Skocz do zawartości

Trek 3900 2008 pomoc przy modernizacji

MyczeQ

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam 186 cm wzrostu i 60 kg wagi. Po dwóch latach przerwy wyciągnąłem mojego Treka z piwnicy (rower ma 10 lat). Potrzebuję porady co w nim zmienić, ponieważ chcę częściej jeździć na rowerze. Głównie po mieście i górskie szlaki i zjazdy ale też chcę się nauczyć kilku tricków.

Obecnie jest w nim wszytko z tego linku (rama 18"): https://archive.trekbikes.com/us/en/2008/trek/3900disce#/us/en/2008/trek/3900disce/details

Jedyne co jest inne to:

- tylna przerzutka Shimano Altus

- tylna tarcza hamulca Shimano SMRT51 160mm

- zaciski hamulców FLAME

Chciałbym wrzucić kilka stówek i dać nowe życie tej maszynie ale jestem totalnie zielony jeśli chodzi o świat rowerów i części (dotychczas dawałem rower do serwisu na "przygotowanie do jazdy").

Z ewentualnym montażem nowych części sobie poradzę.

W rowerze chciałbym przede wszystkim zmienić amortyzator (obecnie jest coś o nazwie Spinner Grind 1) i zrobić porządek z hamulcami - marzy mi się swobodne hamowanie jednym palcem (obecnie muszę mieć nacisk dwóch żeby zatrzymać koło w miejscu). Czasami słyszę strzały z łańcucha i zdarza się że łańcuch spadnie po mocniejszym lądowaniu. O ile to możliwe chciałbym również go odchudzić (obecnie waży ok 14kg). Co do kół nie mam większych zastrzeżeń ale system bezdętkowy byłby mile widziany (przez ostatni tydzień łatałem 3 razy dętkę).

I tutaj potrzebuje rady: Co mogę, a co wręcz powinienem wymienić w tym rowerze i jaki byłby mniej więcej tego koszt?  Prosiłbym o konkretne nazwy części, którymi powinienem się zainteresować.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc

Pozdrawiam

Edytowane przez MyczeQ
  • 2 tygodnie później...
mateusz_zwolinski
Opublikowano

@MyczeQ ten rower to muzeum. Niczego tam nie wpasujesz z aktualnych standardów.

Opublikowano
19 godzin temu, mateusz_zwolinski napisał: