pepe2007 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam wszystkich serdecznie Po 10 latach jazdy na kross level A4 (rok produkcji 2007), biało czerwony, 27 biegów, rama19'' 26 calowe koła, nadeszła pora zmiany rowerka. Po tylu latach jazdy w deszczu, słońcu śniegu niestety ale rowerek zaczął się sypać. Ponieważ nigdy mnie nie zawiódł mój wybór ponownie padł na Krossa. W oczy wpadł mi Kross Level 6 - cena ok.3700. Czy są może na forum osoby, które posiadają ten rower, co wam się podoba a co byście wymienili. Ponieważ jestem laikiem i nie znam się na tych wszystkich parametrach, co sądzicie o osprzęcie w tym rowerku. Chcę wziąć na kołach 29" i rozmiar ramy M 19. Ze swojej strony mam wątpliwość co do napędu. W moim starym krosie levelA4 było 27 biegów (3 tarcze z przodu i 9 z tyłu), w tym nowym jest 20 (2 tarcze z przodu i 10 z tyłu). Jak się ma napęd w tym nowym do tego starszego - jest lepszy, szybszy? Dziękuję za wszelkie uwagi i odpowiedzi
benek321 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Mam krossa level b6 z 2017 roku i powiem tyle, napęd kiedy jest dobrze wyregulowany działa świetnie, w poprzednim rowerze miałem napęd 3x7 a potem 3x9 i jak dla mnie na 2x10 jeździ się dużo lepiej, nie trzeba tak często zmieniać biegu z przodu a przełożenie wystarcza na wszystkie górki i pozwala rozpędzić się do ok. 65 km/h ale wtedy trzeba się nieźle nakręcić, rama ma fajną geometrie zarówno do szybkiej jazdy jak i do spokojnych tras na dystansie ok. 50 km. Tak naprawdę wady tego roweru to dość wysoka cena, ja zamówiłem model z 2016 roku na wyprzedaży za 2800 zł i dostałem model 2017 z czego się niezmiernie cieszę ze względu na napęd i kolor. Więc podsumowując rower jest wart polecenia ale jeśli byłeś skłonny wydać na niego 3700 zł zastanów się nad modelem b7, ma powietrzny amortyzator cieniowaną ramę która jest lżejsza i ładniejsza i napęd 1x11. http://allegro.pl/kross-level-b7-m-czarny-grafitowy-czerwony-mat-m-i7276541707.html#thumb/3 Z tego co pamiętam ma też sztywne osie lub sztywną oś przedniego koła a jego kąt główki ramy to ok. 69,5 stopnia co również może być zaletą w porównaniu z 70,5 z b6. Niestety strona krossa nie działa więc tego nie sprawdzę.
gregor1-79 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Witam.posiadam b6 z 2017.Od grudnia pokonałem nim 1500 km. w każdych warunkach, wymieniłem parę rzeczy i parę dość istotnych czeka w kolejce na wymianę. Co do napędu to akurat jestem w 100%zadowolony i zgodzę się z przedmówcą. Pod górę przełożeń nie zabraknie a z góry i po płaskim też jest satysfakcjonująco przy 38 przód i 11 tył. Co wymieniłem: gripy (oryginalne krossa były dla mnie niewygodne). Opony swalbe rapid rob na lekko mokrym były śliskie,poza tym bardzo miękkie i tylna scierała się w oczach. Klocki hamulcowe żywiczne po paru ostrzejszych zjazdach zamieniły się w popiół. Nawiasem pisząc tarcze należą do szeleszczacych od czasu do czasu. Po ostatnim dość stromym i mocno wyboistym zjeździe zauważyłem na tylnym kole ,przy nyplach pęknięcia rawki ( obręcze wtb nie są oczkowane).w ogóle koła są miękkie i już parę razy musiałem je centrować- będą wymieniane w najbliższym czasie. Amortyzator RS XC 30 - ciężki,brak blokady z manetki przy kierownicy i od kiedy przejechałem się na rowerze kolegi z amortyzatorem powietrznym to wiem , że też taki chcę. Z perspektywy czasu i 1500 przejechanych km.dziś wybrałbym model wyższy. Zależy oczywiście do czego ma służyć, ale uprzedzam że do szaleńczych zjazdów leśnymi szlakami to będzie trochę niedosyt.
trollu Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Kumpel kupił w tym tyg Levela 6 - w poniedziałek jedzie na serwis - coś jest nie tak z suportem - cichy ale po korbie czuć, że coś przeskakuje i zgięta przerzutka w transporcie. Zobaczymy co serwis na to. Opony - coś za coś, Rapidy są miękkie i dzięki temu dobrze trzymają, że się ścierają - takie życie. Klocki żywiczne - tak samo. Zależy jaka jazda i jak ktos się obchodzi z heblem ale nie ma co wymagać złotych gór od podstawowych klocków shimano. Chce się lepsze heble - trzeba zainwestować w metaliki. Ale te tez potrafią szybko polecieć, za to hamują lepiej. RS XC 30 miałem w x-calibrze - ja sobie go chwaliłem, ładnie pracował, w porównaniu do SR na stalowej sprężynie - RS jest dużo lepszy. Amortyzator powietrzny wiadomo, że inna liga ale nie ma co porównywać. Obecny Level 6 ma blokadę z manetki na kierownicy
pepe2007 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Benek321, Co do B7 to mała uniwersalność przełożeń, tzn pod górkę trzeba mieć mocne nogi, a z górki brakuje żeby przypedałować. 2x10 napęd jest już oki. Trollu, Zmartwiłeś mnie z tym suportem, mam nadzieję że to tylko w tym egzemplarzu tak było. Daj znać jak się sprawa zakończyła, czy serwis umył ręcę i stwierdził "ten typ tak ma" czy usunęli usterkę. Jeszcze nie zamówiłem rowerka, a co sądzicie o tym amortyzatorze? Powietrzny pewnie by był lepszy. A czy dało by się później np wymienić w nim na właśnie jakiś powietrzny?
trollu Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 kumpel dzisiaj ma go oddać na serwis, podobno powiedzieli mu, że albo usuną usterki albo wymienią rower bo taka jest procedura w pierwszych 2 tyg od zakupu czy coś. Amortyzator zawsze możesz wymienić tylko tutaj jest 1-1/8, powietrzne są głównie taperowane ale są stery redukcyjne więc nie ma problemu. XC30 jest dobrym amortyzatorem, nie ma się co zrażać na początku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się