sajekk

Dźwięk pracy amortyzatora

Rekomendowane odpowiedzi

sajekk

Czy podczas mocniejsze pracy amortyzatora, np przy zjeździe po jakiś większych korzeniach, czy najechaniu na jakąś większą dziurę amortyzator powinien wydawać jakieś dźwięki? Ciężko określić rodzaj tego dźwięku, ale jest to dźwięk jakby szybko kompresowanego powietrza, albo jakby powietrze pod ciśnieniem skądś uciekło. Jeśli są to jakieś wertepy na jakimś odcinku to dźwięk jest powtarzalny przy każdej dziurze czy wyboju. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

"Powinien" to złe słowo. "Może" jest bardziej adekwatne. Szczególnie jeśli tłumienie powrotu jest ustawione na stosunkowo wolne.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sajekk
4 minuty temu, Fenthin napisał:

"Powinien" to złe słowo. "Może" jest bardziej adekwatne. Szczególnie jeśli tłumienie powrotu jest ustawione na stosunkowo wolne.

A to muszę się pobawić z regulacją tłumienia powrotu, o ile mam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponczi

Jeśli masz głos jakby "siorbania" to oznaka pracy oleju w tłumiku. Zobacz na dół prawej goleniu czy masz jakieś pokrętło. Dodatkowo mając ustawienie kompresji u góry, zmiana także zwiększa bądź zmniejsza odgłos siorbiący.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sajekk

No mam pokrętło mam :) było ustawione na minimum. Po ustawieniu na maksimum to przy uginaniu amortyzatora, nawet na sucho, jest taki dźwięk jakby tam coś tarło wewnątrz. Na ustawieniu na środku ten dźwięk "tarcia" też słychać, ciekawe jaki dźwięk byłby na jakiejś dziurze.

Taki dźwięk powinien być? Bo już gdzieś czytałem że nowe amortyzatory lubią mieć np za mało czy za dużo oleju i robi się serwis zraz po kupnie roweru. Nie chciałbym go zepsuć już na początku przygody z nim, a trochę kosztował :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej Sawicki

Przy powrocie amortyzatora olej przepływa szybko przez tłumik i to słychać. Im silniejsze tłumienie, tym częściej i głośniej. Jeśli nie skaczesz, nie potrzebujesz dużo tłumienia. Ustaw na prawie najszybszą pozycję i będzie OK.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sajekk
2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał:

Przy powrocie amortyzatora olej przepływa szybko przez tłumik i to słychać. Im silniejsze tłumienie, tym częściej i głośniej. Jeśli nie skaczesz, nie potrzebujesz dużo tłumienia. Ustaw na prawie najszybszą pozycję i będzie OK.

Tak zrobię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.