Skocz do zawartości

Wymiana klocków - hamulce V-brake Tektro


martinb3

Rekomendowane odpowiedzi


Cześć.

Użytkuje obecnie hamulce v-brake Tektro i nie jestem za bardzo zadowlony z ich działania, więc pomyślałem o zmianie klocków , wkońcu nie jest to ogromny koszt a może pomóc.

Ważne jest, i muszę zaznaczyć że waże troche ponad 100kg więc hamulce mają co zatrzymywać. Rower ma kilka miesięcy więc nie ma mowy o zużytej obręczy, linkach czy fajce.

Przechodząc do sedna, czy warto zmienić oryginalne klocki tektro na jakieś inne?

Jesteście mi w stanie polecić jakieś klocki w budżecie max 30zł za pare.

 

Odnośnik do komentarza

Author ABS 3cc, jest też taka opcja, że skoro stare klocki mają kilka miesięcy, to się jeszcze nie dotarły, jeśli jeździłeś na nim niewiele.

Edytowane przez iza
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Przy v-brake'ach dobre klocki to podstawa, ale powiem Ci, że dla mnie v-brake Tektro były za "miękkie", za "leniwe" i bardziej spowalniały mi rower niż hamowały. Dopiero wymiana ich na Deore BR-T610 sprawiła, że poczułem, że mam hamulce zdolne zatrzymać moją rozpędzoną masę "95kg+plecak". Może to tylko wrażenie, ale Deore sprawią wrażenie bardziej ostrych i szybszych w reakcji. 

Ale na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy linka nie jest zbyt "długa" i klocki za bardzo odstają od obręczy, i czy równo (i jednocześnie) się zaciskają na niej, a dopiero potem zmieniłbym klocki, np. na tego Authora. U siebie mam wkładki do klocków Shimano M70CT4 - jak dla mnie idealne w każdych warunkach.

Edytowane przez mariuszm
Odnośnik do komentarza

U mnie działają  merida green brake ze szczękami alivio. jestem z nich bardzo zadowolony. mocniej hamują kiedy są brudne, ale mi szkoda obręczy. Green brake to to samo co hard brake tylko bez wymmiennych okładzin. O wiele lepsze od klocków shimano s65t które były wraz z hamulcami. Do siły hamowania także mają wiele klamki - klamkomanetki ez fire hamują dużo gorzej od jakichś tanich plastików. Dziwne to ale tak u mnie jest.

Odnośnik do komentarza

 Widzę, że temat zmienił się na ogólną dyskusję o klockach do hamulców szczękowych :) Ja jestem ciekaw co byście polecili w miarę: taniego, dobrze hamujące, a jednocześnie dość trwałego - czyli taki złoty środek. Ja w swoim Romecie Mistral z mini v-brake po przejechaniu 1000 km przed tegorocznym sezonem wymieniłem z tyłu klocki fabryczne (chyba promax) na Kls dualstop i póki co na nich przejechałem ponad 500 km, hamują nieźle, nie piszczą, ale czytałem, że dość szybko się zużywają dlatego juź rozglądam się nad ich następcą i zastanawiam się nad meridą albo nawet tańszym Kls powerstop. Ogólnie mam wrażenie, że tańsze klocki hamują gorzej, ale starczają na dłużej, jakby były z twardsze mieszanki.

Edytowane przez The_Thing
Odnośnik do komentarza
piotr.solek

Mam noname za około 12zl (na promocji) i jestem zadowolony. Oczywiście trzeba trafić na dobrą mieszankę jak i długość klocków (moje mają 62 x 9mm) więc nie każde tanie się sprawdzą . Inna sprawa to ustawienie samych szczęk i umiejętność hamowania (technika) . Trzeba znać ograniczenia takich klocków i nie oczekiwać zatrzymania w miejscu (bezpiecznego) bo żadne tego nie zagwarantują. 

Edytowane przez piotr.solek
Odnośnik do komentarza

Ja polecam legendarne klocki Kool Stop Integral (u mnie dzialaja z v-kami Avid SL). Zapewniaja znakomita sile hamowania, a co wazniejsze nie niszcza obreczy. 

W ogole to Kool Stop robi super klocki ale nie wszedzie mozna je dostac.

Edytowane przez Rosen
Odnośnik do komentarza

Jedne z najlepszych klocków moim zdaniem to w/w Author ABS 3cc kosztują 30 zł za DWIE pary. Ja sam ważę ponad 100 kg, rower ok. 18 kg, przy rozsądnym zaciągnięciu linki od hamulca, potrafią nieźle szarpnąć, także lepiej hamować ostrożnie. Przy prędkości koło 25 kmph po zaciągnięciu obu hamulców w bezpieczny sposób rower staje jak wryty Polecam

Wysłane z mojego Y635-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Widzę że już stary temat, ale może się tutaj podłącza... moje stare v-break Shimano działają ale bardzo pomogło ich uregulowanie a przede wszystkim umycie obręczy, środkiem który rozpuszcza smary... ja po takim wyczyszczeniu przez pierwsze pare nacisnąć miałem ogromny hałas, ale teraz jest cicho, a co najważniejsze hamują...

Mimo wszystko zmieniłem na model M-780, bo pewnie za rok lub dwa v-break już całkiem odejdzie do lamusa

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...