB Volt Comp
Kierownica - Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm
Chwyty - ESI GRIP Chunky
Stery - Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyska
Zestaw hamulcowy - SLX M7000, tarcze hamulcowe XT SM-RT76 180/160

 

Na chwilę obecną rozmyślam nad upradem roweru lub zmiana na inny model :) Jeśli rower zostanie ze mną to na pierwszy ogień pójdą hamulce,  przy mojej wadze 95kg i 183cm obecny zestaw nie słabo sobie radzi.

20171015_133742.jpg

20171114_201340.jpg

20171114_201545.jpg

20170909_105030.jpg

Edytowane przez bongkox
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, siatafaka napisał:

Hej. Kolorystycznie jak brat bliźniak mojego Giant'a 😎 
Jaka waga roweru?

A zważę dzisiaj to napiszę, chociaż waga którą posiadam pokazuje za każdym razem inny wynik ;(

54 minuty temu, SpiderMAN napisał:

No hejos z kolejnym X-Caliberem na forum...

Co do hampli obejrzyj co tam u mnie, bo ważymy podobnie.

Czytałem twój temat nie wiem tylko czy zamiast pchać się w deorki i dokupować klocki metalicznie nie lepiej kupić slx  na metalikach??Niby są w promocji https://www.sbike.pl/shimano-hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m7000-komplet-j04c-o_l_7059.html

Odnośnik do komentarza

Co wy sie tak czepiacie tych hamulcow w x calibrach? Co jest nie tak ? 

Ja mam x calibra 9 . rocznik 2015 . hamulce fabryczne waze 110kg . chce zablokowac kola blukuje . chce hamowac delikatnie tez sie da .a u was jak jest ze chcecie je wymieniac ? Co jest nie tak ? 

Kola sa slabe.szprychy .obrecze itd . ale heble .

Odnośnik do komentarza

klocki żywiczne są "takie sobie". Dużo zależy też od tego gdzie się jeździ. Ja miałem M315. Jak górę zjeżdżasz od początku na heblu i nie napędzisz się a zjazd jest krótki to jest ok. Z wyższych prędkości tylko spowalniały a potrafiły się nieźle zagrzać

Odnośnik do komentarza

Witam u mnie x caliber 2014 a generalnie to juz tylko rama I kierownica reszta wymieniona Co do hamulcow a I calej reszty to mysle ze powinnismy dobierac wszystko jak nam pasuje bo to nasze rowery I my mamy sie na nich dobrze czuc Posluchac innych jak najbardziej fajnie ale to Ty dalej zostajesz ze swoim rowerem nie inni Ja mam 180 xt przod I tyl nie dlatego ze potrzebuje ale chcialem Pozdrawiam

DSC_1513.JPG

DSC_1514.JPG

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, jermak napisał:

Witam u mnie x caliber 2014 a generalnie to juz tylko rama I kierownica reszta wymieniona Co do hamulcow a I calej reszty to mysle ze powinnismy dobierac wszystko jak nam pasuje bo to nasze rowery I my mamy sie na nich dobrze czuc Posluchac innych jak najbardziej fajnie ale to Ty dalej zostajesz ze swoim rowerem nie inni Ja mam 180 xt przod I tyl nie dlatego ze potrzebuje ale chcialem Pozdrawiam

DSC_1513.JPG

DSC_1514.JPG

Dokładnie, jeździłem na Cubie na hamulcach XT i nie dość ,że hamował dużo lepiej to w dodatku krótkie klamki na dwa palce lepiej mi pasowały były dużo wygodniejsze miały znacznie mniejszy skok. Jeśli bym miał pewność ,że to wszystko się zgra to dla oszczędności zmienił bym tylko klocki na metaliki i same klamki na te z XT.

Edytowane przez bongkox
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, revolta1 napisał:

Co wy sie tak czepiacie tych hamulcow w x calibrach? Co jest nie tak ? 

Ja mam x calibra 9 . rocznik 2015 . hamulce fabryczne waze 110kg . chce zablokowac kola blukuje . chce hamowac delikatnie tez sie da .a u was jak jest ze chcecie je wymieniac ? Co jest nie tak ? 

Kola sa slabe.szprychy .obrecze itd . ale heble .

Koła fakt, do maks 85kg... są ok, powyżej tylne cierpi.

Co do hamulców, po prostu wolę się zatrzymać po 2m, niż po 6m, dlatego wymieniłem M355 na M6000 ;)

10 godzin temu, trollu napisał:

klocki żywiczne są "takie sobie". Dużo zależy też od tego gdzie się jeździ. Ja miałem M315. Jak górę zjeżdżasz od początku na heblu i nie napędzisz się a zjazd jest krótki to jest ok. Z wyższych prędkości tylko spowalniały a potrafiły się nieźle zagrzać

Całkowicie się zgadzam, klocki żywiczne oprócz spowalniania nie robiły nic widowiskowego, a zniknęły w 6 miesięcy...

8 godzin temu, bongkox napisał:

Dokładnie, jeździłem na Cubie na hamulcach XT i nie dość ,że hamował dużo lepiej to w dodatku krótkie klamki na dwa palce lepiej mi pasowały były dużo wygodniejsze miały znacznie mniejszy skok. Jeśli bym miał pewność ,że to wszystko się zgra to dla oszczędności zmienił bym tylko klocki na metaliki i same klamki na te z XT.

A to jest kluczowe, mam o wiele lepsza kontrolę nad rowerem w terenie mając krótką klamkę, hamuję jednym palcem obecnie.

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

 

 

Kurczę ja jakoś nie odczułem jeszcze problemów z tylnym kołem, nie przyszło mi na myśl nawet ,żeby narzekać na koła ;)

Edytowane przez bongkox
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, bongkox napisał:

 

 

Kurczę ja jakoś nie odczułem jeszcze problemów z tylnym kołem, nie przyszło mi na myśl nawet ,żeby narzekać na koła ;)

Bo w 9tce masz mocniejsze i lżejsze koła... W 7, 8 są zupełnie inne :D

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, revolta1 napisał:

W 9ce tez szalu nie ma . szprychy strzelaja na prostym asfalcie 

W sumie się nie dziwie 28 szprych w 29" kole... :D

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)
11 minut temu, trollu napisał:

jeśli oczekujesz jakiejś różnicy to na żywicznych klockach raczej jej nie będzie 

Różnicę odczuję napewno nawet w działaniu samej klamki, bo jeśli nie to  jaki by miało sens pakować się w slxa jak można by tylko zmienić klocki w moich m365. Jeśli będzie za słabo to wymienię klocki na półmetaliki, koszt nie jest już wielki. O metalikach z radiatorem od shimano za dużo się naczytałem ,że strasznie hałasują jeśli są niedogrzane.

Edytowane przez bongkox
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Hamulce założone, poszło łatwiej niż myślałem. Kupiłem też lejek shimano, więc zapobiegawczo odpowietrzyłem układ po skróceniu.

Co do siły hamowania to na razie wiadomo na nowych klockach jest kiepsko. 

Wizualnie i pod względem ergonomii na pierwszy rzut oka duży plus.

20180512_195458.jpg 20180512_195307.jpg 20180512_195323.jpg

Edytowane przez SpiderMAN
Interpunkcja!
Odnośnik do komentarza

Mam do was pytanie czy zwiększając skok amora do 120mm (bo przy obecnym 100mm czasami mi go troszkę brakuje) jakoś drastycznie zmienię geometrię ramy co może później negatywnie wpłynąć na jazdę? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...