Skocz do zawartości

Przeróbka roweru crossowego na "coś": już nie cross a jeszcze nie mtb ;)


Batman

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki dylemat od bardzo dawna. Kiedyś kupiłem rower crossowy Kellys Axis. Wtedy dużo jeździłem po asfalcie (rajdy rowerowe). Poszedłem do sklepu, napaliłem i kupiłem. Trochę pojeździłem, później zaczęła się praca, rower poszedł trochę w kąt. Od 2-3 lat jeżdżę coraz więcej i to pojawia się problem. Mierzę 169 cm a mój cross ma ramę w rozmiarze 19" To za dużo.

 

Najpierw padł pomysł, żeby kupić jakieś mtb. Ale co? Straszna lipa. Mój rower jest na podzespołach Alivio a obecne rowery do 1500 zł przeważnie na Acerze albo Tourneyu. Czyi nie dość, że trzeba wyłożyć od razu forsę to jeszcze przesiadka na przestarzałe podzespoły.

 

W związku z taką zagwozdką stwierdziłem, że kupuję ramę 17" na koła 28" i przekładam wszystko co mam. Koszt ramy Kellys Saphix na portalu gdzie jest drogo to kwota 400 zł. Znalazłem jeszcze ramę Biria PRO-RS za cenę 495 zł. Co ciekawe ta Biria ma w specyfikacji taki zapis: maksymalny rozmiar opony 28"- 29" x 1,95 co czyni tę ramę bardziej uniwersalną pod kątem przejścia na rozmiar 29"

Jest jeszcze jeden warunek - piwoty do V brejków, za duży koszt przechodzenia na tarcze.

Tylko, że dla mojego wzrostu lepszym rozwiązaniem byłby 27.5" a nie brnięcie w duże koła i zmniejszanie ram. Wiem. Ale tu trzeba wydać 1500-2000 zł a tu 500 + około 200 zł jeśli coś będzie do wymiany.

Opony jakie zamówiłem obecnie do tego Kellysa to rozmiar 28x1.6 miały być terenowe, przyszły szosowe. Może będzie wymiana na Smart Samy.

 

Czy mogę tu zaprezentować ramy o które mi chodzi? Może ktoś bardziej spostrzegawczy ode mnie zauważy jakąś niezgodność.

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy od tego, jak bardzo MTB ma być ten rower i jak bardzo za duża jest obecna rama. Jeśli rower jest tylko trochę za duży, można go dopasować przez skrócenie mostka. Do tego zakładasz jak najgrubsze opony (warto trochę grubszą z przodu, jeśli wejdzie), sztycę amortyzowaną i możesz jeździć w niezbyt trudnym terenie.

Nowa rama musiałaby mieć ten sam standard sztycy i widelca, no i pasować do obecnej długości mostka. Poza tym przyda się wymiana linek i pancerzy, chciałeś przecież grubsze opony... Nagle i tak dobijasz do tysiąca.

Odnośnik do komentarza

Batman

Zerknij do zakładki rowerów fitness - tam opisałem swojego 'Diaboła' - przeszedłem tą drogę. Do mojej ramy - 18'' Accent Nordkapp - po pozbyciu się nitonakrętek w rurkach na tyle wchodzą Race Kingi 29x2,20. Opona 29x2,10 wchodzi bez problemu z luzem prawie na 10mm.

Ale wcześniej próbowałem, jeździłem na najgrubszych oponach trekkingowych czyli 700x47 Schwalbe Smart Sam. Znacznie większy komfort, szybkość w terenie ... jednak dopiero zalety można odczuć od 29x2,10.

Sam teraz rozglądam się za typową ramą pod 29er'a - nie dlatego, że coś nie pasuje w geo ale dlatego, żeby mieć więcej miejsca z tyłu na grubszy balon opony. Podobnie zamierzam przełożyć graty do takiej ramy.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Andrzej Sawicki napisał:

Wszystko zależy od tego, jak bardzo MTB ma być ten rower i jak bardzo za duża jest obecna rama. Jeśli rower jest tylko trochę za duży, można go dopasować przez skrócenie mostka. Do tego zakładasz jak najgrubsze opony (warto trochę grubszą z przodu, jeśli wejdzie), sztycę amortyzowaną i możesz jeździć w niezbyt trudnym terenie.

Nowa rama musiałaby mieć ten sam standard sztycy i widelca, no i pasować do obecnej długości mostka. Poza tym przyda się wymiana linek i pancerzy, chciałeś przecież grubsze opony... Nagle i tak dobijasz do tysiąca.

Jak bardzo MTB? Las, łąka, trochę błota. Czyli wg niektórych standardów toż to żadne MTB :P Rower jest za duży w ten sposób, że po zejściu z niego muszę go sobie ustawić pod kątem - nie mieści mi się między nogami :P Rama 17" będzie miała chyba około 4-5 cm mniej - szału nie mam ale już lepiej

Obie proponowane przeze mnie ramy chyba są w takim samym standardzie - to jest główka ramy 15 cm i nie jest zwężana.

Na tył ma być opona 28x1.6. Na przód zamówić 28x2.0? Bedzie się dobrze jeździć?

Liczę się z wymianą linek i pancerzy.

--------------------------------------

Moja rama wygląda tak:

http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=57   - tyle, że czerwona

Myślę o zakupie tej - Biria https://www.cyclosport.pl/rama-biria-pro-rs-28-hydroform-meska-cross-trekking-17-44-cm-kol-czarny-mat-czerwona-linia.z1.p.html

Wydaj się, że powinno być plug&play... :P

Odnośnik do komentarza

No tak, to już o wiele za duży rower. Myślałeś, żeby przymierzyć się w sklepie do tego Kellysa, którego ramę chcesz kupić? Aby się nie okazało, że pieniądze poszły, a nadal nie jest idealnie.

Zdecydowanie w teren warto mieć o rozmiar większą albo bardziej agresywną oponę z przodu. Coraz więcej rowerów MTB przychodzi tak z fabryki.

Odnośnik do komentarza

Niestety nie mam za bardzo jak. Moje rozważania są czysto teoretyczne określone jedynie długością moich kończyn dolnych oraz długością rur podsiodłowowych mojego roweru i obserwowanych ram ;)

Na niekorzyść zakupu drugiego roweru przemawia jeszcze to, że dwie maszyny to dla mnie za dużo. Pomijam już brak na chwilę obecną jakiegokolwiek mieszkanka dla rowerów (dopiero równam teren pod garage (stąd też potrzeba oszczędzania pieniędzy) )

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
9 godzin temu, Batman napisał:

Biria PRO-RS za cenę 495 zł

Ta rama wygląda na dobre rozwiązanie Twojego problemu. Na pewno musisz sprawdzić długość rury sterowej widelca.

Odnośnik do komentarza

Mozecie mi podpowiedziec jakie narzedzia beda potrzebne do takiej przekladki? Na pewno jakies urzadzenie do rozkucia i zakucia lancucha. Nie mowimy tu o zwyklych narzedziach. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...