sajekk Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Czy podczas mocniejsze pracy amortyzatora, np przy zjeździe po jakiś większych korzeniach, czy najechaniu na jakąś większą dziurę amortyzator powinien wydawać jakieś dźwięki? Ciężko określić rodzaj tego dźwięku, ale jest to dźwięk jakby szybko kompresowanego powietrza, albo jakby powietrze pod ciśnieniem skądś uciekło. Jeśli są to jakieś wertepy na jakimś odcinku to dźwięk jest powtarzalny przy każdej dziurze czy wyboju.
Fenthin Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 "Powinien" to złe słowo. "Może" jest bardziej adekwatne. Szczególnie jeśli tłumienie powrotu jest ustawione na stosunkowo wolne. 1
sajekk Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 4 minuty temu, Fenthin napisał: "Powinien" to złe słowo. "Może" jest bardziej adekwatne. Szczególnie jeśli tłumienie powrotu jest ustawione na stosunkowo wolne. A to muszę się pobawić z regulacją tłumienia powrotu, o ile mam
ponczi Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Jeśli masz głos jakby "siorbania" to oznaka pracy oleju w tłumiku. Zobacz na dół prawej goleniu czy masz jakieś pokrętło. Dodatkowo mając ustawienie kompresji u góry, zmiana także zwiększa bądź zmniejsza odgłos siorbiący. 1
sajekk Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 No mam pokrętło mam było ustawione na minimum. Po ustawieniu na maksimum to przy uginaniu amortyzatora, nawet na sucho, jest taki dźwięk jakby tam coś tarło wewnątrz. Na ustawieniu na środku ten dźwięk "tarcia" też słychać, ciekawe jaki dźwięk byłby na jakiejś dziurze. Taki dźwięk powinien być? Bo już gdzieś czytałem że nowe amortyzatory lubią mieć np za mało czy za dużo oleju i robi się serwis zraz po kupnie roweru. Nie chciałbym go zepsuć już na początku przygody z nim, a trochę kosztował
Andrzej Sawicki Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Przy powrocie amortyzatora olej przepływa szybko przez tłumik i to słychać. Im silniejsze tłumienie, tym częściej i głośniej. Jeśli nie skaczesz, nie potrzebujesz dużo tłumienia. Ustaw na prawie najszybszą pozycję i będzie OK. 1
sajekk Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał: Przy powrocie amortyzatora olej przepływa szybko przez tłumik i to słychać. Im silniejsze tłumienie, tym częściej i głośniej. Jeśli nie skaczesz, nie potrzebujesz dużo tłumienia. Ustaw na prawie najszybszą pozycję i będzie OK. Tak zrobię
Bartek Kozłowski Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Ja mam rower od kwietnia 2019 roku i dopiero dziś 23.08.2020 zaczą syczeć i lekko bulgotać na końcu lewej goleni amortyzatora, wystraszyłem się i go położyłem do góry kołami i złapałem amortyzator w ręce i zaczołem uginać, a potym rower postawiłem na koła i skoczyłem i już nic nie bulgota i nic nie syczy. Ale co to było to do tej pory nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się