.::Piotr::. Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam, kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem nowej przerzutki deore M 6000 Przyszedł długi weekend więc trochę czasu się zrobiło i postanowiłem ją założyć żeby dzisiaj mieć na zawody 😜 Po założeniu, ustawieniu śrubką (pół godziny szukałem takiego małego klucza imbusowego:D ) żeby łańcuch nie wpadał pomiędzy ramę a najmniejszą zębatkę podczepiłem linkę wrzuciłem na najwyższą pokręciłem drugą śrubką i ustawiłem zakres przerzutki z drugiej strony. Myślę sobie teraz to tylko chwilka zabawy śrubą baryłkową i wszystko będzie idealnie... Więc ustawiam tak żeby przełożenia od 10 do 1 wrzucały się bez problemu i w tą stronę było idealnie, niestety w drugą stronę już tak ładnie nie było, łańcuch nie zeskakiwał np z 2 na 3 albo 6 na 7... Pokręciłem śrubką baryłkową w drugą stronę tak żeby przełożenia zrzucały się idealnie to nie chcą iść w drugą stronę... Generalnie jak bym nie kręcił po pół obrotu albo nie chcą zeskakiwać ładnie albo nie chcą wskakiwać... Wkurzyłem się założyłem starą, chwilka zabawy i wszystko ok... dzisiaj przejechane zawody więc przetestowana i żadnego problemu... Po powrocie do domu i ogarnięciu roweru z tego całego kurzu podjąłem próbę numer dwa ale nadal to samo w 2 miejscach się przycina i nie chce schodzić łańcuch...manetka to Shimano DeoreSL-M610 czy jest taka szansa że coś jest niekompatybilne ze sobą ? a może ktoś ma jakiś pomysł bądź dobrą radę ??;)
motor90 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 spróbuj tak najpierw daj maksymalny luz na lince (czyli wkręć wszystkie regulacje), podciągnij przerzutkę pod 10 i przykręć linkę. wbij na 1 i ustal zakres na górze, zrzuć znowu na 10 i ustal zakres dolny. (chodzi mi o to ze sprężyna przerzutki bedzię mocniej naciągnięta jeśli ją ustawisz początkowym napięciem linki a niżeli śrubą regulacyjną od dolnego zakresu. jeśli nic to nie da to sprawdź czy wózek przerzutki jes ustawiony równolegle do kasety ( być może w starej przerzutce mialeś jakąś przygode)
.::Piotr::. Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 9 minut temu, motor90 napisał: (chodzi mi o to ze sprężyna przerzutki bedzię mocniej naciągnięta jeśli ją ustawisz początkowym napięciem linki a niżeli śrubą regulacyjną od dolnego zakresu też chyba juz próbowałem pokręcić jak linka była zamocowana ale jeszcze sprawdzę. 10 minut temu, motor90 napisał: być może w starej przerzutce mialeś jakąś przygode Stara przerzutka miała przygodę i właśnie dlatego była decyzja o wymianie, hak mi naprostowali w serwisie a przerzutki się nie dało, wszystko działa ale jest krzywo i głośniej chodzi
motor90 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 czyli naprostowali hak pod starą przerzutkę, która jest najwidoczniej nadal skrzywiona, i jak zakładasz nową prostą to pewnie tej zbieżności nie ma, najlepiej kup nowy hak, ale wypadałoby sprawdzić czy poza hakiem nie wygięło się mocowanie haka w ramie, bo okaże się że i na nowym haku nie jest prosto. tak czy siak musi być zachowana zbieżność na wszystkich przełożeniach
.::Piotr::. Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 Godzinę temu, motor90 napisał: czyli naprostowali hak pod starą przerzutkę naprostowali hak nie pod przerzutkę bo przerzutka podczas prostowania była zdjęta naprostowali tak żeby był prosty sprawdzali specjalnym przymiarem do prostowania czymś takim: http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/70-Przyrzad-do-prostowania-haka-przerzutki
Franz Mauer Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Śruby skrajnych wychyleń ramienia przerzutki nie mają wpływu na płynność zmiany biegów. Jak wiesz zależy to od samej linki oraz czasami od regulacji śrubą B odpowiedzialną za ustawienie odległości górnego kółka przerzutki od zębatki kasety i na największej powinna ona wynosić ok 5 mm. Zatem od początku, może będzie łatwiej.... 1. Odkręć linkę od przerzutki 2. Wkręć całkowicie śrubę baryłkową i odkręć o 1 obrót 3. Potem ustaw dolny zakres przerzutki tak aby kółka były w jednej linii z najmniejszą zębatką 4. To samo zrób z górnym zakresem 5. Wsadź linkę w śrubę przerzutki i na ciągnik, ale bez przesady. 6. Zacznij regulację między 2 a 3 zębatką kasety. Jak tu będzie wszystko śmigać to już na każdym powinno być dobrze. Przed wszystkim upewnij się, że linka nigdzie w pancerzu nie haczyk oraz gdzieś na ramie nie jest zagięta zbyt mocno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się